Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til "firma"/"media"

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens :)

 

Jeg overvejer at lave min egen "media"-side, som det er så populært at sige, eller et såkaldt firma - men jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber på i kan svare mig på. :-)

 

Først og fremmest kunne jeg godt tænke mig at vide hvad kravene er for at lave sådan en side - skal man være opfyldt 18 år for at have en virksomhed, eller kan man sagtens selvom man er under 18 år?

Sådan en 'media' side, er det noget alle bare kan lave, og hvordan er det med indtægterne, med at oplyse til skat, mm.? :-)

 

Tak på forhånd.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske er det mig der ikke følger med med hvad mener du med "media" side?

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvor man præsenterer sine sider man har lavet - se fx. franzmedia.dk. :-)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det er et web bureau du vil starte?

Altså du må oprette alle de hjemmesider du vil uden at registrere dig nogen steder. Tjener du penge skal du oplyse det til SKAT.

Omsætter du for mere end kr. 50.000 over 12 måneder skal du moms registreres (og det kræver at du er over 18).

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Lomholt:

Altså hvor man præsenterer sine sider man har lavet - se fx. franzmedia.dk. :-)

 

Øh... der er ikke rigtigt noget der hedder media-sider. Media er tit en del af firmanavnet, f.eks FH Media, Blücher Media mf.

Om du skal momsregistreres og have cvr. nummer, afgøres af din omsætning. Du må omsætte for 50.000 kr uden at skulle momsregistreres - og med omsætte menes ikke fortjeneste, det menes omsætning.

For at kunne starte virksomhed når du ikke er myndig, skal du desuden have tilladelse fra statsforvaltningen.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjener penge - er det i form af webdesignopgaver, og reklameindtægter, fx.?

 

Dvs jeg vil kunne tjene (i principet) for 50.000kr på et år, på webdesignopgaver, mm? :)

 

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

@Gadensgaard - det er ikke umuligt at starte som umyndig - man skal bare have godkendelse af statsforvaltningen.

@Daniel - Du kan ikke tjene 50.000 - det må du kun omsætte for. Derudover bliver du beskattet af de 50.000 kr. Og så skal du være opmærksom på at du ikke bare kan vente med momsreg. til du når de 50 kg. Det skal gøres før du når dertil!

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Gadensgaard 
svarede: 04-27-2010 23:01 | IP-adresse er gemt
DårligtDårligtRimeligRimeligMiddelMiddelGodtGodtPerfektPerfekt

Så det er et web bureau du vil starte?

Altså du må oprette alle de hjemmesider du vil uden at registrere dig nogen steder. Tjener du penge skal du oplyse det til SKAT.

Omsætter du for mere end kr. 50.000 over 12 måneder skal du moms registreres (og det kræver at du er over 18).

Der er ikke sandt. jeg blev momsregistreret som 17 årig, ude nogen for for problemer, andet end at det krævede et helved af post tur retur til staten 

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Form for*

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint nok, du kan godt blive moms-registreret.

Ja, du kan omsætte for kr. 50.000,00 over 12 måneder før du skal moms-registreres. Beløbet skal dog stadig indberettes til SKAT.

Omsætning er alle penge der går ind.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)