Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke parametre er vigtige for dig, når du skal vælge webhotel?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Inspireret af denne tråd, har jeg besluttet at udvide min webhotel oversigt:
Joomla webhotel?

Som der nævnes i tråden, så er der mange flere parametre der er interessante, når man skal vælge nyt webhotel. Jeg vil derfor gerne have noget input til hvilke parametre der er vigtigst, når der skal vælges webhotel? For det bliver for uoverskueligt og nærmest umuligt at tage alle parametre med.

Jeg laver 2 nye tabeller, én til php-baserede webhoteller (unix), og én til asp-baserede webhoteller (windows). Så kom frem af busken og fortæl hvilke parametre der har været vigtige for dig ved valg af webhotel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nogle af de vigtige ting for mig, er at det skal virke. Jeg gider ikke købe en ydelse, og så er det nede en halv time hver anden dag, eller noget lignende. Det skal virke, og hvis disse problemer endelig skulle opstå, så skal supporten være klar til at svare mig hvorfor, og hvornår det er på toppen igen. Supporten er i hvertfald også en vigtig ting for mig. Hvis jeg ikke lige kan finde noget på siden, (eller ikke lige orker :-D) så skal jeg kunne spørge supporten. Jeg er en stor fan af live support, da det bare er et par tryk på nogle knapper, og så chatter man med en person der (forhåbenligt) ved hvad der skal til for at løse mine problemer.

En vigtig ting er selvfølgelig også hvad webhotellet understøtter. Jeg har selv stået i den situation hvor jeg erhvervede mig et webhotel der ikke understøttede ASP.NET, men kun PHP. Og det var selvfølgelig et problem for mig da jeg koder i ASP.NET.
Priserne er helt sikkert også en vigtig faktor. Hvis priserne er dyrere end andre steder, så skal jeg først se en god grund til hvorfor det er dyrere, før jeg overhovedet overvejer at vælge det sted. Altså en ekstra service, hurtigere trafik osv.

Jeg håber du kan bruge det her til noget. Hvis du har spørgsmål eller andet er du mere end velkommen til at skrive til mig ;-)

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Det der er vigtigt for mig er blandt andet den service som ligger bag webhotellet, altså dem som administrere webhotellet skal have en god service.

yderligere kigger jeg også meget på hastigheden på serveren, båndbredde, udvidelses muligheder og ikke mindst hvad jeg selv kan gøre på webhotellet. fx, SSH adgang, Apache Directives, php modul udvidelser.

Jeg er selv mest til opensource serverløsningerne da de selvfølgelig er billigere, men der er også mulighed for at udvide uden det koster en bondegår hver gang.

ovenstående er dog i de fleste tilfælde ikke muligt på et webhotel, og der skal man så have fat i en dedikeret server eller en virtuel server.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

... kigger jeg også meget på hastigheden på serveren, båndbredde ...

Har du så en måde at måle det på, eller stoler du på udbyderens angivelser?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Pilgaard Hejlskov:
Har du så en måde at måle det på, eller stoler du på udbyderens angivelser?
Jeg har ikke nogen måde at måle det på, jeg køber og tester, og hvis ikke det lever op til mine forventninger går jeg videre til en anden leverandør.

Jeg har dog efter mange år med test, fundet den leverandør jeg vil bruge i fremtiden, så jeg tester ikke rigtig mere. Men før i tiden testede jeg meget, og fandt blandt andet ud af at fx web10 havde omkring 2-3 timers nedetid om dagen. Surftown havde tit problemer med mails som ikke kom frem osv osv... jeg fandt ud af mange ting alligevel. og ingen af de ting har jeg oplevet med min nuværende udbyder.

Når jeg tester båndbredde, så oploader og downloader jeg en større fil (både via FTP og HTTP), for så at se hvor hurtigt det nu går. og der hvor jeg er nu, der oploader og downloader jeg så hurtigt som min internet forbindelse nu kan klare, det vil sige 50Mbit op og ned.

Jeg tror det eneste man kan gøre i den forbindelse, hvis ikke man vil købe og teste, er at lytte til de anbefalinger som kommer fra folk som ikke skal tjene penge på serverne. det vil sige anbefalinger fra folk som bruger serverne.

I mange tilfælde kan man dog godt få lov til at teste gratis. men det er de dyrere steder man kan få lov til det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik spørgsmål til dig, som SKAL med for at man kan bruge din side til noget.

Hvad forstår man ved begrebet f.eks. ved fri trafik ? er dette lovligt/ulovligt ? Hvad synes forbrugerombudsmanden om dette ?

Hvor mange domæner lægger flere af udbyderne på deres servere ? Det er interessant og fortæller noget af det som du ikke kan læse ud af din hjemmeside.

Hvad betydning har det om der ligger 300 domæner på en server eller 3.000 ?

OSV...

 

 

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Jeg tror det eneste man kan gøre i den forbindelse, hvis ikke man vil købe og teste, er at lytte til de anbefalinger som kommer fra folk som ikke skal tjene penge på serverne. det vil sige anbefalinger fra folk som bruger serverne.

Ok, det er et svært punkt at få med så, da det enten kræver en masse uafhængige målinger fra forskellige webhost-brugere, eller også at jeg køber et webhotel hos hver udbyder og så selv tester. Begge dele er nok lidt for omfattende (og dyrt) til at det kan komme med i første udgave.

Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligger meget vægt på at joomla kan kører optimalt.. Jeg har startet i one.com da jeg var lige uerfaren, men har snere fundet ud af, at det bedste bliver redhost.com via andre debatter og via google..

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Erik spørgsmål til dig, som SKAL med for at man kan bruge din side til noget.

Hvad forstår man ved begrebet f.eks. ved fri trafik ? er dette lovligt/ulovligt ? Hvad synes forbrugerombudsmanden om dette ?

Jeg forstår udemærket problematikken, og det er bestemt noget forbrugerombudsmanden burde kigge på. Jeg kan dog ikke se hvordan jeg kan have det som en parameter, da alle discount hotellerne er ens på det område.

Easy Webhost:

Hvor mange domæner lægger flere af udbyderne på deres servere ? Det er interessant og fortæller noget af det som du ikke kan læse ud af din hjemmeside.

Hvad betydning har det om der ligger 300 domæner på en server eller 3.000 ?

Det har du helt ret i, og det bør nok være en af parametrene.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er pt. kun kommet generelle kommentarer, dvs. overvejelser der gælder for både unix og windows hoteller. Dette er rigtige gode kommentarer og absolut også værd at tage med, men det jeg blev opfordret til var at kigge på mere specifikke parametre som f.eks. php safemode og open basedir, samt php version og mysql version osv.

Er det noget I anser som vigtigt? Og hvad er vigtigst?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)