Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføring af computer og sponsorat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har et spørgsmål, vedrørende køb af computer og sponsorering . Jeg har købt en computer(3.500kr), som jeg bl.a. bruger til mit regnskab og E-mail i forbindelse med min virksomhed, som ikke er moms registreret (omsætningen er under 50.000). Kan jeg bogføre computeren som en øvrig omkostning? eller som en anden omkostning, og i såfald hvilken? eller skal jeg købe den privat uden at blande det ind i min virksomhed... Det skal nævnes at computeren også bruges i forbindelse med mit studium

Yderligere forhandler min virksomhed sportsudstyr, som jeg selv bruger i forbindelse med min sport. Kan dette betragtes som et sponsorat af mig selv. Kan jeg bogføre det udstyr, som jeg selv bruger som en salgsfremmende omkostning(eller en anden omkostning), eller skal det også bogføres som privatforbrug?

 

Mvh Kasper

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et links til din sportsbutik?

Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du taler om et Link til en hjemmeside så nej. Jeg har ingen hjemmeside, da min virksomhed er meget lille. Mine kundekreds er meget begrænset, da der er tale om en niche sport (klatring).

Hvad vil et link hjælpe?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at det her måske ikke er relevant, men prøv at undgå en hobbyvirksomheds-'dom' fra skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil da umiddelbart foreslå, at du lader computeren indgå under småanskaffelser i virksomheden.

Hermed bliver du omfattet af reglerne om multimediebeskatning, som for et udgør kr. 3.000 med en skattesat på ca. 48%, så den udgift er hurtigt indtjent.

Husk under multimediebeskatningen indgår tillige telefon og bredbåndsforbindelse.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)