Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og Google Adwords

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg bruger Google AdWords til at få traffik til min danske hjemmeside.

Da jeg registrerede mig hos Google, indtastede jeg mit CVR nummer for at registrere en virksomhedskonto.

Lad os sige at jeg i februar købte kliks for 10.000 kr hos Google. Betyder det at min udgift til Google reelt set udgør 8.000 kr, men de resterende 2.000 kr er moms?

 

På forhånd tak.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej så vidt jeg har forstået det, er det handel med udlandet når du køber adwords. Du har derfor ikke betalt moms i det land servicen er blevet solgt fra og har derfor heller ikke betalt dansk moms. 

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Google Adwords i Europa styres så vidt jeg ved fra Irland... ændrer dette faktum ikke noget ved moms forholdene?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

pama:

Men Google Adwords i Europa styres så vidt jeg ved fra Irland... ændrer dette faktum ikke noget ved moms forholdene?

B2B betaler ikke moms til hinanden indenfor EU, du skal dog selv beregne erhvervelsesmoms som kan trækkes fra som købsmoms (det er ren bogføring)

http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-indenfor-eu .

Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok... bare lige for at få det skåret ud i pap....

 

En person har et firma som annoncerer for 10.000 kr i en bestemt måned hos Google Adwords.

Dette firma har ingen andre indtægter eller udgifter.

Betyder dit svar at de 2.000 kr af de 10.000 kr. er moms, som jeg får tilbage af SKAT?

 

På forhånd tak.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Idet Google er registreret i EU(Irland), skal du beregne 25% dansk erhvervelsesmoms, som du kan fratrække igen på den indgående moms. Dermed er effekten er 0 kr.

Så nej du skal hverken betale moms eller have moms retur. Men du skal have tallene med i dit regnskab og indberette til moms. se link http://www.startvaekst.dk/momsadwords

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)