Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk trykning - RGB/CMYK etc.....

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-11-2006 09:55:37 Forfatter: Mikkel deMib Jo, jeg synes det er noget indsnævret snopperi - og løgn, hvis man som det blev påstået, siger at Word ikke bruges indenfor professionelle kredse. Jeg har lige nævnt både et stort forlag og to bogfofattere, og du nævner også eksempler. Så det passer jo simpelt hen ikke at Word ikke bruges. Word bruges - like it or not. Og det helt uanset om det så er det bedste redskab eller ej. Word har en kæmpe fordel som de fleste programmer ikke kan prale af - vi er mange der allerede har det installeret! :)

 

Jeg tror, nu ikke Bettina mente at det slet ikke bruges indenfor den professionelle verden. Tror bare det var et dårligt eller forhastet ordvalg.

 

Men fred være med det..... men jeg vil da godt høre hvad den fordel Word har, som de fleste andre programmer ikke har, er? Det kan jo være der er noget jeg ikke ved angående programmet :)

 

Mvh. Mikkel Johansen

InMedia Reklamebureau

 


 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Mikkel

Jeg er da ked af, min udtalelse skal få en sådan reaktion fra dig. Jeg udtaler mig på baggrund af min erfaring med programmet Word. Det er nok ganske udmærket (specielt til tekstbehandling, som det oprindeligt er fremstillet til), men jeg ville ikke selv vælge det, når det gælder ombrydning. Hvad du vælger, blander jeg mig ikke i.

Men nu er Amino et debatforum, og så går jeg da ud fra, man skal komme med sin mening... jeg har da forsøgt at gøre det på en pæn måde. Jeg bruger ikke word professionelt til ombrydning, og jeg kunne aldrig drømme om at gøre det heller. Min erfaring er, at det kun giver bøvl, problemer, måske omtryk og andre lignende ting... Om jeg så har håndteret programmet forkert, skal jeg ikke kunne sige.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fordelen er, som jeg skrev, netop det faktum at vi er mange som allerede HAR programmet installeret, og kender det godt. Og hvad er fordelen så ved det? Jo, den er lige præcis det som jeg, som iværksætter fokuserer på, nemlig at skabe noget, frem for at diskutere nørderi. Man kan altid finde på gode undskyldinger for hvorfor man ikke lige kan det ene eller det andet, men man kan også bare tage fat med det man har og få det bedste ud af det. Og ved du hvad? Det har fungeret fint for mig, IDG forlag, Martin Thorborg og masser af andre der har fået gode professionelle publikationer på gaden.
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel, vi siger jo heller ikke at alle der bruger word er nogle fjolser - som du for det til at lyde.

 

Tråden gik på hvilke erfaringer man har, og give råd tilhinanden.... Det er blot det vi gør - deler ud af vores erfaringer. Det drejer sig ikke om at der er nogle der er bedre end andre. Eller at det er "os" mod dem...

Det er blot et spørgsmål om valg af værktøj, og "for" og "imod" argumentering.

 

Og jeg har ikke kommet med undskyldninger om noget som helst om hvorfor man ikke kan det ene eller det andet. Jeg har blot delt mine erfaringer med jer andre. Hvad I andre vælger af værktøj blander jeg mig ikke i og jeg ser ikke ned på jer blot fordi i benytter et andet program end mig.

 

Skal jeg være helt ærlig synes jeg efterhånden at det er dig der fremtræder en smule snobbet, du er jo ikke særlig villig til at tage imod input fra andre og opfatter det istedet som et angreb på dig og din professionalisme. Og det er jo altså ikke tilfældet, så lad os nu lige få denne tråd ned i jordhøjde igen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ville jo også være umådelig uprofessionelt af en grafiker som mig at gå ud og decideret anbefale word til ombrydning med alle de problemstillinger, jeg netop har stået i med det program, når det gælder tryk.

Mangen kunde har fået en pæn ekstraregning, fordi de har regnet med, at det færdige resultat blev fuldkommen som det, de så på deres egen skærm. Og det kan jeg som grafiker ikke garantere, efter filen har været gennem eksempelvis preps, en RIP osv.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg svarer blot på de påstande der fremsættes, som jeg mener er forkerte.
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Uden at vælge "side" så tror jeg at de publikationer der skrives i word som oftest bliver konverteret til f.eks. PDF inden tryk for at forhindre de fejl der kan ske på tværs af 2 wordversioner/installationer.

Jeg tror Mikkel tænker meget på forfatterbranchen når han udtaler at word bruges professionelt, og det kunne jeg sagtens forestille mig var tilfældet, at mange forfattere benyttede word.

Omvendt tror jeg de forskellige grafikere som har været på banen i denne tråd tænker på helt andre former for publikationer, nemlig f.eks brochurer, reklamer og lign.

Det er jo reelt set 2 forskellige brancher og sikkert med hver deres præferencer. At de så begge oftest ender på tryk er en anden sag.

I bund og grund handler det vel om at bruge det værktøj der bedst egner sig til opgaven, eller som man føler giver det bedste resultat i forhold til brug af ressourcer. At nogle værktøjer så ikke giver det bedst mulige resultat er for nogle underordnet da de får den løst "tilfredsstillende".

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har nu også siddet og lavet bøger...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
> Jeg tror Mikkel tænker meget på forfatterbranchen når han udtaler at word bruges professionelt

Både og. Som skriveredskab er det virkelig godt. Men da jeg skrev mit sidste bog for IDG Forlag brugte de også Word til DTP. Jeg ved det, for det var mi der lavede DTP-arbejdet og de have specifikke guidelines for aflevering i netop Word. Og dengang var Word langt dårligere til DTP end det er i dag.
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hør nu her. Martin M står og skal sende en opgave til trykning i Kina. Grafiske eksperter siger: Lad være med at sende en Word-fil, du ved ikke hvordan resultatet bliver. Opgaven består af et enkelt ark. Det kan være, at teksten kommer til at fylde mere fordi kineserne bruger en anden udgave af Word eller fordi de har en anden skriftfont. Konsekvensen kan være, at der mangler nogle linier i bunden af det trykte ark. Eller at kineserne trykker to ark i stedet for ét for at få de ekstra linier med.


For pokker! Martin M kan risikere en dobbelt så stor regning. Han kan risikere sit gode samarbejde med Aldi – han kan måske miste både penge, troværdighed og firma!


Så er det fuldstændig uansvarligt at begynde at smide grus i maskinen ved at påstå, at Word er fremragende til layout.


Stop det pjat. Der er ingen professionelle, der slår søm i med en skruetrækker.


Word er et fremragende program til at SKRIVE tekst i. Punktum.


 


mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Side 3 ud af 8 (71 indlæg)