Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i forbindelse med Brugskunst/Kunsthåndværk?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay

Det som Ravn eventuelt forvirres over, er at jeg et eller andet sted har læst at når jeg importere disse kunstværker, så skal jeg så snart jeg modtager dem regne 25 % moms oveni.

Kan du svare på det?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, altså du skal smide en importmoms på 25% oveni alt du køber i udlandet. Dit regnskabsprogram, burde kunne regne dette ud for dig, så længe du vælger den korrekte konto. Varekøb mv. i udlandet.

Det er jo ikke Penge du betaler.. du oplyser det bare til skat, så de kan holde øje med handel i udlandet. Du fortæller så skat hvor meget at din moms der er importmoms.. og så bliver det udlignet/fjernet igen.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var lige præcis det svar jeg havde brug for - hvor meget importmomsen var på kunsthåndværk.

Jeg bruger ikke noget regnskabsprogram.

Fatter stadig ikke --> "Du fortæller så skat hvor meget at din moms der er importmoms.. og så bliver det udlignet/fjernet igen."

Altså hvordan det regnes ud?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du benytter tast selv hos skat, vil du kunne indberette din moms, og der vil der være felter til alle de tal du skal oplyse. Ingående og udgående moms, samt køb af varer i udlandet. Disse tal vil et regnskabsprogram kunne give dig, så du bare skal taste dem ind.

Du kan jo prøve at oprette en demo på e-moms.dk og lave et fiktivt køb hvor du benytter en konto til varekøb i udlandet.

Istedet for at du trækker 25% moms ud af beløbet som du gør ved et normalt køb, lægger du de 25% til beløbet.

I praksis fungerer det sådan at du smider momsen oveni din almindelige salgsmoms.. og så oplyser du skat (via tast selv) hvor meget du har købt i udlandet, og den ekstra moms du har lagt til, vil så blive trukket fra.

Nu kan jeg ik lige se blanketten, men jeg mener det er sådan det fungerer på tast selv siden. Det er sådan set ikke så kompliceret, bare man smider de rigtige tal i de rigtige felter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

--> Istedet for at du trækker 25% moms ud af beløbet som du gør ved et normalt køb, lægger du de 25% til beløbet.

Hvilket vil sige også fiktivt? - som så evt. fjernes efter det er blevet tastet ind i tast-selv?

I praksis fungerer det sådan at du smider momsen oveni din almindelige salgsmoms.. og så oplyser du skat (via tast selv) hvor meget du har købt i udlandet, og den ekstra moms du har lagt til, vil så blive trukket fra.

Ja okay capisce ;)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)