Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Komputer eksport til indien ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og undersøger om der er marked i indien i modtage brugte computer...nogen ved noget om det.

 

Men hvis jeg køber en computer her til 4000kr brugt og vil send den til indien kan jag spare moms fra den..altså computen kommer til koste  400 x (1-0.25)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bare køber PC'en af en privatperson er der jo ikke moms på.. Og så kan du heller ikke trække det fra.

Hvis sælger er en anden skal du prøve at søge på reglerne for brugtmoms, vil jeg tro - de er ikke helt identiske med almindelige moms-regler. 

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 

4000 (med moms) * 0,8 = 3200 (ex. moms) ;-)

 

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co

Jeg vil vædde med du sidder med en regnmaskne..Zip it!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt som én skriver, at du ikke kan trække momsen fra på en pc, du køber fra en privat. Køber du dem fra virksomheder vil der være tillagt moms, men husk at du som regel her vil få oplyst prisen ekskl. moms fra en start.

Mht brugtmoms er det ikke relevant. I og med du siger, du vil eksportere dem til Indien, så er dit salg momsfrit.

Sagt med andre ord: aktiviteten isoleret vil momsmæssigt altid give underskud. Dette er der intet "galt" i i og med, at dette skyldes at salget er eksport = momsfrit.

Vh
Lars

Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mattias,

3200 DKK is equivalent to c.a. 25000 indian rupees. For 25000 rupees, you get a brand new high end computer here in India!

Cheers,

Anoop

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Anoop ganske rigtigt siger så er computere her i Indien en del billigere end i DK. Også skal man også regne med en udgift til ændring i tastatur, jeg tror det er de færeste indere der ved hvad de skal bruge æ,ø og å til.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)