Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksempler på excellente open source webshops - SØGES

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var både en billig (og lidt tåbelig) kommentar, som du selv er inde på. Jeg har lavet websites og portaler fra scratch i årevis - bl.a. i Joomla - og forventer ikke nogen plug and play løsning. Jeg vil dog ikke selv lave webshopløsningen, vi har både en webredaktør ansat og vil have en dygtig leverandør med på banen. Systemet er naturligvis ikke ligegyldigt  (hmm ... foruroligende at folk kan få sig selv til at sige sådan) - jeg bliver helt træt ved tanken om at skulle argumentere for det, så det holder jeg mig lige fra i første omgang.

Stort smil Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da et udmærket eksempel. Og enig i dine betragtninger mht. at bare man betaler, så er det automatisk bedre ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Hvis det kan tegnes kan det laves.

Det er _ingen_ begrænsninger andet end din pengepungs - og oftest er det jo der man ser begrænsningen træde til :)

Nu er det jo os der laver redSHOP og tro mig man kan lave alt i redSHOP - vi er oven i købet ved at "flytte" template enginen i redSHOP ind så den er native Joomla understøttet.

Dvs. at så kan du i realiteten lave en template til Joomla der inkludere hele webshoppens design også og giver fuldstændigt de samme muligheder som en hver template til Joomla (dvs. uendelige muligheder).

Så hvis du vil bekoste en grafiker laver et godt stykke arbejde og en process med dialog og ping pong der løber over en 3-4 arbejdsdage så kommer man altså rigtig langt designmæssigt.

Ja, enig - alt kan selvfølgelig laves. Og jeg er sikker på, at du har ret i, at begrænsningen ofte er økonomi - men nok også både talent og vedholdenhed fra såvel leverandørens som virksomhedens side :-)

For mig handler det om at få valgt et stabilt og velfungerende shopsystem, der som udgangspunkt lever op til så mange af virksomhedens krav som muligt, og som der løbende bliver udviklet på (altid svært at spå om fremtiden, men man prøver jo at vurdere på det!) Jeg tænker altså langt fra alene design. Det kan trods alt bare skiftes ud.

Men det lyder spændende, at man vil kunne bruge enhver Joomla template til webshoppen også (sådan forstår jeg dit svar). Hvornår bliver det en realitet? Det er da en kæmpe fordel, mener jeg ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:

Prøv at kigge på http://shops.oscommerce.com/ eller denne link til Virtuemart's forum. (Hint: Google er din ven)

Tak for links ;-) Jeg har selvfølgelig surfet på nettet og besøgt diverse foraer allerede og er som nævnt ikke voldsomt imponeret. Søger lidt debat og erfaudveksling og måske nogle konkrete referencer, der kan få mig til at  "wow'e"...

Hint: Pas på med hvilken attitude, du får kommunikeret - dine indlæg kan hurtigt tolkes derhen, at "alle de andre er idioter". Det er skidt netikette og giver næppe flere kunder i butikken.

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør det på torsdag.

Men jeg tror du misforstår mig lidt.

Men skal stadig lave hele design delen på shopdelen i ens joomla baserede website - men det kan laves direkte baseret på ens alm. template eller direkte i redSHOP - men fordi det understøtter det indbyggede template system i Joomla kan man spare meget tid på det og på sigt vil der fra flere template klubbers side også komme færdige templates til redSHOP hvor en template installation sådan set dækker hele redSHOP også.

Men hvis man for alvor vil noget med sin webshop skal man selvfølgelig have lavet et unikt template fra bunden af :)

Men der er altså stort set ikke nogle begrænsninger i forhold til design - det handler udelukkende om at finde det sted hvor økonomi, behov og muligheder mødes så det bliver en løsning der afspejler den afsatte økonomi og kommer så tæt på at opfylde flest mulige behov.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Nguyen:

Hej LBShop

Vi har både prøvet Virtuemart og Magento eCommerce og vi har rigtig god erfaring med Magento eCommerce. Magento har lige udgivet en stor CE release version 1.4. Magento har mange af de funktioner man ønsker sig af en webshop, især layered filtrering er en lækker funktionalitet.

Tag et kig på referencer ud til højre på https://www.magentohotel.dk/ . Magentohotel har vi gode erfaringer med, som også kan anbefales som hosting firma, hvis man skal have sig en magentoshop.

De kan også hjælpe med at levere design til Magentoshops.

Held og lykke med din søgning.

Magento er en super stærk e-handelsplatform, og har et kanont stærkt basisfundament.

Out-of-the-box er systemet allerede et godt stykke foran andre open source systemer, og som samarbejdspartner, ligges vores kompetencer typisk i salgsoptimering, design og tweaks. Det er en super frihed, både for dig, men sørme også for os, der er ikke noget værre end at skulle bruge timer på at lappe rundt på et system.

Vh
Henrik

 

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for lektionen. Det ville måske virke mere overbevisende hvis det kom fra én der ikke benytter udtryk som "tåbelig" om andres indlæg, men dig om det Smile

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Det gør det på torsdag.

Men jeg tror du misforstår mig lidt.

Men skal stadig lave hele design delen på shopdelen i ens joomla baserede website - men det kan laves direkte baseret på ens alm. template eller direkte i redSHOP - men fordi det understøtter det indbyggede template system i Joomla kan man spare meget tid på det og på sigt vil der fra flere template klubbers side også komme færdige templates til redSHOP hvor en template installation sådan set dækker hele redSHOP også.

Men hvis man for alvor vil noget med sin webshop skal man selvfølgelig have lavet et unikt template fra bunden af :)

Men der er altså stort set ikke nogle begrænsninger i forhold til design - det handler udelukkende om at finde det sted hvor økonomi, behov og muligheder mødes så det bliver en løsning der afspejler den afsatte økonomi og kommer så tæt på at opfylde flest mulige behov.

Jep, det er jeg med på. Og selvom egen unik template er at foretrække, så vil det nu stadig være en stor fordel, at der begynder at komme færdige templates til redSHOP også. Det er jo tit sådan, man begynder og får testet tingene af ... Tak for svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt:

Tak for lektionen. Det ville måske virke mere overbevisende hvis det kom fra én der ikke benytter udtryk som "tåbelig" om andres indlæg, men dig om det Smile

Godt ord igen. Må indrømme, at din retorik fik trykket på et par knapper hos mig. Pyt med det ... no hard feelings herfra

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

LBshop:
Godt ord igen.

Ditto her. God weekend og held og lykke med den nye shop.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)