Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vespa,

 

Ja der er meget at vælge mellem- men jeg har gode erfaringer med WinFinans- som jeg bruger på

jobbet som administrator samt i eget firma.

 

Fordelen her er det er gratis til du kommer over 1500 poster på året, men det kan du så betale dig fra for ca. 1000 kr. en gang så er der åbnet for flere.

 

Og sidst men ikke mindst du har det på din EGEN er ikke afhængig af andre servere der går ned lange svartider ect.

 

Og så kan du se mere i ERFA-gruppen WinFinans som jeg har startet. Du er velkommen til at kontakte mig for mere info. også kommeigang hjælp – så bare ring skriv – det er gratis!

 

Se dette ERFA-link i Amino:  http://www.amino.dk/forums/t/50758.aspx?PageIndex=1

 

Her er vi nogle stykker der hjælper hinanden der er også WinFinans leverandører med i ERFA-gruppen. Et godt sted at blive klogere.   

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

John...forstår ikke, hvordan du kan anbefale et system, som du jvfr. en anden tråd har ret store

problemer med......og som ikke endnu er løst i jeres gruppe.

MvH

Peter

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Der er hvist ikke mange SW-programmer der ikke udløser behov for enten support eller kursus eller anden form for afklaring og faglig bistand.

Men WinFinans er meget tilgængeligt især når man har kendskab til Microsoft Acces som jeg selv har arbejdet en del med det er måske derfor jeg er glad for det system..

Og ja der er mange der tilbyder sig med div. fansige programmer med mange funktionaliteter som der ikke er behov for mindre økonomier og flere situationer.

Og så kan jeg godt lide at man har et økonomisystem som er en standalone lønsning på sin egen PC som giver dig frihed og fuld kontrol og ingen gebyrer ingen lange responstider eller sytemer der er nede når du vil arbejde.

Derfor Peter!

Og så syntes jeg at det er en udfordring at klare sig med eget system uden de dyre led. Yes 

 

  

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg forstår ikke at du kan anbefale et program hvor der ikke er løbende back-up og dermed sikkerhed for at data ikke mistes. Vi ved jo alle at der ikke tages daglig back up på diverse PC er i nystartede virksomheder.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Oh mon ikke de fleste mennesker i dag er klar over at det er godt at have en kopi af sine meget vigtige data på et eksternt medie!

En USB nøgle er et godt medie som kobling mellem din stationære og bærbare PC samt andres PC og så har du din datafil med dig til alle nødvendige aktivitetter - det betyder at du har dine økonomiske data med dig. En sikkerhedskopi ligger naturligvis på din eksterne harddisk. Så det bekymre mig nu ikke.

Det er netop et meget vigtigt strategisk emne  at være bevidst om datasikkerheden og her altså have rådighed over og ejerskab af sine data og ikke være afhængig af net og servere samt eksterne gebyrer mv.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vespa

Det er svært at rådgive, når du giver så få oplysninger omkring, hvad du selv har tænkt dig at benytte programmet til - og om du har brug for en ekstern bogholder.

Eller om du har behov for jobkort, hvor du og dine ansatte kan holde styr på deres arbejdsopgaver, mens de er ude hos kunder.

Har du et eller flere lagre, du skal håndtere?

Og hvordan sikres ekstra kopier af dine data?

SALDI kan klare det meste og selv gratister har adgang til alle funktionaliteter.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Vi ved jo alle at der ikke tages daglig back up på diverse PC er i nystartede virksomheder.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Hej Anders

Den tror jeg du må uddybe lidt!

Det er i hvert fald ikke min oplevelse, snarere tværtimod,

Hilsen

Tonny

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny.

Min erfaring både med nystartede virksomheder, men så sandelig også med veletablerede mindre virksomheder, er at man giver udtryk for at man sørger for daglig backup. Men virkeligheden viser sig ofte at være en anden. Når der har været indbrud og PC, server og diverse udstyr er fjernet, så stor alt for mange virksomheder tilbage uden tilstrækkelig backup, for ofte så har man ikke lige haft tid til backup eller man har ladet backup ligge på kontoret og det er fjernet sammen med PC og server.

Derfor anbefaler jeg altid som minimum et online regnskabsprogram. Men endnu bedre en daglig backup købt hos et IT firma. Selv bruger jeg Nielco.IT som løbende tager backup af mine data.

Erfaringer fra sikringsbranchen viser at ca. 60% af de firmaer der har haft indbrud og ikke har haft styr på deres backup af data, efter 1 år eksisterer virksomheden ikke længere.

Det siger noget om hvor livsvigtigt det er med IT sikkerheden og backup.

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Du har ret i at alle er klar over vigtigheden af at få taget backup.

Og desværre har jeg oplevet alt for mange tilfælde hvor netop virksomheds ejeren har haft backup på USB nøgle, CD rom, ekstern harddisk mm. Men netop den dag hvor indbruddet skete lå alle medierne i samme skab eller på kontoret, og forsvandt sammen med PC og  server.

Belært heraf kan jeg kun anbefale at man sikrer sine data på eksterne servere der befinder sig et helt andet sted og under sikre forhold, og prisen herfor er så minimal at jeg ikke kan forstå at det skulle afholde folk fra denne løsning.

Med hensyn til ejerskabet til dataene forstår jeg slet ikke hvorfor du stiller spørgsmål hertil?

prisen for online regnskabs systemer er faktisk meget rimelig set i forhold til prisen for at skulle købe et regnskabsprogram, hvor man ofte efterfølgende skal betale for op gradueringer og yderligere data kapacitet i takt med at virksomheden vokser.

De bedste hilsner

Anders Mikkeklsen

Nr1

 

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)