Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De Oliveira Talkshow - Netværk er vejen til succes!

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Thomas,

Jeg er lige vendt hjem fra byen, så jeg undskylder på forhånd for svært gennemskuelige ytringer.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at din video minder ufatteligt meget om to af Martin Thorborgs nylige videoblogs...

http://thorborg.tv/lav-dit-netv%C3%A6rk-f%C3%B8r-du-gar-pa-r%C3%B8ven.html
http://thorborg.tv/netv%c3%a6rk-netv%c3%a6rk-netv%c3%a6rk.html

Inspiration er okay, men det er jo lige før det tangerer et plagiat ;-)

Men nu siger man jo også at gode idéer og tanker ofte opstår simultant hos separate mennesker, så det skal jeg ikke gøre mig til dommer over.

Du får credit for dit mod, og din afslappede facon i begge videoer - men hvis jeg skal være helt ærlig, så har du ikke et ry eller en stor nok ballast til at man vil lytte til en gang varm luft (læs: løs snak uden kildehenvisning) og tillægge den særligt stor betydning.

For at citere en mand, som jeg er modtagelig overfor varm luft fra; "Først lære - så blære" - Mads Christensen

Ovenstående er skrevet med et glimt i øjet! Forstå mig ret - jeg er selv hvad de fleste vil kalde ung på amino. Jeg er 20 år gammel og udover min studentereksamen og få kurser på uni stadig at betragte som "ufaglært". Folk, og i særdeleshed ældre folk har en tilbøjelighed til ikke at være så modtagelige over for belærende kommentarer fra de yngre - og ærlig talt - så bebrejder jeg dem ikke...

Jeg mener ikke, at vi unge ikke har noget at bidrage med - slet ikke! Nogen af os skal måske bare have et skud realitetssans og finde ud af hvad det lige er vi kan bidrage med. Erfaringer kommer af at udføre et stykke arbejde - jo mere arbejde (tid) jo mere erfaring - det kan ingen vidst være uenige i. Det vil sige, at med alder kommer erfaring og retten til at blære, for at vende tilbage til Mads Christensen citatet. Men med højere alder og større erfaring følger konservatisme og rutiner tit.

Og det er netop dér hvor vi unges styrke er. Vi kan tage ved lære af de gamle r*vhullers erfaringer og bruge dem sammen med vores naivitet og opnå større resultater end de kan, eller hjælpe dem til bedre resultater, fordi vi ikke i samme omfang er begrændset af rutiner og indgroede tankemønstre.

Jeg tror, at alle på Amino ville kunne lære meget af dig hvis du fandt dine "rigtige" styrker. :-)

Jeg håber ikke, at du tager det her som et surt opstød - det er skrevet i god mening og med et glimt i øjet. Jeg har før fået at vide at jeg kan være meget direkte i min kommunikation. En rigtig god veninde har endda fortalt mit tonefald til tider kan tangere en nedladenthed, som jeg kan garantere ikke er tiltænkt - og jeg håber ikke at den smitter af på min skrift.

------
Undskyld min "Wall of Text". Jeg synes selv at jeg har været konstruktiv og klog... Vi ved alle hvor klog man bliver af alkohol. Jeg håber ikke jeg fortryder i morgen ;-)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Thomas og alle andre,

Det slog mig lige, at debatten har fyldt rigtig meget om, hvorvidt Thomas er berettiget til at udtale sig om netværk og succes, og hvordan han skal være klædt - men ikke så meget om, hvad det rent faktisk er, du / han siger.

Hvis nu castet havde heddet: "sådan bruger jeg mit netværk". Hvad ville vi så sige til fagligheden i det? Jeg synes, at du har fat på noget væsentligt omkring netværk - at man hjælper hinanden med opgaver, og at det er vigtigt at kende mange. Det er også rigtigt ifølge mine erfaringer.

Hvis jeg skal tilføje noget ifølge mine egne erfaringer og netværks-eksperten Soulaima Gouranis råd, vil det være at danne sig et strategisk netværk. Det vil sige, at man har en indercirkel af 8-10 mennesker, som er ens tætteste netværk. Her er det vigtigt at kende dem rigtig godt - og at de kender dig. Det vil sige, at man fx skal kende deres ønsker og strategi for fremtiden, så man ved, hvad man kan gøre for dem.

Det vil betyde, at et netværk er mere end gratis udveksling af opgaveløsning, og at man aktivt finder frem til noget, man kan hjælpe den anden med. Så henvender man sig til den anden, fordi man siger: "Jeg ved, at din drøm er at starte en webshop. Jeg kom lige til at tænke på, at jeg har en møde med en udvikler, som finder dit projekt spændende. Skal vi tre sætte os ned og se, hvordan du kan komme videre?".

Det kan også betyde, at når man starter et samarbejde, så er man helt bevidst om, hvordan den anden person vil bruge dette samarbejde til at danne sig den fremtid, han / hun drømmer om.

Hvis nogen vil vide mere om dette, kan jeg anbefale at læse mere om Soulaima Gourani. Det kan fx være hendes bog "Tag magten over din karriere" eller hendes artikler, som kan findes på nettet. Hun er i øvrigt også en fantastisk foredragsholder.

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Video-teamer 1,2,3.... Nøgen, Stå på hovedet, Sidde i en vandpyt, Udklædt som Julemanden o.s.v - det kunne da være mega grineren.

Hehe, ja, så vil det meget være en mini-Mogens Nørgaard. Det fungerer rigtig godt for ham. Prøve at surf lidt rundt på www.miraclechannel.dk . Der kan han blandt andet ses som både vicevært, kamofleret CO2-forbrurger, og i forhold til no-t-shirt debatten så kan Mogens Nørgaard jo rent faktisk ses nøgen på youtube.

Hav en god lørdag alle sammen - jeg skal ud og pleje mit netværk :-)

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas og andre

Jeg er sådan lidt splitet mht. video'erne, for jeg er er helt enig i at Netværk er vejen til succes - eller i hvert fald en af dem. Men En ting slog mig i første video, at du siger når han har hjulpet dig, så kan du selvfølgelig også hjælpe ham, du ville vel også hjælpe hvis det var en anden?

Du har fat i mange rigtige ting, men jeg syntes ikke rigtig der kommer et succes eksempel, hvilket jeg ikke syntes korrekturlæsning er. Det havde måske givet lidt mere, hvis man fik en lidt dybere forklaring, jamen hvad er læst til korrektur som du bruger i dit erhverv succesfuldt nu?

Jeg så video'en første gang igår og tænkte nåh ja, en ung gut på 14 som ikke rigtig fortæller noget, snakker ungdomssprog (hold kæft hvor føler jeg mig gammel når jeg siger sådan noget)  og ville egentlig ikke have skrevet noget herinde, men efter at have set video'en igen, må jeg tilslutte mig de positive, for du har noget som jeg syntes den lidt ældre generation ofte mangler, nemlig gå på mod.

Det er ikke mange der har kuglerne til at stille sig foran sit cam og fyre løs. Amino er i nogle tilfælde et fantastisk netværk, men i mine øjne er det desværre for ofte fyldt med indlæg som skrives uden de nødvendige kvalifikationer og uden den nødvendige viden.

Du har et drive som jeg også ser hos flere af de unge i mit firma, og det kan jeg se giver succes, men havde jeg været uvidende, så ville jeg ikke kunne se dette udfra video'en.

Mvh.

Martin

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Gustav Nikolaj:

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at din video minder ufatteligt meget om to af Martin Thorborgs nylige videoblogs...

http://thorborg.tv/lav-dit-netv%C3%A6rk-f%C3%B8r-du-gar-pa-r%C3%B8ven.html
http://thorborg.tv/netv%c3%a6rk-netv%c3%a6rk-netv%c3%a6rk.html

Inspiration er okay, men det er jo lige før det tangerer et plagiat ;-)

 

Inspirationen i DETTE tilfælde kommer ikke fra Hr. Thorborgs videoblogs, jeg elsker at netværke og syntes derfor at det var det som skulle i min første videoblog... Dog kan Martin Thorborgs videoblog godt have været med til mit valg, men ikke bevist.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Men En ting slog mig i første video, at du siger når han har hjulpet dig, så kan du selvfølgelig også hjælpe ham, du ville vel også hjælpe hvis det var en anden?

Jo det ville jeg helt sikkert gøre. Man skal ikke tænke på at få noget igen fordi man har hjulpet en det er fuldstændig irelevant på tidspunktet..

Martin Slot:
Du har fat i mange rigtige ting, men jeg syntes ikke rigtig der kommer et succes eksempel,

Ja det er korrekt.

Martin Slot:
Det er ikke mange der har kuglerne til at stille sig foran sit cam og fyre løs.

Nej :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas De Oliveira:
Inspirationen i DETTE tilfælde kommer ikke fra Hr. Thorborgs videoblogs, jeg elsker at netværke og syntes derfor at det var det som skulle i min første videoblog... Dog kan Martin Thorborgs videoblog godt have været med til mit valg, men ikke bevist.

Ja, jeg troede også mere det var de legendariske "Naked News" der var inspirationen ... At du, Thomas, så er født med en lidt mere fladbrystet kromosom-sammensætning er jo ikke din skyld Big Smile

SPØRGSMÅL: Var dine øjne fokuseret på de små billeder af de personer der omtales - eller et andet sted? :)

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas De Oliveira:
Inspirationen i DETTE tilfælde kommer ikke fra Hr. Thorborgs videoblogs, jeg elsker at netværke og syntes derfor at det var det som skulle i min første videoblog... Dog kan Martin Thorborgs videoblog godt have været med til mit valg, men ikke bevist.

Ja, jeg troede også mere det var de legendariske "Naked News" der var inspirationen ... At du, Thomas, så er født med en lidt mere fladbrystet kromosom-sammensætning er jo ikke din skyld Big Smile

SPØRGSMÅL: Var dine øjne fokuseret på de små billeder af de personer der omtales - eller et andet sted? :)

Jeg har ingen kommentarer Zip it! Jeg kan indrømme at jeg ikke fandt ud af hvad nyhederne handlede om? Confused

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejlige Kvinder Stick out tongue

Måske Cecilie Frøkjær kunne gøre det samme Cool

 

 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:
Måske Cecilie Frøkjær kunne gøre det samme Cool

 

Måske Katja K..............

.............. Nårh nej det er sket 100000 gange! No

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du er cool Oliveira Yes

Dine indlæg skiller sig ud, du er inspirerende, og anderledes.

Jeg lytter i hvert fald med hver gang, med eller uden tøj Smile

Side 9 ud af 9 (90 indlæg)