Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eneret til import - Skabelon

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at opstarte import af nogle spændende produkter.

Producenten har på e-mail lovet mig eneret til import i en række år i danmark. Dette vil jeg selvfølgelig gerne have på skrift. Min advokat vil for 1.500,- i timen gerne hjælpe mig, men jo mere jeg selv kunne klare jo mindre tid skulle han bruge.

Er der noget der kender til en skabelon for den kontrakt jeg skal arbejde på?

Men venlig hilsen

Rasmus Aas Pedersen

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en producent der er vant til eksklusivaftaler, så er jeg sikker på at de allerede har en kontrakt liggende.

Hilsen Morten

Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, producenten er ikke vant til eksklusivaftaler. De er selv ret nye. Iøvrigt tænker jeg, at jeg vil stå stærkere når nu jeg selv formulerer udkastet, da det så er med fokus på mine rettigheder. Selvfølgelig med øje på deres interesser også.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg jo ikke hvilke producent det er, eller hvor de kommer fra. Men husk også på muligheden for at blive snydt, og overvej hvad konsekvensen er hvis producenten trods jeres kontrakt alligevel vælger at sælge til en anden i Danmark. Ja du kan køre en juridisk sag, men de er dyre og langtidstrukne, så spørgsmålet er om det er det juridiske slagsmål værd? En anden tilgang ville være at starte med at stole på firmaet når de siger at du har retten i Danmark. Når produktet så har vist sit værd, så er der kommet penge i kassen til at du kan hyre en advokat og få formaliseret samarbejdet..

Bare en tanke....

Hilsen Morten

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes produktet andre steder i EU? Hvis det er tilfældet, er en eneret i DK ikke meget værd. Hvis varen er kommet lovligt til et EU-land kan den uden problemer sælges i alle EU-lande, både detail og engros. Iflg. konkurrencelovgivningen i EU, må man ikke opdele markeder.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men producenten kan vel stadig nægte at sælge til andre forhandlere / distributører i Danmark?

Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. Jeg har desuden læst at der ikke er lovmæssig hold i sådan en aftale om eneret. At det altså er bedst at opbygge et godt forhold til producenten. F.eks. ved at sælge en masse af deres produkter, så de holder sig til mig.

Jeg vil overveje dit råd.

Men nu hvor mit spørgsmål er i luften håber jeg alligevel at få hjælp til en kontraktskabelon vedrørende emnet. Så har jeg den klar, og andre på siden slipper for at jeg starter den op igen i en ny tråd :-)

Fra Eindhoven
Tilmeldt 17. Apr 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Findes produktet andre steder i EU? Hvis det er tilfældet, er en eneret i DK ikke meget værd. Hvis varen er kommet lovligt til et EU-land kan den uden problemer sælges i alle EU-lande, både detail og engros. Iflg. konkurrencelovgivningen i EU, må man ikke opdele markeder.

MVH
Kirsten

Hej Kirsten.

Ja, det findes allerede i Belgien og Frankrig.

Hmm...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)