Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål om SKAT til os selvstændige!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg er lidt i tvivl omkring hvordan man betaler sin SKAT som selvstændig.

Jeg har været inde og læse på denne side: http://ivaekst.dk/opstart/opret/9/0/1/skat-for-selvstaendige

Det giver fin mening, men der er en ting jeg ikke forstår. Som lønmodtager laver man en forskudsregistrering, og betaler sin SKAT løbende igennem hele året. Hvordan gør man dette som selvstændig?

Jeg forstår ikke hvordan man kan tilføje firmaindkomst til sin forskudsregistrering, da lønnen fra virksomheden ikke går forbi dit skattekort - så hvordan skulle den SKAT blive betalt? 

Man kan naturligvis også bare lægge halvdelen af alt hvad man tjener til side, og betale det hele når man laver selvangivelse når året er omme. Men jeg kunne godt tænke mig at vide mere om, hvordan man betaler sin SKAT løbende.

Jeg stresser en smule, da jeg faktisk er i tvivl om hvordan det hele gøres. Er der en venlig sjæl der kunne forklare det på en simpel måde? :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du angiver det i din forskudsopgørelse og modtager så vidt jeg husker 10 girokort der så skal betales løbende hen over året.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kunne jeg læse mig til. For en 2-3 uger siden var jeg forbi SKAT med min kollega, og vi fik lidt hjælp til vores selvangivelse. Der tilføjede hende vi snakkede med et beløb til hver vores forskudsregistrering, men vi har ikke modtaget nogle girokort endnu - kun 6 girokort der er til AM-bidrag

Vi kan jo ikke sige hvor meget vi kommer til at tjene, så derfor vil vi opdatere forskudsregistreringen løbende. Vi får også SU, så kan det passe at skatten bliver betalt igennem fradraget?

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det beløb i har forskudregistreret er nok af en sådan størrelse at det kan indeholdes i jeres fradrag. Så det er derfor at i kun har fået girokort til am-bidraget.

 

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah okay, på den måde. Hvor stort skal beløbet være, før man direkte får girokort?

Grunden til jeg spørger er naturligvis, at jeg gerne vil undgå en kæmpe restskat. Er der også regler for hvor stor den skal være, før man direkte får et girokort?

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at lege lidt med tallene inde på www.skat.dk

Så kan du se hvor "breakeven" punktet ligger - hvis man da kan kalde det det i denne sammenhæng. Så længe du ikke tjener mere end du har forskudsregistreret burde der ikke komme et skattesmæk - hvis ellers dine øvrige fradrag mv. er korrekte.

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan jeg i hvert fald prøve. 

Men som jeg har forstået det, er det en god idé at lægge til side til SKAT. Så kan det i hvert fald ikke gå galt :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)