Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Designerens logo på hjemmeside-designet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver en grafisk tegnestue og vel nok 60% af min opgaver er web-relaterede.

Jeg har siden jeg startet, altid "signeret" en hjemmeside jeg har designet, med mit firmas logo - på en diskret måde nede i højre hjørne.

Når jeg laver design-forslag er logoet altid været placeret på skitserne - så kunderne ikke bliver overrasket over at logoet pludselig er på designet når siden bliver uploadet til nettet.

Nu har jeg så haft en kunde der i sidste øjeblik bad mig fjerne mit logo fra designet. Det gjorde jeg uden det store påstyr. Men jeg kunne alligevel mærke at jeg synes det var en smule træls.

 Jeg har nok haft det sådan at det var kotume at designerens logo var på hjemmesiden - når vi er nede i forholdsvis små hjemmesider vel at mærke. Jeg ved også at jeg den vej får meget traffik og dermed potentielle nye kunder.

Hvad gør i andre mht denne problematik? hvad er jeres holdning til dette? hvad gør i?

Jeg ser frem til at læse jeres indlæg. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne personligt aldrig finde på at gøre det med mindre andet er aftalt. F.eks. hvis kunden ikke havde budget til opgaven, så kunne jeg få 30x10px reklame på hans side.

Når man betaler for et design, hjemmeside eller andet, så har man i mine øjne ret til at det er ens eget (med forbehold for kildekode og andet) ... men man skal ikke kunne se på siden, hvem der har lavet siden, da det jo ikke vedkommer din kundes kunder.

Hvis din kunde ønsker dit logo, så er det jo bare rigtig godt, for så får du jo muligvis lidt trafik den vej - men som udgangspunkt er det ikke noget jeg synes hører hjemme nogen steder.

MVH Kim

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Bang:

Hvis din kunde ønsker dit logo, så er det jo bare rigtig godt, for så får du jo muligvis lidt trafik den vej - men som udgangspunkt er det ikke noget jeg synes hører hjemme nogen steder.

MVH Kim

Jeg er helt enig med Kim.

Sådan et mini banner med "designed by... " bør altid være aftalt på forhånd med kunden.
Når man køber og betaler et webdesign, har sælgeren ingen som helst ret til at sætte sit logo på det færdige resultat. Med mindre det som nævnt er aftalt på forhånd. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Men når du giver en pris ud. F.eks. 5000 kr så kunne du jo sige til kunde at hvis du må have dit logo i den og den str i højre hjørne koster den kun 4500. Sikkert mange der vil spare 500 + at du får nye kunder.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Måden vi gør det på, er ved at gøre det klart i footeren at webløsningen er lavet af os, forfulgt af et link til vores side. Et logo er lidt mere offensivt, men helt fint hvis ens kunder ikke har noget imod det. 

Det vigtigste er vel at man kan se hvem der har lavet hjemmesiden.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør det ikke - kunderne betaler for at få det lavet, så skal man ikke sætte reklamer på for sig selv.

Er det et lavbudgets-projekt kan det aftales, men ikke gøres pr. automatik.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Før du går i gang med en opgave kan du aftale med kunden hvordan og hvorledes, fx. så kan du sige at kunden kan spare 600 kr ved at have dit logo i bunden af hans side ?

Det er også en god ide lige at nævne det med logoet i dine foretnings betingelser så er der ingen tvivl ;)

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvem kunden er og hvor meget det adskiller sig fra designet er jeg selv både for og imod.

Men brug det som et forhandlings element. Jeg har til dato ikke haft en opgave hvor kunden ikke ville have lidt ekstra arbejde med uden at betale for det. Her kunne du jo så sige ok til lidt ekstra arbejde mod at du få link i bunden.

Og jeg vil nok ikke syntes det var fedt hvis du havde et logo, men bare et link.

:-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aldrig have hverken link eller banner til dem der har designet siden. Jeg betaler masser af penge for besøgende og hver gang en af disse besøgende klikker på link eller banner i bunden, så har jeg mistet en potentiel kunde.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes det er svært at pris sætte , hvor meget du skal tage for et logo pga. mange ting

Vis du får et link i bunden på en siden , med 4000 daglige besøgene , vil du sikkert få et par kunder igennem denne side om måneden , så du kunne tilbyde ham hende du laver for mindste 50.000 kr. gratis arbejde mod at få reklame med links i bunden og ad denne vej skaffe mange kunder med et reference links i bunde

Dog vil værdi af et links i bunden er af stor værdi , så vis du ikke giver rabat i prisen , ved logo i bunden, vil folk blive sure.

Bedste måde tilbyde nogle du laver noget gratis for , mod et links i bunden for vis folk finder ud ad , det udgående links kan give et lille minus på google , bliver de sure på dig , for kunden føler sig snydt og derved bliver , det kunder , du taber på denne måde , derfor sig sandheden også hvad et udgående links betyder for kunden , for hans eller hendes placering på google

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)