Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når man hæver fra firmaets kort - til privat køb

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Det er sket nogle gange, at jeg har været ude og ikke har fået andre kort med end mit firma-kort - og har dermed betalt fx. en indkøbstur i Kvickly (udelukkende privat indkøb) fra firmakontoen. Efterfølgende har jeg naturligvis hurtigst muligt tilbageført beløbet til firmaet - så det drejer sig ikke om mere end timer, før pengene igen er i firmaet.

Men hvor dybt forkert er det at gøre? Og hvilke konsekvenser kan det have - nu hvor jeg skal aflægge regnskab etc?

Jeg håber I kan hjælpe - og på forhånd tak

Jens

 

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal måske lige sige, at det er et Aps....

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens.

Hvis du ikke har virksomheden i selskabsform er der ingen problemer idet, så vil det være at betragte som private hævninger i firmaet.

Modsar hvis firmaet er et selskab skal beløbene konteres over en mellemregningskonto med dig, og hævningerne vil være at betragte som lån til anpartshaver, og det er ulovligt.

Hvis beløbene straks indbetales som i dit tilfælde, har jeg dog aldrig været ude for at det giver anledning til problemer. Men for din egen skyld så prøv at undgå sammenblanding af privatforbrug og virksomhedens varerkøb.

Hav en fortsat god dag.

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Principielt er det ikke korrekt.

Men hvis det kun er få timer vi taler om, sker der næppe noget.

MvH

Peter

Fra Vadum
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt du sørger for at tilbagebetale pengene hurtigst muligt er det ikke ulovligt. Men i det øjeblik du bruger firmaets penge til private formål og ikke får dem betalt tilbage - er det et ulovligt anparthaver lån! Og det giver en anmærkning i dit firmas regnskab :)

Så få hellere dit private kort med næste gang ;)

/Jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)