Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav webdesign direkte i Sitemagic CMS uden kode-bøvl

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder super spændende, særligt din brug af XSLT. Det har jeg endnu ikke haft lejlighed til at arbejde med.

Muligheden for at bruge stortset alle eksisterende designs bunder vel i brugen af en simpel templating motor, som gør det muligt at populere informationerne ind i et design vha. "place holders" eller lignende, ikke ? Det er i hvertfald den tilgang vi har valg.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
Det lyder super spændende, særligt din brug af XSLT. Det har jeg endnu ikke haft lejlighed til at arbejde med.

Jeg har en side der kan sende en sms... der ser XSLT'en ud som denne.

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" xmlns:Netopcom.Library="urn:Netopcom.Library" exclude-result-prefixes="Netopcom.Library">

<xsl:output method="xml" indent="yes" encoding="utf-8" omit-xml-declaration="yes"/>
<xsl:template match="/">
<xsl:variable name="fra" select="Netopcom.Library:RequestQueryString('fra')"/>
<xsl:variable name="til" select="Netopcom.Library:RequestQueryString('til')"/>
<xsl:variable name="tekst" select="Netopcom.Library:RequestQueryString('tekst')"/>
<xsl:if test="$fra != ''">
Din besked <b><xsl:value-of select="$tekst"/></b> bliver sendt fra <b><xsl:value-of select="$fra"/></b> til <b><xsl:value-of select="$til"/></b><xsl:value-of select="Netopcom.Library:SendMobileMessage($fra,$til,$tekst)"/>
</xsl:if>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Så mulighederne er jo faktisk uendelige.
Jimmy Thomsen:
Muligheden for at bruge stortset alle eksisterende designs bunder vel i brugen af en simpel templating motor, som gør det muligt at populere informationerne ind i et design vha. "place holders" eller lignende, ikke
Jo lige præcis... forholdsvis simpelt.

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker vældig smart, når blot det ikke er noget slutbrugeren skal rode med :-)

Vi kan berige brugernes Sitemagic CMS løsning med funktionalitet på to måder - via "rigtige" udvidelser (som typisk indlæses i det store indholdsområde), samt indholdsside-udvidelser (som måske bedst kan sammenlignes med WebParts i SharePoint - kontaktformularen er en sådan type). En af disse tilgange kunne man vælge, hvis man ville lave en SMS-afsender. Koden der skal skrives bagved er i dette tilfælde helt almindelig PHP, som kan kalde ind i frameworket, bestående af en mængde foruddefinerede klasser med grundlæggende funktionalitet. Funktionalitet til afsendelse af SMS'er er dog ikke inkluderert :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror den rolle XSLT indtager i de fleste CMS'er er lidt den samme som den PHP indtager, nemlig som Template sprog. Så spørgsmålet kunne være at om du skulle tilbyde XSLT som alternativ til at skrive indholdsside-udvidelser. Personligt tror jeg ikke det er specielt relevant på PHP platformen, det er mere en .Net og Java ting, som nok har noget at gøre med at vi kompilerer vores kode.
En anden fordel ved XSLT er at det er umiddelbart paralleliser-bart, så flere processorer kan arbejde på samme side-request, uden at programmøren skal gøre noget for det!

Super video iøvrigt, hvilket program har du brugt ? Det spiller jo maks. kan også rigtigt godt lide musikken, er der et sted hvor man kan finde sådan noget ?

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Okay, jeg kan godt se at XSLT på den måde giver mening i miljøer hvor kildekoden kompileres. Tak for den glimrende forklaring :-)

Tak for rosen. Videoen er optaget på et MacBook Pro med programmet Screenium (som vist koster i omegnen af 150 kroner). Jeg har efterfølgende lagt musik og undertekster på med iMovie.

Musikken er licenseret som Creative Commons, og jeg finder det typisk vha. Google: "Creative Commons Music Soft Rock" eller lignende. http://www.jamendo.com/en/ er også en god kilde, men jeg tror desværre ikke at musikken må bruges kommercielt. Creative Commons egen hjemmeside er, for at side det mildt, ret dårlig, og det er ikke til at finde noget som helst den vej igennem. Men Google er en god hjælp.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Personligt tror jeg ikke det er specielt relevant på PHP platformen, det er mere en .Net og Java ting, som nok har noget at gøre med at vi kompilerer vores kode.

PHP kan jo også "kompileres" (dog så man ikke kan rette i den) men alligevel kan XSLT jo også bruges i PHP.

 

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
Tak for rosen. Videoen er optaget på et MacBook Pro med programmet Screenium (som vist koster i omegnen af 150 kroner). Jeg har efterfølgende lagt musik og undertekster på med iMovie.

Det lyder interessant og ganske billigt alternativ til nogen af de lidt dyrere programmer.
Må man rent nysgerrighedsmæssigt høre hvor lang tid en sådan video som denne ca. har taget at lave med disse værktøjer?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Naturligvis må du det :-)

Vi forberedte det nye design inden optagelsen, hvilket tog godt 4-5 timer (der blev brugt lang tid på at finde et "friskt" billede til toppen).

Præsentationen af produktet skulle naturligvis indøves lidt, og for hver gang der skulle laves en ny optagelse, skulle løsningens tilstand genskabes. Vi har nok brugt 2 timer på den del.

Der blev brugt ca. 2 timer på at finde musikken.

Med iMovie blev musik og underteksterne tilføjet, og videoen finpudset. Dette tog en times tid. At uploade den til YouTube tager ikke mange minutter :-)

Så jeg vil tro at det har taget i omegnen af 10 timers effektivt arbejde, at producere de par minutter. Men den rå video-produktion har kun taget nogle få timer.

Det er hamrende kedeligt at finde materialet til en sådan video, så her er det rart at være flere om det :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Jeg blev så inspireret af din video og den efterfølgende meget positive tråd! Så jeg besluttede at lave en video selv, der viser hvad jeg har lavet denne weekend.

Du kan se video'en her: http://www.cloudsprout.dk/videoer/WeekendWork.html ( tager under 5 min. )

Jeg har lavet et indlæg her omkring det, hvor jeg ville sætte stor pris på din kommentar.

http://www.amino.dk/forums/p/87751/569519.aspx#569519

Jeg blev rigtigt glad, af Niels, din og min lille dialog, det var tydeligt at selvom vi er konkurranter så ønsker vi det bedste for hinanden, måske kan der alligevel komme noget godt ud af CMS tråde på Amino :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:
Jeg blev rigtigt glad, af Niels, din og min lille dialog, det var tydeligt at selvom vi er konkurranter så ønsker vi det bedste for hinanden, måske kan der alligevel komme noget godt ud af CMS tråde på Amino :-)

Hvis konkurrenter ikke kan samarbejde, så er der da noget helt galt :)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)