Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er PHP ! :b?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hellow Aminoer..

Jeg sidder lige pt. og arbejder på at lave min egen hjemmeside (i html) og jeg skal simpelthen ha indført Login.

Så jeg gør som ethvert andet menneske gør når man er i tvivler.. så jeg googlede det (y)

Så kom jeg så ind på at jeg skal bruge noget PhP .. og det ved jeg virkelig ikke hvad er og hvordan det fungere..

 -Det skal lige siges at jeg ikke har noget webhotel eller noget endnu, ved ikke om det gør nogen forskel?.. :D

 

Men er der nogen der evt. kan forklare mig noget om php, hvordan jeg sætter det op og alt sådan noget.. ;)?

-På forhånd tak!

 

:o) 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og velkommen til Amino

Har du prøvet med Google hvor du blandt andet kan finde PHP.NET som er den officielle side om PHP.

Det virker, ikke for at lyde negativ, en smule tåbeligt at du spørger en masse om ting som google med en ganske enkelt søgning kan give dig svar på. Smile

Så min anbefaling er at læse lidt op om emnet og når du så har prøvet dig frem, googlet lidt og bare ikke kommer videre med dit tekniske spørgsmål, så kan du f.eks. bruge et forum som Eksperten.dk hvor der sidder rigtig mange flere nørder end der gør her på Amino.

Dermed ikke sagt at der ikke er nogen herinde der kan eller vil hjælpe, men du vil sikkert få mere hjælp andre steder når det blot er et teknisk spørgsmål.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj

 

Den korte forklaring er at PHP er et "programmeringssprog" som din webserver laver om til HTML. Med andre ord kan du ikke rigtigt bruge det til så meget, før du har en server, at køre det igennem. Så du skal have dig et webhotel, inden du roder dig ud i at skrive ting i PHP ;)

 

Hvis du ikke er helt teknologi-forskrækket er det ganske nemt at komme igang med, og der ligger en masse gode og gratis vejledninger på nettet.

Men hvis der er noget du vil spørge om kan du bare sende mig en PM. Jeg er ikke ekspert, men jeg skulle gerne kunne pege dig i den rette retning og svare på nogle grundlæggende spørgsmål :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 10. Apr 10
Indlæg ialt: 294
Fra  lukket virksomhed Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt, og tror jeg vil investere i et webhotel, og så finde en guide på google ;)

Anyways tak for hjælpen gutter :D

:o) 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan naturligvis også køre det igennem en virtual server.... Men min erfaring siger mig at det ofte er langt nemmere bare at køre det igennem et webhotel.... Det er bare at skrive noget php, gemme det som .php og så smide det op på din server, så kører det :)

Og et webhotel der understøtter php kan vel fås for næsten inge penge? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan fungerer det nu også når man kører det på en lokal server, og jeg vil da helt klart anbefale dig at starte der.

PHP er ikke noget man isntallerer og så har man login system. Der skal programmeres for at få det til at spille, og når du ikke engang ved hvad PHP er tvivler jeg på det er noget du kan sætte dig ned og lave via en tutorial på en eftermiddag, en weekend, en uge eller en måned.

Start på en lokal server, så koster det ikke noget at lege.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb

 

Bestemt.... Men først skal man sætte den lokale server op.... Hvilket sikkert er super nemt i MAMP - hvis man altså lige har en Mac :)

Alternativt kan du så bestille et webhotel - som du vel alligevel har planer om, når nu du vil lave en hjemmeside? Det koster så ikke alverden - jeg bruger surftown og der kan du få dig et webhotel, der understøtter php, for 29,- om måneden - smider du så en engangsudgift på 45,- oven i det for et domæne er du oppe at køre.... Plus du har dit webhotel og er inde i dets funktioner, når du er klar til at lave dit egentlige site.

 

Og det er ganske enkelt ikke sandt, at du ikke kan komme igang på en weekend... Der er bunkevis af gratis tutorials på nettet.... Hvis du bare copy-paster kan du have en blog, skrevet i php, kørende på få timer.... Hvis du vil lære lidt samtidigt kan du få en blog op at køre og få et grundlæggende kendskab til MySQL og PHP på en weekend....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tager omkring 2 minutter at installere WAMP, og det er incl download. Men det må han så selv vurdere.

 

Ja, det er flot han kan copy paste, men han skal stadig regne ud hvordan tingene hænger sammen for at få det ind på hans egen hjemmeside, som han (som jeg forstår det) allerede har lavet i HTML.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor der sidder rigtig mange flere nørder end der gør her på Amino.

Yea right Anders xD

 

Og hvis du er rigtig snu så installere du et cms som joomla/wordpress hvor det hele er lavet for dig, og bare tilpasser gratis templates ..

Sådan begyndte jeg ihvertfald med koder, men hvis det noget du virkelig brænder for, så vil jeg helt klart forslå at du starter fra bunden ..

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)