Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et spørgsmål om import fra Kina (som privarperson)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

 

Jeg beklager hvis nogen føler sig stødt over jeg spørger om dette, men kan ikke rigtig finde nogen svar her på Amino (er ikke så god til søgemaskinen - sorry). Jeg har også læst rundt på SKAT.dks hjemmeside, men kan heller ikke finde noget derinde som privarperson.

 

Hvis nu jeg bestiller 100 armbånd fra en producent i Kina, som bliver leveret med EMS, hvad skal jeg som privatperson betale i told? Jeg var inde på SKAT.dks program til at finde toldtariffer (kan ikke huske navnet på det) og der stod 5%.

 

Er det helt lovligt at videresælge disse armbånd som privatperson, hvis bare jeg ikke sælger for over 50.000 kr? (kommer aldrig i nærheden af de 50.000 med de billige armbånd Big Smile)

 

Er der andre udgifter jeg skal tage højde for?

 

Det skal lige siges der ikke er tale om mærkevarer, blot billige noname armbånd.

 

Håber på en venlig sjæl kan komme med et svar eller henvise til et sted jeg kan læse om det.

 

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale told af varens pris INKL. leveringsomkostninger

JH

 

 

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

 

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bressay

Bressay:
hvad skal jeg som privatperson betale i told
 

Det er ikke muligt at svare på alene på baggrund af de ovenstående informationer - og generelt noget jeg personligt ikke svarer på her på Amino. Tarifering er somme tider lige ud ad landevejen, andre gange ekstremt kompliceret og kræver indgående varekendskab.

Mit bedste råd: Ring til SKAT og snak med dem. Lav eventuelt en aftale om at komme forbi med detaljerede informationer om armbåndene.

Jeg ved godt, der er private steder på nettet hvor du kan "få oplyst en varekode og en toldsats". Jeg ville aldrig bruge andet end SKAT. Told er ikke nemt og kan ikke standardiseres. Det eneste valide værktøj er SKATs Vita, http://vita.toldskat.dk/vita.htm

Bressay:
Er det helt lovligt at videresælge disse armbånd som privatperson, hvis bare jeg ikke sælger for over 50.000 kr?

Nej. Så snart du foretager erhvervsmæssig import (indfører varer fra steder uden for EU) skal du momsregistreres. Når du er momsregistreret skal du dermed også afregne salgsmoms - også selvom omsætningen er under 50.000 kr. om året.

Så vil der være nogen som siger, at du bare kan indføre armbåndene som privatperson (og lade eksempelvis PostDanmark eller hvem der nu forsender) opkræve told og moms. Så får du ikke armbåndene ind i din virksomhed.

Jeps det kan lade sig gøre. Men det er ikke i overensstemmelse med toldloven - og dermed momsloven. Og da jeg er en gammel paragrafrytter - så får du kun anbefalinger af mig, som ligger inden for gældende lovgivning Smile

Bressay:
Er der andre udgifter jeg skal tage højde for?

Ikke told- og momsmæssigt - men der kan være andre, som har input.

Vh
Lars

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for det hurtige svar!

Som jeg kan forstå skal jeg ikke betale told, da jeg ikke køber for så meget.

Der står selvfølgelig jeg skal betale moms dvs. jeg skal betale moms af kostprisen plus leveringsomkostninger??

Der står også jeg skal betale eventuelle andre danske afgifter - er der andre end moms??

Fra Nykøbing Sj.
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Se lige svaret fra Lars,

Det er ikke lovligt, som privatperson at importere varer med henblik på videresalg.

JH

Cir-IT er Airboss partner - Vi gør din hverdag nemmere!
AirBoss - er et af de ældste økonomisystemer på det danske marked.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Tak for svaret. Så fik jeg det på plads...

Så må jeg overveje om det kan betale sig at blive momsregistreret. Det var blot for at lave en lille indtjening ved siden af jobbet :)

Endnu en gang, tak for den hurtige respons!

God søndag

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)