Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anti-virus på servere - hvad betaler I andre for den slags?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 1. Jul 07
Indlæg ialt: 24
Fra  MinAdvokat.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej.

Vores lille firma har 2 servere, hvorfra al vores edb afvikles (via Terminalserver). Vi har et eksternt spamfilter, men har også Symantec Anti-virus på serverne - samt på de enkelte medarbejderes arbejdsstationer (selvom de ret beset ikke bruger deres PC'er til andet end at logge ind på serveren og arbejde).

Jeg ved ikke helt hvorfor vi har valgt netop Symantec Anti-virus -  sandsynligvis fordi leverandøren anbefalede det, da vi købte serverne for 3 år siden.

Nu har jeg fået nedenstående "tilbud" om gentegning af antivirus for 17.250 for 3 år.

Jeg synes umiddelbart, at det lyder lidt dyrt - men jeg kan jo tage fejl. Hvad mener I? Har I forslag til andre anti-virusløsninger, der evt. er bedre/billigere?

Jeg har tænkt lidt på, om vi reelt behøver at have anti-virus på hver arbejds-PC (23 stk.) - de bruges jo kun til at logge ind på hovedserveren via Terminalserveren/fjernskrivebordet?

Håber, at nogen har lidt mere erfaring med dette end jeg Huh?

"I april 2007 købte I en gentegning af Symantec Anti-virus for 3 år og licensen nærmer sig udløb, hvorfor jeg sender dig tilbud på gentegning.

 

Jeres nuværende licens omfatter licens til 23 enheder som omfatter både servere og arbejdsstationer.

Jeg har nedenfor specificeret priserne på hhv. en 1 og 3 årig aftale.

 

Gentegningsprisen for en ny periode på 1 år udgør       kr.                      8.625.-

Gentegningsprisen for en ny periode på 3 år udgør       kr.                    17.250.-, svarende til kr. 5.750.- pr. år.

Registrerings- og aktiveringsgebyr                                kr.                       500.-"

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 199
Fra  Sportmonda Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg forstår det har i X antal arbejdsmaskiner, der udelukkende benytter windows og 1 program til at forbinde til jeres terminalserver.

Alt arbejde/surfing/mail foregår gennem jeres "fjernarbejdsstation", så er det lidt overkill med antivirus på hver enkelt arbejdsstation, så længe folk ikke logger på denne med administrator rettigheder og i ellers holder jeres operativsystem ajour.

Hvad er jeres politik mht til USB sticks og filer fra fysiske medier. Kommer disse direkte ind på terminalserveren eller ind via medarbejderpc'en? I så fald, kan der være en sikkerhedsbrist der ved at fravælge antivirus.

Bare mit personlige syn på det.

Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeres pc'ere har adgang til internet, usb-nøgler eller CD'ere, så skal der anti-virus på. Ligeledes skal der selvfølgelig anti-virus på jres servere.

Umiddelbart lyder det ikke dyrt til 23 enheder, men prøv da at få tilbud andre steder. Den del koster jo ikke noget - det gør det til gengæld, hvis du får virus.

Mvh Maria

 

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Skype-Smile

Hvis det er 25 licenser (23 brugere + 2 servere) til et professionelt antivirus program i 3 år, du er ude efter, findes der billigere alternativer.

I mit firma bruger vi ESET NOD32 Antivirus Business Edition, og det virker fantastisk godt.

Det skal lige siges, at vi også forhandler programmet, så helt upartiske kan vi nok ikke anklages for at være.

Men siden du spørger til erfaringer med antivirus produkter og gerne billigere end jeres nuværende tilbud, tillader jeg mig at foreslå ESET NOD32 Antivirus Business Edition..

Giv mig endelig et praj, hvis du har spørgsmål, eller hvis du ønsker råd og vejledning i forbindelse med et eventuelt skifte af antivirus produkt.

De bedste hilsnen
John Nielsen
Nielco IT

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja på alle mine server er der spamfilter samt antivirus filter . og jeg giver om året 0 .kr

fordi af der ligger en open exc. som klare maile dele med gratis spamfilter.

så derud over kører jeg clam på serveren ""virker osse til windows""

velkomme til Open source.

det behøver ikke af koste en formue af drive en server

og da i kun kører terminal computer på system

så installer dog en linux. ude på kontor computeren  med rde."gratis" og mere stabile.

derved skal du kun have antivirus på server og skal ikke tænke på kontoret.

 

 

 

skal du have lidt mere hjælp til clam or mere info

så fang mig på peter@silverarm.dk

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

peter degn:

Ja på alle mine server er der spamfilter samt antivirus filter . og jeg giver om året 0 .kr

fordi af der ligger en open exc. som klare maile dele med gratis spamfilter.

så derud over kører jeg clam på serveren ""virker osse til windows""

velkomme til Open source.

det behøver ikke af koste en formue af drive en server

og da i kun kører terminal computer på system

så installer dog en linux. ude på kontor computeren  med rde."gratis" og mere stabile.

derved skal du kun have antivirus på server og skal ikke tænke på kontoret.

 

 

 

skal du have lidt mere hjælp til clam or mere info

så fang mig på peter@silverarm.dk

 

Hej Peter 

Det lyder noget besværligt alt det der du nævner og giver ikke helt den store mening i min verden.

Kunne du ikke uddybe hvad begreberne 'open exc', 'clam' og ' med rde."gratis" og mere stabile' betyder for sådan en mindre IT vidende som mig :-D

Jeg vil bare gerne have noget der fungere men det behøver nødvendigvis ikke være gratis hvis jeg kan udgå alt for meget teknik :D

Hej fra Søren

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo

 

FAQ

 

open exc = Windows  exchange server =  linux  open exchange  "kan det samme som en windows exchange

server, bare gratis.

clam = Antivirus program lave som open source

rde ? = rdesktop "remote skrivebord / terminal"

 

Linux er mere stabil og hurtigere end windows

open SUSE "linux styre system" er nemt og ser på samme tid godt ud

og det er gratis

det er ikke så svært . 

af installer 1 kontor computer tager max 20 min

og derefter er den klar da rdesktop ligger på dem og så er de klar til brug med det samme

men der er bare ikke mange der tænker på andre muligheder end Windows systemer

fordi af det skal være nemt . linux er blive nemt .

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk betaler du for lidt, da du skal betale en pris pr. enhed. Du skriver at du har 23 arbejdsstationer og 2 servere, hvilket svarer til 25 enheder. Du betaler for 23....

Vi vil absolut ikke anbefale dig at undlade at gentegne. Det behøver dog ikke nødvendigvis at være Symantec du benytter dig af, selvom det er det produkt vi f.eks. anbefaler, sælger og installerer hos vores kunder.

Kigger vi på flere af vores kunder, så bliver de jævnligt ramt af vira/spyware og andet skidt, som Antivirus programmerne fanger (Det kan vi se ud fra den statistik man kan hive ud af et korrekt opsat system). Konsekvenserne af ikke at have Antivirus programmet installeret, er meget større end det beløb du skal give over 3 år. F.eks. skal en konsulent ikke bruge mange timer på at redde jeres system for et angreb, før end beløbet er brugt op. Derudover kommer der tabt arbejdsfortjeneste ifbm. at systemerne er lukket ned for rensning/re-installering osv.

En ting er >meget< vigtig, og det er selvfølgelig er I sørger for hele tiden at have installeret den nyeste version af selve antivirus programmet (korrekt opsat er det ikke noget der kræver det store arbejde, f.eks. en gang i kvartalet). Derudover skal programmet selvfølgelig selv kunne hente nyeste definitioner fra nettet, og det skal være konfigureret til at foregå helt automatisk.

Se det som om en forsikring. Det er desværre en omkostning der er forbundet med at drive et professionelt IT system i dag.

Men synes I den årlige pris er for dyr, så er der ingen der forhindrer jer i at afsøge markedet for en anden producents system. Husk dog på at I jo nok kommer til at betale for afinstallation af gammelt og installation af nyt system, hvorfor den pris også skal regnes med, for at se om der kommer en evt. besparelse.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIGROUP:

Faktisk betaler du for lidt, da du skal betale en pris pr. enhed. Du skriver at du har 23 arbejdsstationer og 2 servere, hvilket svarer til 25 enheder. Du betaler for 23....

Vi vil absolut ikke anbefale dig at undlade at gentegne. Det behøver dog ikke nødvendigvis at være Symantec du benytter dig af, selvom det er det produkt vi f.eks. anbefaler, sælger og installerer hos vores kunder.

Kigger vi på flere af vores kunder, så bliver de jævnligt ramt af vira/spyware og andet skidt, som Antivirus programmerne fanger (Det kan vi se ud fra den statistik man kan hive ud af et korrekt opsat system). Konsekvenserne af ikke at have Antivirus programmet installeret, er meget større end det beløb du skal give over 3 år. F.eks. skal en konsulent ikke bruge mange timer på at redde jeres system for et angreb, før end beløbet er brugt op. Derudover kommer der tabt arbejdsfortjeneste ifbm. at systemerne er lukket ned for rensning/re-installering osv.

En ting er >meget< vigtig, og det er selvfølgelig er I sørger for hele tiden at have installeret den nyeste version af selve antivirus programmet (korrekt opsat er det ikke noget der kræver det store arbejde, f.eks. en gang i kvartalet). Derudover skal programmet selvfølgelig selv kunne hente nyeste definitioner fra nettet, og det skal være konfigureret til at foregå helt automatisk.

Se det som om en forsikring. Det er desværre en omkostning der er forbundet med at drive et professionelt IT system i dag.

.

Det er vi generelt meget enige i. Skype-Smile

VELOCIGROUP:
Men synes I den årlige pris er for dyr, så er der ingen der forhindrer jer i at afsøge markedet for en anden producents system. Husk dog på at I jo nok kommer til at betale for afinstallation af gammelt og installation af nyt system, hvorfor den pris også skal regnes med, for at se om der kommer en evt. besparelse.

Det er rigtigt, at den gamle antivirus skal afinstalleres i forbindelse med et skifte til et andet produkt.
En automatisk afinstallation kan dog relativt let sættes op og tager ikke en professionel fagmand mange minutter på hver enkelt af de 23 pc-arbejdspladser.

 De bedste hilsnen
John Nielsen
Nielco IT

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 5. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at lave et lille regnstykke på hvad du skal betale per maskine.

Pris per år: 17250 / (3) = 5750 kr.

Pris per maskine: 5750 / 23 = 250 kr.

En pris på 250 kr. per maskine per år er ikke helt skidt. Umiddeltbart hvad jeg hører kan et hvilken som helst antivirus behov dække dit behov. Jeg går udfra at der på de enkelte computere stadig er en browser og dermed mulighed for at tilgår internettet. Hvis der er det så skal der være antivirus program.

Du ka prøve at hente tilbud andre steder. Jeg bruger selv AVG antivirus program og der kan man købe en version til ca. 155 kr. per år.

http://free.avg.com/us-en/download-avg-anti-virus-free

 

 

 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)