Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

URL pegning eller DNS pegning

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

 

Jeg har et par spørgsmål vedr. domæner

Jeg har i et par år haft en webshop fra Dandomain. Jeg har nu fået en helt ny produktgruppe som jeg har lavet sin egen shop til ved at købe et nyt sprog til shoppen.

Det betyder nu at folk der kommer ind på vores side til at starte med skal vælge hvilken butik de vil ind i.

Jeg syntes dog ikke det er en optimal løsning.

Jeg har nu købt et nyt domæne som jeg gerne vil have til at gå direkte til den nye shop.

Hvordan gør jeg det bedst for ikke at få bøvl med søgemaskinerne ?

 

Hos Dandomain kan jeg vælge at bestille en URL pegning eller DNS pegning

Er det den rigtige måde at gøre det på ?

 

Håber i har en god ide .

 

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej! :)
Den rigtige måde at gøre det på, ser skematisk således ud:


  • Hoveddomænet (f.eks. www.ditnavn.dk) sættes op i DNS''en til at pege på jeres websites IP

  • ALLE andre domæner (f.eks. stavevarianter, andre TLD''s etc) sættes op i DNS''en til at pege på EN ANDEN webserver eller -service. Det eneste denne webserver eller -service skal gøre er at returnere en 301 Permanent Redirect header pegende på hoveddomænet.


Detter er den "korrekte" tekniske løsning. Hos nogle DNS-administratere, ser det ud somom, at man kan 301 eller 302 redirecte et domæne til et andet direkte i DNS''en. Det kan man ikke. De har bare byget de to ovenstående funktioner sammen i et simpelt interface :)

Hvis man allerede har fået et problem med, at søgemaskinerne indeksere samme indhold via flere domæner, er det ikke sikkert at ovenstående i sig selv er godt nok. I sådanne tilfælde må man ofte opsætte en enkelt statisk HTML-side for hvert af de "alternative" domæner hvor der f.eks. står "Vi bruger ikke dette domæner - gå i stedet herhen ..." med et link til Hoveddomænet. Ingen redirects! Men som sagt, er dette nødløsningen. Det er langt bedre at såvel brugere som søgemaskiner bliver viderestillet til jeres hoveddomæne, hvis de f.eks. staver forkert, eller henvises via ena af jeres alternative adresser.


Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for et altid hurtigt svar herinde.

 

Som jeg forstår det med den ringe viden jeg har om emnet:

 

Mit nye domæne skal via DNS pege på det gamle domæne.

 
Og så skal der ikke ske andet da jeg ikke har andre domæner/ stavevarianter, andre TLD''s etc)

 

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej som jeg forstår det, skal du ikke via DNS pege på det gamle domæne. Med DNS''en skal du pege hen på en seperat server, hvor der så er lavet et 301-redirect (hvad jeg i skrivende stund endnu ikke har fundet ud af hvordan man laver).

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :


  • Hoveddomænet (f.eks. www.ditnavn.dk) sættes op i DNS''en til at pege på jeres websites IP
       
  • ALLE andre domæner (f.eks. stavevarianter, andre TLD''s etc) sættes op i DNS''en til at pege på EN ANDEN webserver eller -service. Det eneste denne webserver eller -service skal gøre er at returnere en 301 Permanent Redirect header pegende på hoveddomænet.



  • Mikkel, hvad er der galt i at lade de andre domæner pege på den samme IP? Forstået på den måde, hvilke bagdele giver det mig, hvis jeg gør det på denne måde?

     

    Hvis man laver et "ping" på mine to sites www.copha-watches.dk og www.tojiro-knive.dk skulle de gerne være sat op i DNS til at pege på samme IP, og har ihvertfald samme IP ifølge "ping". Jeg er (endnu) ikke bekendt med nogle ulemper ved at have gjort det på denne måde.

    Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Indlæg ialt: 9714
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:34
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Det er en meget dårlig ide, da du så lader søgemaskinerne bestemme hvilken af de to domæner de skal beholde. De beholder nemlig ikke begge. Du skal ALDRIG lade søgemaskinerne bestemme DIN strategi - DU skal tage kontrol. Ellers går det galt før eller siden.
    Tilmeldt 12. Jan 06
    Indlæg ialt: 80
    Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 16:24
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Med venlig hilsen Carsten

    Socks & Me

    Fra Roskilde
    Tilmeldt 30. Jul 06
    Indlæg ialt: 2298
    Skrevet kl. 22:47
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Mikkel deMib Det er en meget dårlig ide, da du så lader søgemaskinerne bestemme hvilken af de to domæner de skal beholde. De beholder nemlig ikke begge.

    Jeg kan altså blot konstatere at jeg kender mange steder hvor forskellige domænenavne peger på samme IP adresse i DNS''en, og at jeg aldrig har oplevet at dette gav problemer. Jeg kan ikke engang finde på et godt argument for at søgemaskinerne skulle lave bøvl ud af dette.Kan du uddybe hvorfor de ikke beholder begge to?

     

    Hvis et webhotel hoster fx 100 websites på den samme IP adresse, kan de altså kun være sikre på at 1 af disse sites indekseres af Google?

    Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Indlæg ialt: 9714
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:52
    Hvor mange stjerner giver du? :
    Nej, du misforstår det. Det er hvis flere domæner peger på samme indhold at problemet opstår. Og det gør det hvis flere domæner er DNS''et direkte ind til det samme webhotel, som så er sat op til at modtage kald på dem alle parallelt.
    Fra København
    Tilmeldt 19. Sep 05
    Indlæg ialt: 129
    Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 23:00
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

    Side 1 ud af 2 (11 indlæg)