Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum - Tysk vs. dansk moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

 

Jeg bliver lidt forvirret i alle de moms regler, derfor håber jeg der er en der kan hjælpe lidt...

 

Min virksomhed køber en genstand i Tyskland inkl. 19% tysk moms...

Min virksomhed låner genstanden ud i Danmark, hvor låner skal ligge et depositum/sikkerhedsstillelse for denne genstand. Jf. gældende skatteregler skal depositummet være inkl. moms. Men skal det være 19% eller 25% moms, nu hvor depositummet laves af en genstand med 19% moms?

Derudover vil jeg høre om der skal afregnes moms af depositummet til SKAT, når depositummet opkræves af låner, eller om momsen først skal afregnes når der kommer et egentligt salg?

Håber det er til at forstå! Jeg er i hvertfald forvirret!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal ikke betale tysk moms.

Oplys dit danske CVR.nr. til din tyske leverandør.

Moms af depositum først ved salg, og det er 25% dansk moms.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Vil det sig; når vi køber genstanden i Tyskland, kan vi "slippe" for at betale moms i Tyskland og i Danmark.
Altså vi ejere genstanden uden moms.

Vi låner genstanden ud til en privat  person i Danmark i fx 2 mdr. For at vi er sikre på kunden kommer tilbage med genstanden kræver vi et depositum/sikkerhedsstillelse. Vi sender altså kunden en faktura på kr. xxx,- (dette beløb skal være inkl. moms)
Efter de to måneder kommer kunden tilbage med genstanden og kunde får sit depositum tilbage.

Vi har defor ikke lavet noget salg ud af depositummet og skal derfor ikke afregne moms af depositummet til SKAT, er det korrekt?

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

jne:

Hej Peter

Vil det sig; når vi køber genstanden i Tyskland, kan vi "slippe" for at betale moms i Tyskland og i Danmark.
Altså vi ejere genstanden uden moms.

Vi låner genstanden ud til en privat  person i Danmark i fx 2 mdr. For at vi er sikre på kunden kommer tilbage med genstanden kræver vi et depositum/sikkerhedsstillelse. Vi sender altså kunden en faktura på kr. xxx,- (dette beløb skal være inkl. moms)
Efter de to måneder kommer kunden tilbage med genstanden og kunde får sit depositum tilbage.

Vi har defor ikke lavet noget salg ud af depositummet og skal derfor ikke afregne moms af depositummet til SKAT, er det korrekt?

 

Du kan aldrig slippe for moms ved indførelse af vare. Der skal her betales erhvervelsesmoms (25%)

Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja......du skal beregne EU-erhvervelsesmoms, som du dog kan modregne den indgående moms.

Så momsen skal ikke betales, som Bastian skriver.

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)