Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det lige Startvækst siger her

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har aldrig påstået, at jeg har en dyt forstand på regnskab, så jeg fatter simpelthen ikke denne: http://www.startvaekst.dk/momsadwords

Det er tallene på kontokortet nede under 2) Moms og adsense jeg ikke forstår.

Er det en pind til mine fordomme om revisorer og moms, eller hvad ?

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars!

Momsbeløbet mangler at blive debiteret.

Desuden mangler de 2 momsbeløb i momsangivelsen.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jamen det er jo SALG af en momsfri ydelse - reklame for en virksomheden uden for EU.

Vh
Lars

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ha, ha - det er da helt sort. Jeg synes, du skal skrive til dem og fortælle, at det er for det første forkert og for det andet helt uforståeligt beskrevet. Men det er nu også temmelig indviklet (jeg er - som du ved, Lars - i gang med noget, hvor jeg bruger mange flere ord til at beskrive det samme :-)).

Dbh
Anette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...hvis det skal opfattes som salg udenfor EU...Lars!

Men er nu ikke sikker på, at det er det de mener.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det, der bekymrer mig, er, at det ikke er første gang jeg på Startvækst først læser med briller, så pudser briller og prøver igen, så læser uden briller og til sidst giver op når det gælder deres momssvar.

Jeg burde nu nævne nogle eksempler, men jeg har ikke noteret ned og gider ikke lede - I må tage mine ord for pålydende.

Det der er Aminos kæmpe fordel er, at der er så mange kvalitetskontrollanter. Så snart én af os siger noget forkert, så er der en anden der retter. Ingen er ufejlbarlige, men vi er konstruktivt kritiske overfor hinanden.

Men Startvækst er altså er offentligt organ, som fremtræder med tyngde - men hvad med ansvaret ?  Hvis SKAT vrøvler, ja så gælder vrøvlen hvis man har fordel af det lige indtil SKAT retter. Men hvis Startvækst vrøvler - hvad så?

Nå - det er vel i og for sig bare endnu en begrundelse for at bruge Amino Smile

Vh
Lars

PS. Anette, jeg læser. Det er (undskyld mit sprog alle sammen) skide godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Lars!

Ja..eksemplet er uheldigt..og som du skriver direkte forkert.

Mon ikke.....StartogVækst har en eller anden form for ansvarsfraskrivelse i deres betingelser.

Har ikke lige nærlæst.

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars Gosvig:
Er det en pind til mine fordomme om revisorer og moms, eller hvad ?

Mere foruroligende at de skriver at eksemplet bygger på et bindende svar fra SKAT

"Ifølge et ikke-offentliggjort bindende svar fra Skattecenter Horsens skal moms i forhold Google AdSense håndteres på følgende måde:"

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:

Jeg har aldrig påstået, at jeg har en dyt forstand på regnskab, så jeg fatter simpelthen ikke denne: http://www.startvaekst.dk/momsadwords

Det er tallene på kontokortet nede under 2) Moms og adsense jeg ikke forstår.

Er det en pind til mine fordomme om revisorer og moms, eller hvad ?

Vh
Lars

Hej Lars

Nu blev min nysgerrighed da også vækket.

Det der foregår her, er ikke særlig pædagogisk eller for den sags skyld korrekt.

Som bl.a. Peter nævner, så mangler momsbeløbet i angivelsen, og der tale om salg til USA, det fremgår af forudsætningen.

En sidste krølle er vel henvisningen "bindende svar fra Skattecenter Horsens", som jeg tvivler lidt på, idet der vel reelt er tale om en udtalelse eller afgørelse i bedste fald eller ....?

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt at se, at I er enige med mig i, at det er noget vrøvl Smile

Du har nok ret i Peter, at der ligger en ansvarsfraskrivelse og putter sig et eller andet sted (har ikke ledt) - men det er vel næsten værre, end hvis der ikke gør.

Hvis der ikke er en ansvarsfraskrivelse, kan en stakkel som følger fejlagtige råd i det mindste dunke dem i hovedet bagefter.

Det kunne selvfølgelig være nepotisme - men da jeg ikke (længere) sælger konsulentydelser har jeg intet at klinke, men burde man ikke - når man bruger offentlige midler - så hyre "Eksperter" til at svare. Jeg vil ikke træde jer over tæerne Anette, Peter og Tonny - men moms- og skatteekspert er en revisor altså bare ikke i min optik.

Det kan selvfølgelig også være, jeg bare er for "fagstolt".

Vh
Lars

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)