Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder dette Underskud i skattepligtig indkomst, til fremførsel???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har lige modtaget min årsopgørelse, hvor dette frem går "Underskud i skattepligtig indkomst, til fremførsel 190.000 kr.

Vil det sige at jeg først kan få dem til næste år eller skal man bare kontakte skat, for i 2009 lavede jeg et underskud på små 400.000 kr. i min enkeltmands, og ved siden af havde jeg en løn på ca. 290.000 kr.

Og jeg for så kun ca. 70.000 tilbage, men er der nogle der kan forklare hvorfor jeg kun for de 70.000 og ikke resten nemlig 190.000. Og ikke bare for hele beløbet tilbage?

Håber nogle kan give mig et svar, for er lige pt. på et 3 dages kursus, så kan først ringe til T&S på mandag...

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...bliver modregnet i din indkomst næste år.......idet du tilsyneladende har 0-indkomst for 2009.

MvH

Peter

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

De 70.000 som du nævner er nok det du får tilbagebetalt for indbetalt skat af din løn, som du jo ikke skal betale når du har et samlet underskud.

SKAT betaler naturligvis ikke dit underskud, det kunne ellers være fedt. :-)

Som jeg forstår dig, fremføres dit underskud på 190.000 skattemæssigt til 2010, så du i år kan tjene de 190.000 uden at skulle betale skat.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil indledningsvist sige, at jeg ikke er enormt velfunderet ud i skatteret, men du er næppe blevet beskattet 1/1 (100 % beskatning uden fradrag) på din lønindkomst - og du ikke få mere skat tilbage, end du har betalt. Det ville være lidt af en falliterklæring for staten.

Tjek dine lønsedler og årsopgørelse. Hvor meget har du betalt i skat? Det må være det beløb, du maksimalt kan få tilbage. Resten bliver fremført som fradrag næste år. Og muligvis året/årene derefter, alt efter din indkomst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Helt enig. Man kan følgelig aldrig få mere tilbage i skat, end det der reelt er betalt.

Hvis du har et underskud på årsopgørelsen, så er det kun om at få lavet din forskudsopgørelse om for 2010, hvor du i givet fald vil kunne få et fradrag på kr. 190.000 + dine øvrige fradrag.

Hvis du allerede har betalt skat i år af din indkomst, vil denne blive beregnet for hele året på grundlag af din årsindkomst, hvorved du kan få et meget højt frikort, formentlig over kr. 200.000. Det betyder i givet fald, at du kun skal betale arbejdsmarkedsbidrag af din indkomst.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 2. Apr 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

det er fantastisk matematik boys

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)