Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:

Jeg står og skal bruge et regnskabsprogram til et byggefirma, nogen der kan anbefale et godt program

Det gør ikke noget det er et man kan få fat i for billige penge, det skal være nemt og overskueligt

 

Hej Vespa
jeg vil ikke melde mig ind i den debat der allerede er startet.
men jeg vil rigtig gerne hjælpe, men bliver nød til at have dig til at svare på følgende.

Skal du kunne styger sager og matriale forbrug ?
(altså have en slags sags styring hvorpå du styrer alt tid og matrialer forbrugt på en opgave) ?

Har du tænkt dig at bogfører selv eller skal du have extern bogholder/revisor til dette ?

har du offentlige kunder ?

Vil du kører med lager styring ?

Hvilken type opgaver laver i ?
projekt opgaver(altså stører projekter) eller små vedligeholdeses opgaver
(grunden til jeg spørger er at der er meget stor forskæld på at kører en virksomhed der laver en masse små opgaver og en der laver samme projekt i 4 måneder)


Kom med dit feedback så skal jeg komme med mine bedste bud.

ps. jeg har arbejdet som ERP konsulent i en del år og har lavet alt fra helt små løsninger til store 100 brugers Økonomisystemer.
i den del forskællige brancher, så skulle kunne rådgive dig rimelig let, om ikke andet give dig noget hjælp med på vejen.

tommelfinger reglen er at at man altid skal starte med Core(altså det mest basale) og udbygge derfra ellers kommer man let i en situation hvor det bliver et administrations helvede. om ikke andet som ny startende 1-2 mands virksomhed.

/Jacob Ipsen 




Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm...Jacob.....synes det er overkill, at tale om materialestyring mv., når det skal være nemt og billigt,

som der står.

MvH

Peter

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

jeg ville bare vide om han selv havde gjordt sig overvejelserne ! for igen kommer an på vilken virksomhed han vil køre og hvilke typer opgaver han skal lave....

men som udgangs punkt ja :)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så prøvede jeg nok også bare at stoppe den "ikke gavende" debat
da de ikke rigtig gjorde noget for Lars der stillede et spørgsmål. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Hej Tonny.

Min erfaring både med nystartede virksomheder, men så sandelig også med veletablerede mindre virksomheder, er at man giver udtryk for at man sørger for daglig backup. Men virkeligheden viser sig ofte at være en anden. Når der har været indbrud og PC, server og diverse udstyr er fjernet, så stor alt for mange virksomheder tilbage uden tilstrækkelig backup, for ofte så har man ikke lige haft tid til backup eller man har ladet backup ligge på kontoret og det er fjernet sammen med PC og server.

Derfor anbefaler jeg altid som minimum et online regnskabsprogram. Men endnu bedre en daglig backup købt hos et IT firma. Selv bruger jeg Nielco.IT som løbende tager backup af mine data.

Erfaringer fra sikringsbranchen viser at ca. 60% af de firmaer der har haft indbrud og ikke har haft styr på deres backup af data, efter 1 år eksisterer virksomheden ikke længere.

Det siger noget om hvor livsvigtigt det er med IT sikkerheden og backup.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

 

Hej igen

Det du her beskriver, opfatter jeg mere som noget, der foregik før hen forstået på den måde, at de personer og virksomheder som i dag har IT som en væsentlig del af deres virksomhed, har en fornuftig indstilling og procedure på netop back-up.

Hvordan jeg kan have den opfattelse, er simpelthen fordi vore arbejdsprocedurer og kvalitetskontrol samt de danske revisionsstandarder faktisk bestemmer, at vi som revisorer skal tage stilling til og undersøge, at virksomhederne har et fornuftigt, effektivt og tidssvarende system og procedurer for backup og opbevaring af data og regnskabsmateriale.

Det er meget sjældent, at jeg som revisor har haft bemærkninger på disse områder overfor virksomheden.

Det er, som du også skriver, livsvigtigt at kunne reetablere sine data hurtigt og effektivt.

Hilsen

Tonny

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Tonny.

Er slet ikke uenig med dig. Revisorerne har naturligvis tjek på det, og ligeså de større virksomheder.

Men mange enkeltmandsvirksomheder og iværksættere bruger ikke revisor og starter ofte op uden tanke for It sikkerhed, forsikringer og mm. udover det lovgivningen kræver som minimum.

Rigtig mange håndværkere starter op som selvstændige uden at få forsikret deres udstyr på byggepladserne og når det om natten står i bilerne på vejen eller i indkørslen.

Tilsvarende har de ofte ikke ordentlig styr på deres fakturering og regnskab, fordi de naturligvis har fokus på deres håndværk.

Der er det jo ofte at vi kommer ind og som gode rådgivere ser vi så også på It sikkerheden, forsikringerne mm.

Men det er en helt anden historie.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror jeg vælger at kigge på de forskellige links i har foreslået, og selv vudere hvilket et der passer til mig

Hvis jeg kommer med flere oplysninger her om hvad jeg forventer og hvad jeg vil bruge det til, bliver det bare mere en vildledning end en vejledning. Hvilket jeg syntes det er ved at være i forvejen Confused

Så til Jacob jeg henvender mig i en mail til dig hvis jeg får brug for uderligere hjælp

Og tak for hjælpen indtil videre

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen :)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)