Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed i Spanien!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har noget tid gået og gruplet over at starte virksomhed op i Spanien... Jeg ved bare ikke helt hvad idegrundlaget skal være endnu - nogen forslag? :)

 

For arbejdskraft skulle vel ikke være noget problem at skaffe i et land med 20% arbejdsløshed... Det ser jeg som en mulighed!

 

 

Fra Videbæk
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tuddae,

Hvad jeg ved af ligger problemet sådan, at vis du fyrer en skal du finde et tilsvarende job til personen deraf den høje arbejdsløshed.

 

Mvh

Mejner Therkildsen

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tuddae

Spanien er et pragtfuld sted at bo og arbejde i, men er hårdt ramt at krisen, hvilket selvfølgelig kan ses på arbejdsløsheden. Med det sagt - skal du nok tænke dig godt om, før du starter forretning i et andet land og herunder også Spanien. Første ting du skal lære er sproget, da spaniere ikke er så gode til andre sprog generelt og så skal du have en pose penge med til at kunne forsørge for dig selv i minimum et års tid. Det at starte forretning op i andre lande er rigtig lærerigt og en kæmpe oplevelse og kan også være udbytterig, dog kan man finde mange andre lande med lavere lønninger og større arbejdsløshed, hvis det er det du går efter.

Meld dig evt. ind  gruppen her på amino, der hedder danskere i Spanien og spørg løs der. Gode forretningsideer / muligheder er der mange af, umiddelbart vil jeg nok holde mig til produkter eller ydelser der kan løses billigt i øjeblikket og måske med en strejf af bedre service, hvilket ofte er en mangelvare dernede. Men bedre er det måske at tage udgangspunkt i hvad dine egne interesser og erfaring er og så lade tråden brainstorme ud fra det.

Håber du kunne bruge det til lidt

Dbh.

Kim Kampp

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.

 

Pt. går jeg på aftenskole og lærer spansk - så det hjælper lidt på det.

 

Det med at serviceydelser tit er en mangelvare i Spanien har du helt ret i - der ligger klart nogle muligheder på det område rettet mod turister som forventer hurtig og effektiv service

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tuddae

Inden du bevæger dig ud i et forretningseventyr i Spanien, ville jeg foreslå at du holder en god ferie dernede i kombination med noget sprogskole en måned eller 2 og gerne i forskellige dele af Spanien. Der er flere af de forskellige sprogskoler der udbyder dette evt. i Malaga / madrid og Barcelona, da der er meget stor forkel på de forskellige egne dernede også forretningsmæssigt. Et par måneds sprogskole dernede er nok det samme som 2-3 års aftenskole i DK

Dbh.

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Jeg er selv bosiddende i Spanien med opstart af en skandinavisk avis her på Costa del Sol. Der er rigtig mange muligheder for forskellige ting som selvstændig ... Har nogle gode projekter men savner en investor som kan få pengene tilbage indenfor et år...

Mvh

 

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mejner.

 

Der må jeg lige rette dig.. det er ikke korrekt at du må finde personen et tilsvarende job hvis du fyrer personen. Det som hæmmer hele udviklingen i Spanien er at hvis man skal ansætte en person på kontrakt skal du betale hans/hendes Socieal Seguridad som dækker  blandt andet sygeforsikring. Hvis medarbejderen har arbejdet for dig i f.eks 3 år skal du betale 3x45 dages løn . Så forestil dig en medarbejder som har arbejdet samme sted i 10-20 år og som du gerne vil fyre... det vil ruinere din virksomhed og udover det skal du regne med at Sociel Seguridad oveni deres grundløn . Den typiske gennemsnitsløn hernede er ca 800 euro for alm butiksansatte ...Lyder lavt med arbejdsgiver skal regne med ca 75 % af lønnen oveni til Social Seguridad så det render hurtigt op.

 

Derfor er der så mange som arbejder sort hernede men kommunerne er meget opmærksomme og bøderne hernede er altså rimelig hæftige for sådanne ting.

 

Bare til sammenligning kan jeg fortælle dig at køre uden sele koster 150 euro

Sætte storaffald ud på gaden uden for lovlig tid far 1000-10.000 euro afhængig af størrelse.

Hunden skider på gaden uden du samler det op. min 500 euro

 

Det er ikke så rosenrødt som folk går og tror om at starte virksomhed op i Spanien.. Ikke nemt og meget dyrt.

 

Selskabsskatten er 30 % så det er altså dyrere end i DK

 

Håber i kunne bruge indputtet eller s skriv til mig hvis i har flere spørgsmål ... har skandinaviske forretningsdrivende som kunder i avisen.

 

Morten

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

>>Håber i kunne bruge indputtet eller s skriv til mig hvis i har flere spørgsmål ... har skandinaviske forretningsdrivende som kunder i avisen<<

Kunne du få tid til at maile mig på scanboat snabelA gmail punktum com jeg har et par løse spørgsmål - .

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej thorbjørn

 

Kom du nogensinde til Spanien ?

Tilmeldt 29. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Beklager at jeg svarer på dette gamle indlæg/svar. Du ser ud til at vide noget :-)

Ved du om der er en selskabsform i Spanien der svarer til det danske I/S ?

Jeg ønsker at etablere et selskab der blot skal eje et hus dernede, gerne med mit eget navn som en del af selskabsnavnet. Ingen ansatte og med et minimum af krav når det gælder regnskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)