Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producent af sportstøj indenfor EU - hvor???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 25. Dec 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoes

jeg har med stor fornøjelse læst rigtig mange tråde og er også blevet meget klogere på hvordan man opstarter ny virksomhed...

jeg har besluttet at jeg vil starte en niche webshop op som skal sælge sportstøj til en bestemt gruppe mennesker.

jeg har lavet et buying lead på alibaba og her er jeg blevet kontaktet af rigtig mange producenter m.m som alle vil kunne fremstille det jeg ønsker.
Udover at jeg har svært ved at gennemskue ægtheden af disse producenter, samt kvaliteten af deres arbejder, så vil udgifterne til transport være meget dyre grundet luftfragt, da mine ordre til start ikke vil være meget store.

spørgsmålet er nu hvordan får jeg kontakt til en producent indenfor eu, som vil kunne konkurrer med en import fra Kina, Pakistan eller Indien - priserne skal være konkurrencedygtige, men jeg støtter gerne en europæisk virksomhed fremfor en ukendt kinøjserbiks fyldt med børnearbejdere.

jeg skal til start bruge ca. 10 varer grupper med et stk antal på 100 stk. pr varergrp.

kom frisk :o)

 

FBHate | Because Nobody Cares What You Like

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej, du kan evt kontakte Imagé Clothing på Østerbro. De har egen tøj fabrik, har fået produceret t-shirts hos dem til fabriks pris. du kan finde mere information på www.image-cnc.com , de har kontor på Østerbro hvor du også kan møde dem personligt...det gode er at du slipper for alt import, told osv...

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ps... vil ikke råde dig til at bruge alibaba.com, der sidder kun svindler og er kun ude på at rippe folk,, er selv blevet rippet derinde... de kræver betaling forud og når pengene er overført hører du ikke mere fra dem..

Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gallardo,

det er da ærgerligt at læse, at du er blevet "rippet" af leverandører på Alibaba. Jeg har selv gennem flere år brugt selvsamme site, og er aldrig blevet fuppet af de utallige leverandører jeg har fundet her igennem.

Mon ikke et forarbejde ville være på sin plads, inden man bare sender penge afsted til en leverandør man ikke kender. At leverandøren er "Gold Member" osv. på Alibaba betyder intet. Det kan alle købe sig til. Endvidere er det en ganske normal procedure med betaling 30% ved ordreafgivelse, og 70% mod forevisning af B/L.

At du bliver "rippet" må skyldes, at du ikke har sat dig ind i sagerne, ganske enkelt. At det så, i din optik, betyder at alle leverandøre på Alibaba er svindlere - er vel at skyde langt over målet.

Er det større produktioner / leverancer du skal have fra Kina - så brug da et par 100 USD på at få lavet "factory audit", så du ved hvad du har med at gøre, inden du sender penge, eller tag kontakt til firmaer der har erfaring med at importere fra Kina. Jeg har arbejdet med og i Kina gennem de seneste 15 år, er kinesisk gift  - og er aldrig blevet fuppet derude. At handle i Kina er ikke som at handle i Brugsen. Det kræver indsigt, forarbejde mm...

Skal du handle med Kina - så lær begrebet "Guanxi" - uden kendskab hertil, og forståelse herfor - er handel i Kina en tabt kamp.

Hjælper dig meget gerne, hvis du fortsat har mod på Kina. Send en PM.

 

Go' weekend.

 

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg syntes generelt det er svært at handle med kinesiske firmaer, der er mange fup firmaer fra Kina på alibaba.com, og det kan man også læse på diverse forum derinde, så dem holder jeg langt væk fra,, arbejder med et dansk producent firma på Østerbro som har egen fabrik i Pakistan, dem er jeg virkelig glade for da deres priser matcher meget det man kan får i Kina og så tilgengæld meget bedre kvalitet.

Men tak for dit brev...

 

Tilmeldt 5. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gallardo,

du er velkommen...

Godt at læse, at du arbejder sammen med et firma som du er glad for.

I Kina, som så mange andre steder, hænger pris og kvalitet sammen. Den kvalitet du kan få i Pakistan, kan du også sagtens finde i Kina.

Alibaba er ok - jeg har, som skrevet tidligere, selv fundet en del leverandører derigennem. Men bruger nu mest alibaba som en slags inspiration og et hurtigt "opslagsværk" - til større produktioner går jeg udenom alibaba, søger / finder leverandører gennem andre kanaler. De leverandører du finder på alibaba er ikke Superliga leverandørerne - de findes helt andre steder.

vh

Jens

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)