Der ser du, det er lige netop min pointe. Man opstiller og lover kunden en ting, men samtidig trækker man tæppet væk under kunden. Fast trafik sikrer, at du som kunde ved hvornår du når grænsen, det er ikke en individuel vurdering fra hostingfirmaet, som udfra hvert tilfælde skal bestemme, om du har ramt loftet eller ej. De servere jeg har stående er der en fast trafikgrænse på 2.000 GB om måneden, så ved jeg hvornår jeg når grænsen og hvad der sker når jeg overskrider denne. Man vil have kunder i butikken, men man gør alt for at have alle mulige gummiparagraffer, som gør det svært for kunden at finde ud af hvad der gælder. Det synes jeg rent personligt er dårlig moral og det stiller kunden i en uheldig situation, du er måske ikke havnet i den. Kunden risikerer et lukket webhotel, ekstra regning for trafik udover det man finder normalt osv., så er trafikken ikke længere fri. Jeg har set dette før, fra nogle af mine kunder, som kommer fra andre webhotel udbydere. Og hvis man gerne vil lave forretning, gør man det vel udfra at tjene kunden bedst muligt ogdet gør man ikke med fri trafik. mvh Mogens Jørgensen
|
I bund og grund handler det vel bare om at spørge udbyderen hvor mange GB det drejer sig om. det er jo det de skriver man skal gøre hvis man har en hjemmeside med et højt forbrug, da de har løsninger på det hele. men ja de kunne selvfølgelig godt skrive et eller andet, men samtidig ville dette så også fastlåse sådan en som dem, da de altså skrædersyr og kommer med tilbud på lige det man skal bruge.
Jeg har været kunde hos dem i 4 år nu og har ikke oplevet at jeg har skulle betale yderligere eller at mine hjemmesider eller kunders hjemmesider er blevet lukket på anden måde.
men man kan så også sige at hvis din grænse pr måned er 2000GB , så kan dette da ses som at værende ubegrænset. for det er de færeste som overhovedet nærmer sig bare de 250GB om måneden.
MVH Kim