Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ok med 2 mobiltelefoner i enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg i øjeblikket har en computer og mobiltelefon igennem. Jeg går ud fra at jeg i år skal betale multimediebeskatningen, men betyder dette så ikke også, at jeg gerne må købe en ekstra mobiltelefon bare til privat brug?

Ib 

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har 2 tlf. så er den ene bare UDELUKKENDE til firma. Så kan du trække regningen fra der.
Men den anden er til dig selv og går derfor til dit private budget

 

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan den ikke drejes således at den ene telefon er "firmatelefon" og den anden en telefon der bliver stillet til rådighed, således at jeg også KAN passe firmaet når jeg holder fri?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo...hvis du har din argumentation i orden, vil den nok kunne gå.

Det må bare ikke være aådan, at kone og børn mv. også har telefon via firmaet, selvom de

i prncippet intet har med firmaet at gøre.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Se dette link til SKAT's vejledning http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1847098&vId=203363&search=multimediebeskatning

Det handler derfor om argumentationen for brugen af eks. flere mobiltelefoner. Hvis argumentet ikke holder, bliver du beskattet af markedsværdien for den ekstra telefon.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)