Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligkonkurs, men stadig store huse og biler, hvordan ?

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Jeg ønsker skam ikke at blive erklæret personlig konkur, selvom det har været lidt tæt på Crying

Også derfor jeg vil have mit firma lavet om til APS, som jeg er igang med at forhøre mig omkring ;-)

Jeg satser meget stort denne gang og kan ikke magte hvis nu det skulle gå galt at jeg hænger med ekstrem stor gæld..

Jeg tænker bare på feks. Riiskjær han har jo lige købt ejendom (iflg. tv) og det skulle være efter han gik personligt konkurs, jeg tror der er et lille hul et sted. Men nej ved det ikke.

Mikkel

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

Jeg tænker bare på feks. Riiskjær han har jo lige købt ejendom (iflg. tv) og det skulle være efter han gik personligt konkurs, jeg tror der er et lille hul et sted. Men nej ved det ikke.

Mikkel

Hej Mikkel,

Det er vist ikke helt korrekt.
Det var hans køb af ejendommen, som fik kreditorerne op af stolen og begæret ham konkurs.

Men fordi man er begæret konkurs, er man det ikke, før man er erklæret konkurs.
Kreditorerne begærer konkurs - retten erklærer konkurs.

Men husk, at når du ser "de fine" køre i store biler, kan bilerne være leaset.
Mange af "de fine", som du omtaler dem, binder ikke nødvendigvis en masse penge i dyre biler, store og dyre lejligheder. Nogle af dem lejer og leaser.

Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

En ting er dog sikkert, man skal holde sig langt væk fra muligheden for at blive personlig konkurs.

I 90% af tilfældene er jeg enig i at personlig konkurs ikke er målet - men i de sidste 10% er det faktisk det langt bedste der så bliver gjort status og der kan indledes et handlingsforløb mod gældsanering.

Men igen det kræver en dybere indsigt i hvordan gælden er opstået og størrelsen herpå.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

MikkelFriis:

Jeg tænker bare på feks. Riiskjær han har jo lige købt ejendom (iflg. tv) og det skulle være efter han gik personligt konkurs, jeg tror der er et lille hul et sted. Men nej ved det ikke.

Mikkel

 

Hej Mikkel,

Det er vist ikke helt korrekt.
Det var hans køb af ejendommen, som fik kreditorerne op af stolen og begæret ham konkurs.

Men fordi man er begæret konkurs, er man det ikke, før man er erklæret konkurs.
Kreditorerne begærer konkurs - retten erklærer konkurs.

Men husk, at når du ser "de fine" køre i store biler, kan bilerne være leaset.
Mange af "de fine", som du omtaler dem, binder ikke nødvendigvis en masse penge i dyre biler, store og dyre lejligheder. Nogle af dem lejer og leaser.

Skype-Smile

Okay jeg er ikke helt inde i sagen så hænd mig ikke op, hørte bare han havde købt ejendom, så har jeg hørt forkert.

Ja kan godt se de kan lease biler og leje huse, men der bliver vel også lavet en kreditvurdering og noget med RKI registreing ?

 

Mikkel

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel


Jeg kan ikke forklare dig hvad der sker ved den personlige konkurs, men jeg kan forklare dig hvad jeg mistede ved at gå konkurs med et selskab..

 

I banken hæftede jeg for selskabets gæld, hvilket var et par hundrede kilo.

Selskabet skyldte penge til skat i form af manglende moms og skat, det blev tilskrevet mit cpr nr og kommer frem de næste fem år efter, hvis jeg starter nye aktiviteter op, hvorved skat sender et krav ud om bank garanti på 50.000 kr. som følge af at de har haft tab på mine projekter.

cvr registret står der når man søger på mit navn, at selskabet er gået konkurs.

Jeg brugte en del tid sammen med kurator på at få selskabets aktiver realiseret (nok det værste at se alle "ens" ting forsvinde imellem fingrene for næsten ingen ting)

Den knap så behagelige oplevelse er alle rygterne der render rundt bagefter, men det stopper på et tidspunkt.

Og sidst men ikke mindst, havde jeg lige en periode hvor jeg ikke rigtigt havde lysten til noget som helt.. Jeg brugte meget tid på at kigge indad, analyseret hvad der skulle have været gjort bedre og hvorfor fanden jeg fejlede. Det tog meget tid, men det er nu meget sundt. Det at sidde og skyde på ens omgivelser giver ikke svaret, ej heller svine sig selv til.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Tak for din ærlige historie.

Så i dit tilfældede ville de faktisk havde været det samme om du havde enkeltmandsvirksomhed som med et aps ?.

Skylder man altid privat hvis det er skat og moms der ikke er blevet betalt ?

 

Min største bekymring ved enkeltmands vs aps er at skulle man komme ind i en periode hvor alt vælter og man står med ansatte man ikke kan give løn, eller kontor der ikke kan betales længere.

 

Mikkel

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel let nok ikke at gå konkurs.. lad være med at låne penge du ikke kan betale tilbage?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bautik.

Den holder ikke helt :-)

Jeg skal ikke låne penge nogen steder :-)

Men kommer der dårlig periode og med 2 ansatte, så har de en opsigelsesfrist som der i væreste tilfælled ikke ville kunne dækkes + et kontor der måske er 6 mdr opsigelse på.

 

Men er man bare sig selv og en bærbar der er betalt, så nej ingen risiko, andet end den lejlighed man sidder i at den så ryger..

 

Mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentligt så burde det holde.. Man skal aldrig satse for meget i starten. Thorborg har selvfølgelig sagt "du kan ikke spare dig til succes" men med måde.. Har man intet kapital til at kunne holden en virksomhed køresten i 6 måneder så skal man ikke ansatte, efter min mening.

Det gælder om at sikre sig at man kan løbe rundt i gode såvel som dårlige tider, derfor er det vel et must at have en buffer på xx antal måneder hvor man kan leve uden at tjene nogen penge.

 

 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

 

Ikke helt.. Jeg hæfter ikke for gælden, men skat laver sårn en pulje inde ved dem der vurdere hvor "kreditværdi" man er, og så nå de skal se på din gæld, vil den gæld som ligger fra konkursvirksomheder fem år tilbage spille med i vurderingen.

 

Med hensyn til gælden i banken, havde jeg valgt at stå som kautionist.

 

Men jeg er idag glad for at jeg valgte at lave selskab dengang, og når jeg går igang igen bliver det i selskabsform.

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)