Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Praktik og mulighed for ansættelse..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej migos

Jeg er lige sprunget ud som 110% selstændig.

Jeg vil hører om man må tage1-2 i praktik fra jobcenteret med mulighed for fastansættelse, ved god arbejdsindsats.

Eller skal der være ansatte i forvejen før man må tage praktikanter ind ?

Hvad kræver det af virksomheden ?

 

Mikkel

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du da gerne. Du kan få dem i praktik i 4 uger og yderligere 4 uger hvis du kan rokere dem til en anden jobfunktion.

Du behøver skam ikke love fastansættelse - men jobcentret er nu nemmere at snakke med hvis man gør.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per.

Er det bare at give dem et kald og sige jeg gerne vil tilbyde en eller to praktikpladser ?

Og der vil være mulighed for fastansættelse for de rette.

Jeg skal nok ikke sige jeg ønsker at få lidt billig arbejdskraft til en start.

Er det kontanthjælpsmodtagere eller sender de også folk på dagpenge ud ?

Koster det noget at modtage nogen i praktik ?

 

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

Hej Per.

Er det bare at give dem et kald og sige jeg gerne vil tilbyde en eller to praktikpladser ?

Og der vil være mulighed for fastansættelse for de rette.

Jeg skal nok ikke sige jeg ønsker at få lidt billig arbejdskraft til en start.

Er det kontanthjælpsmodtagere eller sender de også folk på dagpenge ud ?

Koster det noget at modtage nogen i praktik ?

 

Mikkel

 

Så vidt jeg er informeret koster det dig ingenting. Praktikanten lever fx af hans kontanthjælp plus lidt ekstra, kommunen betaler til ham. Derudover har du mulighed for at få løntilskud for ham bagefter, hvis dig og praktikanten altså bliver enige (og han opfylder kravene for at kunne modtage løntilskud).

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

MikkelFriis:

Hej Per.

Er det bare at give dem et kald og sige jeg gerne vil tilbyde en eller to praktikpladser ?

Og der vil være mulighed for fastansættelse for de rette.

Jeg skal nok ikke sige jeg ønsker at få lidt billig arbejdskraft til en start.

Er det kontanthjælpsmodtagere eller sender de også folk på dagpenge ud ?

Koster det noget at modtage nogen i praktik ?

 

Mikkel

 

 

Så vidt jeg er informeret koster det dig ingenting. Praktikanten lever fx af hans kontanthjælp plus lidt ekstra, kommunen betaler til ham. Derudover har du mulighed for at få løntilskud for ham bagefter, hvis dig og praktikanten altså bliver enige (og han opfylder kravene for at kunne modtage løntilskud).

Hej Iryna

Det er da rigtigt, det kan jeg faktisk godt huske, er det ikke op til et halvt år med løntilskud ? Men der mener jeg der skal være en hvis % ansatte pr. løntilskud

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

Iryna.dk:

MikkelFriis:

Hej Per.

Er det bare at give dem et kald og sige jeg gerne vil tilbyde en eller to praktikpladser ?

Og der vil være mulighed for fastansættelse for de rette.

Jeg skal nok ikke sige jeg ønsker at få lidt billig arbejdskraft til en start.

Er det kontanthjælpsmodtagere eller sender de også folk på dagpenge ud ?

Koster det noget at modtage nogen i praktik ?

 

Mikkel

 

 

Så vidt jeg er informeret koster det dig ingenting. Praktikanten lever fx af hans kontanthjælp plus lidt ekstra, kommunen betaler til ham. Derudover har du mulighed for at få løntilskud for ham bagefter, hvis dig og praktikanten altså bliver enige (og han opfylder kravene for at kunne modtage løntilskud).

Hej Iryna

Det er da rigtigt, det kan jeg faktisk godt huske, er det ikke op til et halvt år med løntilskud ? Men der mener jeg der skal være en hvis % ansatte pr. løntilskud

Mikkel

Det ved jeg ikke, men det kan godt være, for at drive en forretning kun med folk på løntilskud er måske også lidt mærkeligt. Men det må du forhøre dig om hos en jobkonsulent i din kommune. Kig www.jobnet.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Min første medarbejder startede med 4 ugers praktik og derefter fik jeg løntilskud i det første halve års tid. Nu kendte jeg hende lidt i forvejen og hun gik ledig. Men jeg synes at det er en supergod løsning - især ved den første medarbejder da man ofte er lidt bange for om man nu har råd til det osv.

Jeg mener faktisk at jeg ganske ærligt sagde til AF konsulenten at jeg simpelthen var så nervøs for om virksomheden havde råd til det, og at det ville være en rigtig god løsning med løntilskud. Vi havde jo vækst og dermed var chancerne ret gode for at vi ville kunne klare den fulde omkostning efter et halvt år. Det havde han fuld forståelse for.

Ved den første medarbejder er der også en masse andre ting man skal være klar til. For mig var det utrolig svært i starten, og jeg kunne mærke mange ting som jeg blev frustreret over. Øvelse gør dog mester - og man bliver som regel mere afslappet med det efter noget tid. Personligt ville jeg ønske at jeg kunne overdrage ansvaret til andre :·) Bare et eksempel som sommerferie planlægning - det er virkelig en øvelse at få det hele til at klappe så alle bliver glade - og virksomheden også løber rundt samtidig.

Held og lykke med det :·)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten - det er en god ide at tage 4-5 stykker til samtale.....

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej helle.

Er der mulighed for at vælge mellem flere ? forstillede mig de fandt nogen de mente passede til opgaven..Men ja kan man selv finde nogen ledige ville det være super godt..

Min bekymring ligger også i det med faste udgifter til en "alm." ansat.

jeg ønsker ikke at udnytte systemet, men prøve mit koncept af på en billig måde og give nogen folk arbejde derefter hvis det kan lykkes

 

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jobcentret er jo i øvrigt udmærket klar over, at virksomheden vil spare penge. Det er jo derfor det hele er sat igang: billig arbejdskraft for arbejdsgiveren og en god mulighed for arbejdstageren.

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)