Jeg er klar over, at denne debat er af ældre dato, men forsøger alligevel at stille mit spørgsmål, i det at jeg ikke helt har kunnet tyde, hvor jeg ellers skulle henvende mig henne med mit spørgsmål. Håber det er okay:)
Jeg har et online-renseri, hvor firmakunder kan logge ind på siden, og bestille Rens/Vask af tøj og lignende. Dette bliver så hentet hos firmaerne 2 gange om ugen, og leveret tilbage f.eks. Mandag & Torsdag. Kunderne betaler også ydelsens pris ved bestilling, og betalingen går ind hos min betalingsgateway, hvor jeg kan administrere betalinger osv.
Der er ikke tale om salg af tøj eller andre ting, men udelukkende en online-side som yder en serviceydelse. Mit spørgsmål er, om en web-side som udelukkende yder en serviceydelse, er pålagt samme regler som decideret web-shops, som sælger en vare?
På min side gøres opmærksom på, at pengene typisk kan trækkes før levering af rensetøjet hos firmaet, og nogle gange endda før afhentning.
Men en kunde gjorde opmærksom på dette, og mente at jeg var pålagt de samme krav, og nu er jeg blevet lidt i tvivl!
Håber der er nogle venlige sjæle som kan give sit besyv i denne "sag".
På forhånd Tak!