Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anti-virus på servere - hvad betaler I andre for den slags?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIGROUP:
Husk dog på at I jo nok kommer til at betale for afinstallation af gammelt og installation af nyt system, hvorfor den pris også skal regnes med, for at se om der kommer en evt. besparelse.


Det var da det sjoveste argument - om end det er en 'omkostning' - det betyder at den pris som du (eller i ) kan gøre det til, skal tilægges omkostningen for at afinstallere programmet igen og så er vi jo lige vidt :-D

Hej fra Søren

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

love-is-life:
Umiddeltbart hvad jeg hører kan et hvilken som helst antivirus behov dække dit behov. Jeg går udfra at der på de enkelte computere stadig er en browser og dermed mulighed for at tilgår internettet. Hvis der er det så skal der være antivirus program.

love-is-life:
Du ka prøve at hente tilbud andre steder. Jeg bruger selv AVG antivirus program og der kan man købe en version til ca. 155 kr. per år.

Den AVG antivirus du omtaler, er til enkeltstående computere og er uden mulighed for central management / rapportering. Den supporterer ikke servere.
AVG har dog en Business Edition af deres antivirus

ESET NOD32 Antivirus Business Edition licenser i 3 år til 25 enheder koster p.t.. kr. 8.026,75 ekskl. moms.

Omregnet til pris pr. enhed pr. år, giver dét  en aktuel stykpris på kr. 107,03 ekskl. moms eller kr. 133,79 inkl. moms. Skype-Smile

Vi giver gerne et fast lavt tilbud på afinstallation af det gamle antivirus program, som jo under alle omstændigheder (hvis dets licens ikke forlænges) skal afinstalleres - samt et fastpris tilbud på installation af det nye. Som tidligere nævnt tager det ikke mange minutter på hver enkelt computer i forbindelse med installation af et nyt antivirus program.

Maria Frederiksen:
Hvis jeres pc'ere har adgang til internet, usb-nøgler eller CD'ere, så skal der anti-virus på. Ligeledes skal der selvfølgelig anti-virus på jres servere.

Det giver jeg Maria ret i. Skype-Smile

Nu efterspørger trådstarter jo erfaringer og vist ikke deciderede tilbud - i første omgang.
Der findes helt sikkert flere udemærkede antivirusprogrammer på markedet.

Det vigtige for virksomheder med flere pc-arbejdspladser og servere på netværk og med internetadgang er, at  det valgte antivirus program effektivt kan beskytte dokumenter og andre personfølsomme oplysninger.
Det er vigtigt for virksomheden, at antivirus programmet ikke kan deaktiveres af brugerne, men giver mulighed for central administration og indstilling.

De bedste hilsner
John Nielsen
Nielco IT

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Grønne priser er en dejlig ting. men sorry men det er sku da over priser det her.

hvis i tager priser for af slette det gamle og installer det nye er der sku nådet galt.

det tager ikke 5 min pr computer af slette det gamle antivirus system og derefter installer det nye

men det er rart af  se af i selv sælger det og det kan osse læses  ud fra hvad i skriver og på hvordan i skriver det. men selv om vi snakker antivirus systemer ja så skal det være godt og sikket.

men for satan da ikke til de overpriser... 

er det fordi af kunde ikke har mulighed for af se de valg der er .

pris er ikke altid bedre sikkerhed.

jeg kunne sende en mand ud der kunne lave det her for under 7000 kr med alt.

og så skal der ikke tænkes på sikkerhed mere. og ikke flere årlige gebyrer.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ,

Du bør have antivirus på både dine servere og arbejdsstationer ligesom du har nu.

Om du så ønsker en andet produkt er ikke så afgørende.

Symantec er et anerkendt produkt, hvorfor det nok er derfor at det er valgt oprindeligt.

Ved fornyelse skal du dog være opmærksom på at du har adgang til nyere og bedre programversioner fra Symantec som kan installeres (det har du også haft i de første 3 år).

Ellers er der alternativer som:

http://www.avast.com/en-eu/security-software-business#tab3

Ole Stanstrup

O.S. Data

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

peter degn:
hvis i tager priser for af slette det gamle og installer det nye er der sku nådet galt.

Hvad er det glat i det ? Skal vi forstå det sådan at du gerne vil arbejde gratis ? Kører du din bil til mekaniker, og han skal fjerne en gamle dims for at montere en ny, så betaler du da også for den tid det tager at fjerne den gamle.

peter degn:
det tager ikke 5 min pr computer af slette det gamle antivirus system og derefter installer det nye

Kan du garantere det ? Vores erfaring er >meget< fjern fra ovenstående. Ofte er der ingen problemer, men tit render man ind i problemer, hvorfor det ikke bare tager 5 min.

peter degn:
men for satan da ikke til de overpriser... 

Hvilke overpriser ? Kr. 250,- pr. år pr. enhed, er det overpriser ?

peter degn:
pris er ikke altid bedre sikkerhed.

Enig, men når det så er sagt, så får man ofte hvad man betaler for...

peter degn:
jeg kunne sende en mand ud der kunne lave det her for under 7000 kr med alt. og så skal der ikke tænkes på sikkerhed mere. og ikke flere årlige gebyrer.

Hvor betryggende. Så skal man ikke tænke på sikkerhed mere? Sikkerhed er >netop< noget man skal tænke på jævnligt. Hvis det er fordi du vil benytte gratis software, så ja det kan være en ganske fin løsning. Problemet er bare at de gratis løsninger ikke har et centralt administrations interface, så man kan få en samlet overblik over hvordan systemet kører. Med 23 PC'ere og 2 servere, så tager det altså lang tid at skulle forbi hver enkelt for at se om nu det kører korrekt.

Ked af at sige det, men det lugter langt væk at du intet som helst erfaring har mht. sikkerhedsløsninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

1.  Kunde Service . jeg laver mange ting jeg ikke får 5 flade for . små ting behøver man ikke tage nådet for

da man kan gøre det som en god service.giver et godt billede. skulle man tage penge for alle små ting

så har man kopiet for meget af TDC . :)

 

2. hvis  i løber tit ind i problemer ved af slette et antivirtus program . er vel mangle vide omkring

omkring windows / dette stykke software. og løber i tit ind i problemmer er det jo derfor man skal

holde sig fra det.

 

3.

250 pr år er ikke mange penge . men når i så osse tager pris for af slette og installer det nye

så er prisen højre oppe. og hvis jeg skulle tage din pris og smide ud til en af mine kunder

han ville da dø af grin

 

4. man for ikke hvad man betaler for. mener du så af open scource "er gratis software"

skulle være no good ...............

 

5. da jeg skrev før af smide open SUSE / Unbuto  på de 23 kontor computer

"der skal du ikke tænke på antivirtus. da linux ikke får / kan få virus.

på windows server ja der kan man tage et godt valg om anti  software

men det er da klart hvis du er 100% windows bruger ja så kan jeg godt forstå dit syn .

og et interface ja det findes på serveren .

så hvem er det der lugter i mangle vide omkring muligheder / i stedet for af bare tage et stykke

software i brug.

der er jo heller ikke behov bagefter for af gå forbi alle computere. fordi de kører bare.

længere er den sku ikke. men skal vi til af tage en gang muder kast. så kan vi da godt gå igang.

jeg sidder ikke med antivirus nomalt da jeg ikke gør brug af windows . men det gør mine kunder

så derfor hvor der er terminaler der smider jeg altid linux på

det spare windows VÆK.

 

men google lidt omkring clam 

hvis du mener af du får hvad du betaler for . du kommer da godt nok på dybt vand

hvis du mener af det er no good

for det er stort set hvad vi alle bruger på linux servere.

 

og skulle du have info fra alle computer

kan clam afsende mail når der modtages vira. eller andet info .

 

 

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

peter degn:
der skal du ikke tænke på antivirtus. da linux ikke får / kan få virus.

Okay, vi lader den stå der. Den diskussion er vist ikke værd at tage :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

VELOCIGROUP:
peter degn:
der skal du ikke tænke på antivirtus. da linux ikke får / kan få virus.

Okay, vi lader den stå der. Den diskussion er vist ikke værd at tage :-)

Så så .. godt ord igen Smile

Måske det er Peters erfaring, at man ikke kan få trojanere, virus og worms på Linux. Smile

 

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen, Nielco IT :

Så så .. godt ord igen Smile

Måske det er Peters erfaring, at man ikke kan få trojanere, virus og worms på Linux. Smile

Så så John Big Smile

Linux kan ikke få trojanere, virus og worms. Det har jeg selv læst! Eller hørt fra en der kender en som kender en der kender en der ved det! Geeked

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

well det som i snakker om er ikke vira .

det er hacking det er ikke det samme.

open office har haft vira i stor still . men det har de lukke igen . "på grund af auto scrips"

trojanere jep dem findes der masser af men nemt af holde væk

for af smide sådan ting på en linux server så skal du have adgang til systemet

ellers kan du ikke få den til af kører scrip/ or hvad det nu er som der ønskes af kørers

men det har man rkhunter til.

 

men lad os tage en nomal ubuto computer med terminal imod en 2k3 eller højrer efter behov

bruger får ikke adgang til core dele på systemet derved er der ikke mulighed for af kører

de scrips som giver remote adgang / spam server / bots / osv osv.

men alt i alt .

windows kører stort set alt hvad den har mulighed for .

hvor på linux der bliver der kun kørt hvad man ber om .

http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_malware#Threats

yep men se på liste . old school news

det er hvis du kører apache2 "webserver" men som nomalt kontor computer er der ikke de samme

farlige ting på nette . som der er hvis du gør brug af en windows computer da en windows altid/næste altid prøver af kører alle former for scrips den kommer i nærhede af.

 

 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)