Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iPhone venlig side

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

 

er helt ny til siden, så venligst ret mig for evt. fejltagelser/forkert forum post, men håber ikke der er noget :)

Jeg har fået til "opgave" at lave en iPhone venlig side af en hjemmeside. Alle mobiler må da meget gerne kunne tilpasses til den, men ville være dejligt med et udgangspunkt, iPhonen.

Det jeg er i tvivl om er, hvilken løsning er lettest? HTML, XHTML, PHP, ASP (som er Microsoft, så tror jeg ikke:)), XML osv.
Evt. nogle guides jeg kunne læse op på? 

 

Siden er hol.dk, det er forsiden, altså nyhederne, og forummet som skal iPhoneniseres.

 

Tak på forhånd og håber I selv har nogen erfaringer :)

P.S. Hvis der nogen som undrer sig hvilket design jeg tænker i, synes jeg iPhoneguide.dk fungerer rigtigt godt, deres iPhone-udgave. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lauritz.

Min ven som er ejer af Bestofyoutube.dk, han har lavet en iphone venlig udgave, som jeg syntes du skulle tage et kig på.

Det han gjorde var var at lave sitet i html & css (som det skulle se ud på mobil-udgaven), og derefter fandt han et script der tjekkede om man var logget på med sin computer eller mobil.

Hvis det er, så kan jeg godt prøve at lede efter et sådanne script der tjekker om man er gået på siden via. mobil eller ej.

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Platform er totalt ligegyldig - det er alligevel HTML der spyttes ud i sidste ende.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:

Platform er totalt ligegyldig - det er alligevel HTML der spyttes ud i sidste ende.

Der er altså nogen hjemmesider der er opbygget i flash, og det er en Iphone ikke glad for, faktisk kan indholdet slet ikke vises. Det er måske også en meget god idé at tænke over når man laver bannerreklamer, for de bliver ikke synlige for Iphone ( ikke en gang klikbare ).

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Emil Pedersen:

Hvis det er, så kan jeg godt prøve at lede efter et sådanne script der tjekker om man er gået på siden via. mobil eller ej.

Det ville være mums :)

 

Uffe Fey:

Platform er totalt ligegyldig - det er alligevel HTML der spyttes ud i sidste ende.

Jeg ser tit hjemmesider reklamerer for at deres side også er udviklet for iPhone, bestofyoutube.dk, fx.
Men der må jeg så tage fejl :P

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Uffe Fey:

Platform er totalt ligegyldig - det er alligevel HTML der spyttes ud i sidste ende.

 

Der er altså nogen hjemmesider der er opbygget i flash, og det er en Iphone ikke glad for, faktisk kan indholdet slet ikke vises. Det er måske også en meget god idé at tænke over når man laver bannerreklamer, for de bliver ikke synlige for Iphone ( ikke en gang klikbare ).

Det skal jeg ikke tænke på, bare få den optimeret til iPhone :P
Men går ud fra hol.dk er skrevet i HTML/PHP og ikke flash. Vil virke underligt 

 

Ang. den hjemmeside, så har jeg ingen admin/mod power der inde og har intet med deres hjemmeside at gøre. Skal jeg kunne få adgang til deres host/udbyder eller det muligt at sende "source" til dem og så ligger de det op?

Hvor meget vil I synes var rimeligt at tage for dette?

Tak på forhånd og for gode svar :) 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lauritz:

Det skal jeg ikke tænke på, bare få den optimeret til iPhone :P
Men går ud fra hol.dk er skrevet i HTML/PHP og ikke flash. Vil virke underligt 

Jeg har besøgt hol.dk på min iphone, den vises perfekt de steder jeg har klikket på, har naturligvis ikke kigget alle siderne igennem.

Grunden til at jeg nævnte det med flash var bare lige for at gøre opmærksom på hvis hol.dk nu have nogen flash-banner så kunne du i hvertfald starte med at optimere på det område, det er jo der pengene bliver tjent, så det ville være et oplagt sted at starte.

Og så bare et lille råd ( til alle hjemmesideejer ) - jeg ved godt at langt de fleste af Jer har opbygget hele hjemmesiden op i flash, men jeg har lagt mærke til at nogen har lavet selve hovedmenuen ( hvor knapperne -inksene ) er blevet kodet i flash, det er mega uheldigt, for så kan man ikke surfe så meget rundt på hjemmesiden fra en iphone, husk lige at have det med i baghovedet.

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Grunden til at jeg nævnte det med flash var bare lige for at gøre opmærksom på hvis hol.dk nu have nogen flash-banner så kunne du i hvertfald starte med at optimere på det område, det er jo der pengene bliver tjent, så det ville være et oplagt sted at starte.

Hvordan skal optimere bannerne til andet end flash?
Mener du at man kunne i stedet vise reklamer hvert minut i fem sekunder for den side der reklamerer i stedet for bannere?

Men hvis jeg nu fik lavet et stykke pænt arbejde og de var villige til at betale, men jeg skal selv finde en pris, hvad synes I lyder rimelig? Skulle man aftale en pris pr. time løn eller fast løn?

Tak på forhånd :D Håber folk har nogle erfaringer de kan dele ud af 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lauritz:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Grunden til at jeg nævnte det med flash var bare lige for at gøre opmærksom på hvis hol.dk nu have nogen flash-banner så kunne du i hvertfald starte med at optimere på det område, det er jo der pengene bliver tjent, så det ville være et oplagt sted at starte.

Hvordan skal optimere bannerne til andet end flash?
Mener du at man kunne i stedet vise reklamer hvert minut i fem sekunder for den side der reklamerer i stedet for bannere?

Næ, jeg mener bare at man måske skulle indsætte et script der tjekker om browseren har flash installeret, og hvis ej, så vis reklamen som et almindeligt billed, evt .gif så der kommer lidt spræl. Men det er måske også lidt det samme som Emil Pedersen siger på en måde.

 

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 31. Mar 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Klokken er for mange og smutter i seng, men jeg må tjekke disse scripts ud i morgen, finde et godt sted med masser af ressourser. Nogen hjemmesider I kan anbefale for at lede efter disse scripts?

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lauritz:

Klokken er for mange og smutter i seng, men jeg må tjekke disse scripts ud i morgen, finde et godt sted med masser af ressourser. Nogen hjemmesider I kan anbefale for at lede efter disse scripts?

Ja, klokken er ved at være lidt mange, har snart været oppe i et døgn nu, tiden flyver afsted. Men jeg kan da godt lige her til sidste anbefale dig at oprette dig som bruger på http://www.eksperten.dk/ 

Hvis du ikke finder noget, eller andre sender dig et script, så er jeg helt sikker på at der sidder nogen på det overstående link der kan kode noget for dig gratis, da det ikke set med mine øjene lyder som noget helt vildt kompliceret.

Hvis du ikke kender siden, så foregår det på den måde at du starter med at få nogen point foræret, disse point kan du så bruge til at få lavet et script i dit tilfælde, det kan som sagtens også være du får brug for at lave et nyt logo eller andet IT-relateret.

Folk der løser dit problem tilfredstillende kan du så godkende, og vedkommende tjener så disse point, og det er af lidt af en sport for folk at tjene så mange point som muligt, så god hjælp skal du nok hurtigt få derinde.

Husk at jo mere gavmild du er med dine point, jo flere hajer tiltrækkes der til din opgave, ingen grund til at være fedet med pointene.

Gonat.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)