Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Norsk domæne afvist :(

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Easy Webhost:

Sune hvorfor forholder du dig ikke til det faktum, at man skal holde nallerne langt væk fra den løsning du foreslår.

Det er ikke kun et spørgsmål om tillid, det er simpelthen et spørgsmål om at rent juridisk kan du ikke stille krav om domænet, hvis din butik lukker (activewebs) og forbrugeren ikke ved noget om dette.

Slutbrugeren har simpelthen ingen rettigheder, da det hele står i dit firmas navn.

Jeg siger ikke, at dette sker, men muligheden er der og man skal IKKE lege med den mulighed at det sker, så er man selv ude om de ting der kan ske, når man står med en netbutik med en million-overskud og man ikke har sikret sig domænet i tide.

Fordi jeg ikke er enig i at man skal holde sig fra den løsning. Den har været anvendt af mange i mange år, og er et godt alternativ hvis domænet ikke er så kritisk for ens virksomhed at det kan betale sig selv at registrere sig i det pågældende land. Selvfølgelig er der kunder der har oplevet problemer ved denne model, ligesom der er kunder der har oplevet problemer ved helt almindelige domæneregistreringer, da der vil være brodne kar og uheldige leverandører i stort set alle brancher.

Det er, som jeg også flere gange tidligere har givet udtryk for her inde, ikke nogen perfekt løsning og der er naturligvis en risiko forbundet med den. Som jeg også understregede klart i mit sidste indlæg, er det derfor vigtigt at man ikke blot vælger en tilfældig leverandør hvis man vælger denne løsning, men en leverandør man har tillid til. Dermed ikke sagt at det er ensbetydende med at der ikke kan gå noget galt, men hvis du vælger en udbyder der har eksisteret længe, har et godt omdømme og er økonomisk solid er sikkerheden trods alt meget større end hvis du vælger en tilfældig leverandør udelukkende ud fra pris.
Easy Webhost:

Mit forslag er derimod, at finde et domænenavn, som ikke er svært at flytte og hvor du til enhver tid kan få det med dig, hvis din udbyder skulle lukke butikken... sådan uden videre.

Det er bare ikke altid en mulighed at vælge et andet domæne. Hvis man vil satse seriøst på f.eks. det norske marked, vil det i mange brancher formodentlig øge konverteringen alene at man har et .no domæne fremfor f.eks. et .dk eller .com domæne. Ligeledes kan der være scenarier hvor man har store planer for fremtiden, og derfor er nødt til at reservere sit navn under .no endelsen til fremtidig brug for ikke at risikere at andre registrerer det i mellemtiden.
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ændrer ikke ved det faktum, at man ikke er herre i ejet hus og tager udbyderen rumpen på en er man ude på dybt vand og har smidt gode penge efter dårlige, brugt en masse tid og ikke mindst penge.

Den løsning du anbefaler, er desværre en NO GO, til dem som vil have det juridiske grundlag iorden.

Jeg ville aldrig foreslå denne løsning lige meget argumentet, man skylder kunden at de får den bedste behandling også juridisk, så de ikke kommer ud i noget som bagefter viser sig ikke at holde vand juridisk.

Og ligemeget hvilke argumenter du har, er man ikke sikret juridisk og dermed kan denne løsning absolut ikke anbefales.

Den ligner meget vistaprints...hvor kunderne bliver præsenteret for en regning på 9.500 for at købe det domæne de ejede...se andensteds på amino for denne artikel.

Rent moralsk er denne løsning ikke holdbar, hvis man ser den fra kundens synspunkt og det er vel dem man vil hjælpe ?

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Easy Webhost:

Det ændrer ikke ved det faktum, at man ikke er herre i ejet hus og tager udbyderen rumpen på en er man ude på dybt vand og har smidt gode penge efter dårlige, brugt en masse tid og ikke mindst penge.

Jeg tror ikke du har læst mine indlæg ordentligt, jeg har lige fra starten af skrevet at man ikke selv ejer domænet og har på intet tidspunkt påstået det modsatte. Det er jo det der er hele pointen i sådan en løsning, samt årsagen til at man skal være forsigtig med sit valg af leverandør som jeg har understreget flere gange. Der er masser af argumenter for og i mod løsningen, og det er naturligvis helt i orden at du har den holdning du har. Jeg forstår dog ikke at du bliver ved med at køre rundt i at man er helt afhængig af leverandøren, det har vi hele tiden være enige om at man er ved en sådanne løsning. Det er dog ikke ensbetydende med at det hele er så sort/hvidt at man kan sige at denne løsning ikke er et brugbart alternativ for nogen kunder, for det afhænger fuldstændig af den situation kunden er i.
Easy Webhost:

Den ligner meget vistaprints...hvor kunderne bliver præsenteret for en regning på 9.500 for at købe det domæne de ejede...se andensteds på amino for denne artikel.

Rent moralsk er denne løsning ikke holdbar, hvis man ser den fra kundens synspunkt og det er vel dem man vil hjælpe ?

Jeg synes det er ret groft at du tillader dig at betvivle vores moral samt sætte forbindelse mellem vores agentløsning og at man skulle tage løsesum for at frigive kunders domænenavne, uden overhovedet at kende noget til de vilkår vi indgår vores aftaler på. Det står kunderne 100% frit for at få overdraget domænet til dem selv eller tredjepart hvis de senere skulle ønske dette, og der er ingen omkostninger til os forbundet med en sådanne overdragelse.

Vores løsning hjælper kunderne, så "no go" er den bestemt ikke. De kunder der har anvendt vores agentløsning i længst tid har kørt med den i tre års tid, uden problemer, og PBS har sågar også accepteret de lidt specielle ejerforhold i forbindelse med godkendelse af en indløsningsaftale. Der er ingen tvivl om at der er en risiko ved modellen, det har jeg også hele tiden sagt, men det er ikke ensbetydende med at man nødvendigvis skal udelukke modellen fuldstændigt.
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en advokat f.eks. kigget på dette her og er kunden sikret rent juridisk ?

Og fordi PBS siger god for det, bliver det da ikke automatisk iorden juridisk.

Det er selve juraen i dette her der er afgørende, ikke om det kan lade sig gøre eller ej.

Hvis kunden ikke er sikret 100 % rent juridisk, er løsningen for mig at se slet ikke holdbar, lige meget hvor mange garantier man giver dem.

Juraen er kundens grundlag for at tingene er iorden og kan der på nogen måde stilles spørgsmålstegn ved denne, så er det dårligt for kunden.

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:

Den løsning du anbefaler, er desværre en NO GO, til dem som vil have det juridiske grundlag iorden.

 

Kunne du så ikke komme med en alternativ løsning eller er altervativet ikke bare at man ikke kan eje et NO domæne?

De bedste hilsner
Søren

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Easy Webhost:

Har en advokat f.eks. kigget på dette her og er kunden sikret rent juridisk ?

Hvis kunden ikke er sikret 100 % rent juridisk, er løsningen for mig at se slet ikke holdbar, lige meget hvor mange garantier man giver dem.

Jeg synes du træder lidt i vande. Du bliver ved med at argumentere for at der er en risiko forbundet med det her, men det er vi jo helt enige om at der er så der er ikke rigtigt nogen grund til at køre rundt i den del længere. Og nej, en advokat kan ikke skrive sig ud af dette for at sikre kunden juridisk. Der vil altid være en overordnet indflydelse fra Norid (.no's svar på DK Hostmaster), og skulle de vælge at sige stop for modellen vil det jo være fuldstændig ligegyldigt hvad der indbyrdes er aftalt mellem kunden og leverandøren. I tilfælde af at dette måtte ske, må kunden jo så vurdere om værdien af domænet er så stor at de selv vil etablere sig i Norge for at opretholde registreringen eller om de hellere vil opgive domænenavnet.

Nogen kunder vurderer så at de er villige til at løbe denne risiko, mens andre ikke gør. Du mener aldrig man bør løbe sådan en risiko mens jeg mener det afhænger af situationen, og så er den vel egentlig ikke længere. Vi er enige om at være uenige.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Kaffe & Co:

Easy Webhost:

Den løsning du anbefaler, er desværre en NO GO, til dem som vil have det juridiske grundlag iorden.

 

Kunne du så ikke komme med en alternativ løsning eller er altervativet ikke bare at man ikke kan eje et NO domæne?

De bedste hilsner
Søren

Der findes et uofficiel underdomæne ved navn .no.com, som alle frit kan registrere domænenavne under. Så er man naturligvis afhængig af den virksomheder ejer .no.com domænet (som er et firma der specifikt beskæftiger sig med at udbyde den slags uofficielle endelser), men der er ikke de strenge krav som man har ved det officielle .no domæne. Omvendt er der så heller ikke den samme anerkendelse/tillid til den uofficielle endelse, hvorfor det i mine øjne ikke er et værdigt alternativ.
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune Christesen:
Kaffe & Co:

Easy Webhost:

Den løsning du anbefaler, er desværre en NO GO, til dem som vil have det juridiske grundlag iorden.

 

Kunne du så ikke komme med en alternativ løsning eller er altervativet ikke bare at man ikke kan eje et NO domæne?

De bedste hilsner
Søren

Der findes et uofficiel underdomæne ved navn .no.com, som alle frit kan registrere domænenavne under. Så er man naturligvis afhængig af den virksomheder ejer .no.com domænet (som er et firma der specifikt beskæftiger sig med at udbyde den slags uofficielle endelser), men der er ikke de strenge krav som man har ved det officielle .no domæne. Omvendt er der så heller ikke den samme anerkendelse/tillid til den uofficielle endelse, hvorfor det i mine øjne ikke er et værdigt alternativ.

Det er vel heller ikke en løsning man kan anvende hvis man tænker SEO ind i sine behov?

Jeg vil vælge at stole på jer og købe min NO domæne hos jer eller en anden udbyder jeg stoler på.

De bedste kaffe hilsner
Søren 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Kaffe & Co:

Det er vel heller ikke en løsning man kan anvende hvis man tænker SEO ind i sine behov?

Pas, det ved jeg desværre ikke noget om. Eftersom det vil være et under-underdomæne kunne man dog godt forestille sig at det måske blive tilvægtet mindre værdi, men det er nok bedst at høre nogen med mere forstand på SEO om den del hvis det er.
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 44
Fra  Dinkonsulent.nu Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per

 

Mennesker i norge kan registrere på det som svarer til vores CPR nummer. Mht at registrere domæne i Norge har du fået flere svar på hvad det kræver og besværligt det er hvir ikke man opfylder deres krav.

Hvad med at gå under et .nu domæne indtil du får bygget gode relationer op i Norge, så kunne du lave et dokument der kan sikre at du får e retigheder til domænet hvis samarbejdet ophøre.

Uanset hvad kunne det være enod ide  tale med en advokat og jeg kan anbefale Sandel, Løje Wallberg som forstår sig meget på domæner. Evt. Knud Wallberg eller Tanya Meedom tlf. nummer til dem er 3311 4622

Har du flere spørgsmål eller andet kan du blot skrive

Mvh

Pernille

 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)