Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordrebekræftelse og ændret pris

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med et lille problem, som jeg har med en handel over nettet. Det drejer sig om et køb af et grafikkort til min computer. Nedenfor kan I se forløbet i datoer, så det er lidt nemmere at finde rundt i.

02.04.2010
Jeg har i noget tid ledt efter et nyt grafikkort og faldt over et ASUS ATI 5830 til 1.086,03,- inkl. moms og fragt hos ComputerSalg.dk. De havde ikke varen på lager og jeg var også godt klar over at prisen kunne ændre sig i mellemtiden, så ingen problemer der. Jeg lagde derfor en bestilling på grafikkortet. Det skal lige siges at de fleste andre steder, står grafikkortet til omkring 2.000,-.

02-04-2010 kl. 16:04
Modtager her min bestillingsoversigt via mail, hvori der også står at dette ikke er en ordrebekræftelse, og at ordrebekræftelsen vil blive sendt, så snart der var fastlagt en leveringsdato, da produktet ikke var på lager.

06.04.2010 kl. 09:25
Jeg har nu modtaget ordrebekræftelsen på min bestilling. På ordrebekræftelsen står der et totalbeløb på 1.086,03,-. Deres handelsbetingelser var vedhæftet som en PDF-fil, hvori der står flg. som jeg bed mærke i.

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er autoberegnet. Den bestillingsbekræftelse der udsendes er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres.

- Der er ikke indgået en bindende købeaftale med ComputerSalg A/S, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra ComputerSalg A/S.

Disse to ting bed jeg mærke i, da det var idéelt for mig at vide, at efter jeg har modtaget min ordrebekræftelse, så kunne de ikke ændre den, da det jo er en bindende købsaftale, som de selv skriver i deres betingelser.

06.04.2010 kl. 15:04
Får en mail fra ComputerSalg.dk, hvor de skriver at produktet netop er kommet på lager, men til en anden pris, hvilket jeg ikke helt kunne få til at hænge sammen, da jeg jo tidligere på dagen havde modtaget en ordrebekræftelse på det beløb som jeg bestilte det til.

Jeg skrev derfor tilbage til sælgeren, at jeg tidligere på dagen havde modtaget min ordrebekræftelse på det beløb som stod på siden, da jeg bestilte det.

06.04.2010 kl. 15:18
Fik en mail tilbage med beskeden:
"Det kan beklagevis ikke skaffes til pågældende pris og vi er derfor nødsaget til at annullere din ordre - alternativt kan vi ændre din ordre til et grafikkort af  tilsvarende pris."

--------------------------------------------------------------

Det var så historien. Nu vil jeg så gerne høre, hvad I herinde mener om dette? Jeg mener jo at jeg har ret til at få grafikkortet til den pris som var angivet på hjemmesiden da jeg købte det, samtidig med at det også er den pris som står på min ordrebekræftelse, hvilket jo er en bindende købsaftale. Plus at de skriver tilbage til mig samme dag at varen er landet, men at det er til en anden pris og at de vil annullere ordren eller findet et andet til prisen, hvilket jeg ikke er enig i. Men kom med nogle bud :D Så bliver jeg glad!

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som Peter Lauge siger, så har du 100% ret til at få din vare.

Det er jo deres fejl og ikke din, i og med at du har modtaget din ordrebekræftelse, så kan de ikke bare annullere ordren og lave om på prisen.

Mvh.

Emil D. Pedersen

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet for mange webshops idag er netop at de skriver "Ordrebekræfigelse" når de faktisk mener "Bestillingsbekræfelse".

I den mail du har fået står der der Ordre- eller Bestillingsbekræftelse?. Jeg ved ikke hvordan din sag vil være når der i betingelserne står én ting og i mailen noget andet. 

 

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Carlsen:
Det er lige præcis derfor, man som webshop-ejer ikke skal sende ordrebekræftelsen automatisk ud, men kun en bestillingsbekræftelse

Jeg kan ikke lige se forskellen - kan du forklare hvori den ligger.

Artiklen du henviser til, omtaler ikke forskellen på ordre og bestilling.
Derimod synes jeg, at der står at bordet fanger mht oplyste priser på webshoppen, uanset hvad man skriver.

Og så gælder disse regler vel kun for privatkunder, og ikke for erhvervskunder - er det korrekt opfattet af mig?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak indtil videre alle sammen. Mente nok at det var bindende når man modtog sin ordrebekræftelsen. Har nu sendt en mail videre til dem, så lad os se, hvad de skriver tilbage til mig :D Melder tilbage i indlægget, når der er noget nyt :D Men takker alle sammen for supergode svar!

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Som Niels også skriver, så er det noget værre ordkløveri.

En bestillingsbekræftelse er en automatisk udsendt mail fra webshoppen, der bekræfter at shoppen har modtaget din bestilling. Og intet andet.

En ordrebekræftelse er vist noget lovfældet stads, der gør en handel til en aftale og binder sælgeren. Derfor bør man som ejer af en webshop ikke udsende en ordrebekræftelse automatisk, da man kan have fejl i lagerstatus osv, der gør, at man ikke kan levere den aftalte vare.

Der kan muligvis være nogle paragraffer i loven om prismærkning, der kan gøre en webshop ansvarlig for priser oplyst i shoppen. Det har jeg ikke kigget nærmere på. Og jeg er ikke jurist, bare vældig interesseret i nethandel og forbrugerbeskyttelse (og manglende beskyttelse af butikker mod svindlere...)

Umiddelbart vil jeg mene, at en ordrebekræftelse er lige så bindende i b2b som i b2c - men hæng mig ikke op på det.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 Hvornår ønsker virksomheden at blive bundet af aftalen ?.

  Når bestillingen fra kunden modtages i systemet.
Dette svar bygger på, at websitets udbud af varer betragtes som reelle tilbud, som virksomheden er forpligtet til at levere, såfremt der modtages en bestilling (en aftaleretlig accept) på en vare.
  Når bestillingen er blevet behandlet af en medarbejder / når den afsendes.
Dette valg bygger på at ordrer opsamles og behandles manuelt således, at en fysisk person i virksomheden tager stilling til om varen kan laveres til den angivne pris og mængde. Valget af dette svar giver virksomhenden mulighed for at afslå en bestilling.

 

På min webshop, har jeg følgende 2 valgmuligheder.

Her ser det umiddelbart ud til, at man godt kan tage forbehold, hvis man anvender den nederste tekst. - Men om den holder i byretten ved jeg ikke.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)