Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel af billeder mellem to servere?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos !

Jeg er i gang med et website der skal skabe kontakt mellem fotografer og nogen der kan printe deres billeder. Jeg vil ikke komme mere ind på selve projektet, men jeg er stødt på et problem, som jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med.

Sagen går på at en fotograf uploader nogle billeder til en kunde. Når kunden har bestilt et eller flere af disse billeder skal de bestilte billeder overføres til en server der står hos dem der skal printe billederne. Jeg ved ikke hvordan dette kan lade sig gøre i praksis. Derfor håber jeg at der er nogen der kan hjælpe mig videre. Sitet er kodet i php.

Håber på at nogen kan hjælpe mig!

DBH Mathias Bak

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Måden hvorpå du får billederne over på deres server afhænger helt af, hvordan deres server er sat op. Du skal derfor have fat i dem og spørge, hvordan man lægger billederne over på deres server. Det er formentlig en lidt mere teknisk opgave som du skal have en programmør indover for at få til at køre. Men start med at høre hvad print firmaet har at sige om deres server og så kom her tilbage.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob.

Er det ikke muligt bare at gøre det med et php script? Tænkte på at køre et cronjob der tjekkede for nye bestillinger der endnu ikke var overført, hvorefter den så overførte de billeder der skulle printes. Eller skal man ud i noget mere teknisk med serveropsætning osv ?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:
Eller skal man ud i noget mere teknisk med serveropsætning osv ?

Hey

Kender du dropbox ?

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan !

nej jeg kendte ikke lige dropbox, men det opfylder ikke helt mine behov.

Grunden til at billederne skal flyttes over på den anden server lige så snart bestillingen er modtaget, er fordi der ikke er tid til at billederne skal downloades når de skal printes. Dette skal være sket før printningen går gang, ellers vil det tage alt for lang tid at få dem printet.

Så jeg skal bare have kopieret et par billeder over til en mappe på deres server. Intet andet vil kunne gøre det.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Er det ikke muligt bare at gøre det med et php script? Tænkte på at køre et cronjob der tjekkede for nye bestillinger der endnu ikke var overført, hvorefter den så overførte de billeder der skulle printes. Eller skal man ud i noget mere teknisk med serveropsætning osv ?

Jo, det kan sagtens gøres med cron og et php script. Men scriptet skal stadig lige laves, så det passer til den print service du gerne vil bruge og scriptet skal ligeledes på en eller anden måde vide, hvilke filer der er nye og ikke er blevet behandlet.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mathias Bak:
nej jeg kendte ikke lige dropbox, men det opfylder ikke helt mine behov.

Så skal du nok overveje dit budget for det du søger lyder som en ret dyr løsning :)

Mathias Bak:
Så jeg skal bare have kopieret et par billeder over til en mappe på deres server. Intet andet vil kunne gøre det.

Netop det kan du gratis med dropbox! det er så bare deres server som bruges så ser ikke helt hvad stop klodsen skal være?

/allan

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke helt jeres konfigurationen. Men hvis du har mulighed for at sætte en ssh-server op, så kan du kopiere filer mellem serverne på en meget nemt måde (via kommandoen scp). Det kører fint på unix, og kan også køre under windows. SSH er en krypteret protokol. Du behøver ikke at bruge password, da man kan anvende en passende nøgle på serverne - det betyder, at man nemt kan kopiere filer til de andre servere.

E. D. Nielsen
www.ecentralen.dk

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)