Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

an du hjælpe mig hurtigt, min hjerne er lige stået af :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sidder lige og laver dagens sidste kalkulationer, håber du kan hjælpe mig med at bekræfte nedenstående beregning på volume.

Jeg vil sende noget hjem i en 40" highcube container = ca 76 m3 (jeg regner kun med 70m3 i min kalkule)

Jeg har en kolli æske der er 0,04m3 (i denne kasse er der8 salgsenheder a 3 stk. hver)

Jeg regner således 70/0,04 = 1750 kolli = 14000 salgsenheder = 42000 stk.

Er jeg helt væk eller hvad?

Det der gør mig usikker er at i en normal 40" cont hvor varen er på paller så kan der normalt kun være 20736 stk = 6912 salgsenheder, men her er pallerne nok heller ikke de bedste udnyttet, og der er også luft i toppen af containeren - så måske den ikke er helt galt - og så kan man så blot glæde sig over man har samme fragt rate på en normal og en hq container.

Nå men håber der sidder en brain eller to her hen på aftenenm, der lige kan sige ok eller ej til ovenstående.

På forhånd tak.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

slet ingen der lige kan be/afkræfte min beregning? - har brug for hurtig hjælp, inden min hjerne koger over...

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil jo aldrig få en nøjagtig beregning, når du ikke ar højde og længde med. Det er rigtigt at der i 70m3 kan være 1750 kasser, af en eller anden dimension, med en volume på 0,04m3 - optimalt!

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Tak for dit hurtige svar - det er korrekt det ikke er helt præcis, men jeg tager 6,2 m3 fra som usikkerhed, dvs. ca 10% , og ligeledes så runder jeg ned i forhold til det resultat - for jeg fragter jo ikke en flydende masse.

Men tak for hjælpen.

Bendtsen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke få oplyst hvor mange enheder der læses pr. palle?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

glemte samtidig lige og nævne at min m3 på selve kolli æsken også er rundet op fra tredje decimal, så der skulle være lidt at gi af :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hej casper, jo, men æskerne fitter ikke rigtig pallerne, så de er kun mellem 59-76% udnyttet i forhold til 120x80x110 paller - så derfor er det faktisk bedre og tage det hjem lløst har jeg fundet ud af :)

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, ja dengang jeg var i den branche da fyldte via containerne så der ikke var en 1cm3 luft tilbage. men det var nu også nogle helt andre forhold :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, IOOS Internet:

Aha, ja dengang jeg var i den branche da fyldte via containerne så der ikke var en 1cm3 luft tilbage. men det var nu også nogle helt andre forhold :-).

hehe... jeg arbejdede på et frostlager engang hvor vi fik et læs hummersuppe. Vi regnede med at det var på paller... æskerne var 20*10*10 cm.... og de var IKKE på paller for at få så mange med som muligt...

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi modtog af og til Jingle trucks fra Pakistan til Kandahar i Afghanistan. De kunne være flere måneder under vejs. Der var tingene også stoppet ind efter bedste evne, nogle gange var det næsten nemmere at tømme dem med en skov :-)---


Puha hvor kunne de lugte sådan nogle containere, og være fyldt med alle mulige former for kryb og kravl  :-).

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)