Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksempler på excellente open source webshops - SØGES

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i markedet for en ny webshop til afløsning af eksisterende ScanCommerce webshop. Der er tale om en middelstor webshop med nogle hundrede produkter og flere varianter. Der skal integreres til Navision.

Jeg har en del erfaring med Joomla CMS og er begejstret for hele open source tankegangen. Så jeg er i gang med at afsøge markedet for open source webshops. Kigger bl.a. på OScommerce, Magento samt Virtue Mart og redSHOP til Joomla, Ubercart til Drupal.

Når jeg kigger eksempler på open source webshops igennem, så må jeg sige, at jeg ikke umiddelbart er imponeret. Rigtig meget ligner mildest taget noget, der er løgn - amatøragtigt design, haltende funktionalitet og usability katastrofer hersker i stor stil.

Så mit spørgsmål er: Hvem kender nogle eksempler på EXCELLENTE webshops i open source?

Det kan være danske eller udenlandske shops - det er lige meget. Jeg mangler "bare" nogle referencer, der kan overbevise mig om, at open source shop-systemer er modne nok til at løfte opgaven med at lave en super professionel og velfungerende webshop.

Uha, ser frem til det her ... :-D

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

LBshop:

Hej Aminoer

Jeg er i markedet for en ny webshop til afløsning af eksisterende ScanCommerce webshop. Der er tale om en middelstor webshop med nogle hundrede produkter og flere varianter. Der skal integreres til Navision.

Jeg har en del erfaring med Joomla CMS og er begejstret for hele open source tankegangen. Så jeg er i gang med at afsøge markedet for open source webshops. Kigger bl.a. på OScommerce, Magento samt Virtue Mart og redSHOP til Joomla, Ubercart til Drupal.

Når jeg kigger eksempler på open source webshops igennem, så må jeg sige, at jeg ikke umiddelbart er imponeret. Rigtig meget ligner mildest taget noget, der er løgn - amatøragtigt design, haltende funktionalitet og usability katastrofer hersker i stor stil.

Så mit spørgsmål er: Hvem kender nogle eksempler på EXCELLENTE webshops i open source?

Det kan være danske eller udenlandske shops - det er lige meget. Jeg mangler "bare" nogle referencer, der kan overbevise mig om, at open source shop-systemer er modne nok til at løfte opgaven med at lave en super professionel og velfungerende webshop.

Uha, ser frem til det her ... :-D

Hej.

Jeg har selv meget erfaring med OsCommerce, og det kan klart anbefales herfra, standard templates til OsCommerce er godt nok ikke særlig kønt, men der findes en masse open-source og betalings templates til OsCommerce, prøv at søg på google under "OsCommerce templates", der findes virkelig mange!

Mvh.

Emil D. Pedersen

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg har også hørt meget godt om OsCommerce - og ja, der er masser af spændende templates fx på templatemonster, ligesom der også er til fx Virtue Mart. Men kan du også anbefale nogle "live" eksempler på OsCommerce webshops, som jeg kan kigge på?

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

LBshop:

Tak for svar. Jeg har også hørt meget godt om OsCommerce - og ja, der er masser af spændende templates fx på templatemonster, ligesom der også er til fx Virtue Mart. Men kan du også anbefale nogle "live" eksempler på OsCommerce webshops, som jeg kan kigge på?

Hej.

Jeg har ikke lige prøvet at finde nogle live, men hvis det er du vælger OsCommerce (hvilket du burde), så vil jeg med glæde hjælpe dig med at opsætte systemet og tilføje et eksisterende design til siden, selvfølgelig kvit og frit.

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LBshop
Jeg har selv startet med en OSc shop, men valgte at skifte da jeg ikke var helt tilfreds. Jeg er i stedet hoppet på en Prestashop, og jeg må sige jeg ikke fortryder det. Min shop er mere SEO venlig end min tidligere, hvilket har medført mærkbart større salg. Og fordi den er så nem at bakse rundt med kan jeg styre shoppen og butikken fra min HTC Legend, hvilket betyder jeg med 15-20min arbejde om dagen kan holde firmaet igang!

Jeg ved ikke om det kan alt det du skal bruge, men ville da lige give det en anbefaling. Bestemt værd at se nærmere på.

 

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LBshop

Vi laver både løsninger i osCommerce, VirtualMart og Magento. Personligt mener jeg hver eneste af disse, skal sættes op så de afspejler ejerens ønsker.

Derfor er det vigtigt at komme væk fra den gængse template, der ofte går på kompromi med æstetik og til tider funktionalitet.

www.ice-shop.dk er en osCommerce butik vi lavede for ejeren, ikke det gængse design, men den har fungeret upåklageligt. osCommerce er annerkendt som et sikert og dirftsikkert webcart system.

Jeg bliver selv overrasket, over at der er folk, som mener, at bare man betaler, så er det bedre! Det er ikke vores erfaring, med de forskellige shop systemer vi arbejder med. 

Hilsen Michael

www.outsource-it-to-thailand.com

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LBShop

Vi har både prøvet Virtuemart og Magento eCommerce og vi har rigtig god erfaring med Magento eCommerce. Magento har lige udgivet en stor CE release version 1.4. Magento har mange af de funktioner man ønsker sig af en webshop, især layered filtrering er en lækker funktionalitet.

Tag et kig på referencer ud til højre på https://www.magentohotel.dk/ . Magentohotel har vi gode erfaringer med, som også kan anbefales som hosting firma, hvis man skal have sig en magentoshop.

De kan også hjælpe med at levere design til Magentoshops.

Held og lykke med din søgning.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

LBshop:
Jeg har en del erfaring med Joomla CMS og er begejstret for hele open source tankegangen.

LBshop:
Når jeg kigger eksempler på open source webshops igennem, så må jeg sige, at jeg ikke umiddelbart er imponeret.

LBshop:
Uha, ser frem til det her ... :-D

Noget kunne tyde på at du måske ikke har forstået Open Source tankegangen helt ... :-)

OK, det var en billig kommentar, men du er selv lidt ude om det. Open Source tankegangen er ikke nødvendigvis at levere færdige skræddersyede løsninger men at give dig mulighed for at hacke selv. At rigtigt mange webshop-hackere så afslører at de måske ikke går rundt med en succesful webdesigner i maven er en velkendt ting, men hvis du har talentet kan du også få det som du vil have det, uanset hvilket system du vælger. Hvis du derimod forventer "plug&play" og så ligner det en million uden nogen særlig ekstra indsats skal du nok kigge andre steder.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det kan tegnes kan det laves.

Det er _ingen_ begrænsninger andet end din pengepungs - og oftest er det jo der man ser begrænsningen træde til :)

Nu er det jo os der laver redSHOP og tro mig man kan lave alt i redSHOP - vi er oven i købet ved at "flytte" template enginen i redSHOP ind så den er native Joomla understøttet.

Dvs. at så kan du i realiteten lave en template til Joomla der inkludere hele webshoppens design også og giver fuldstændigt de samme muligheder som en hver template til Joomla (dvs. uendelige muligheder).

Så hvis du vil bekoste en grafiker laver et godt stykke arbejde og en process med dialog og ping pong der løber over en 3-4 arbejdsdage så kommer man altså rigtig langt designmæssigt.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)