Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla shop extension? Modtagelse af betaling?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 64
Fra  Det lille Risteri Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen! Jeg har lige investeret i et domæne, og har tænkt mig at starte en lille simpel webshop.

Jeg har fornyligt lavet en side i joomla, og tror det vil være et godt valg til en simpel og overskuelig shop, men til brug som webshop, har jeg ingen erfaringer. Så derfor et par spørgsmål:

Er der nogen der kan anbefale et godt e-commerce extension til Joomla? Evt. andre gode extensions?

Jeg har kigget på Virtuemart, som ser ud til at kunne det jeg skal bruge, men er der andre der er bedre?

 

Hvad er der er muligheder for modtage betaling? Hvis man vil modtage dankort skal man have en PBS indløsningsaftale som kræver at man er momsregistreret. Hvad er der af andre muligheder? PayPal, google checkout? Vil det være muligt at modtage betaling vha. dem uden at være momsregistreret? Ellers er der selvfølgelig alm. bankoverførsel, men det virker bare lidt amatør agtigt. Er der andre typer?

Det er en lille hobby webshop jeg vil starte op stille og roligt ved siden af mit hovederhverv, og jeg har først tænkt mig at blive momsregistreret såfremt det viser sig at være kunder til biksen.

 

Tak for et godt  forum!

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KP!

Jeg er i præcis samme situation som du, og har valgt at benytte PayPal dels fordi de IKKE kræver CVR, dels fordi de er væsenlig billigere end både fx dibs og pbs.

 

Det er rigtigt at så snart man når en vis størrelse er der fornuft i at "opgradere" med en decideret PBS-løsning, men indtil da er PayPal klart at foretrække i min verden.

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 64
Fra  Det lille Risteri Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Og i er tilmed danske og holder til herinde, det bliver ikke bedre. Den prøver jeg.

Tak

Fra København
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 64
Fra  Det lille Risteri Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ah desværre redshop, jeg vil have en gratis udgave :)

Det er vel derfor man bruger joomla og gør det på hobby plan...

Tak for tilbudet, andre gode bud?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nopes - Hvis du er gratist så må du hoppe på VirtueMart :)

Hvis du vil noget med din webshop så burde basis abonnementet på 500 kr om året ikke holde dig fra at lave en løsning på redSHOP :)

Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Vores shop var tidligere baseret på Virtuemart og det fungerede ganske fint.
Der er dog den ene hage, at Joomla grundlæggende er en portal og ikke et shop-system. Det oplevede vi generelt som et kompromis i forhold til brugervenligheden.

Hvis du har mod på at se på andre systemer vil jeg anbefale dig at tage et kig på magentocommerce.com eller Wordpress med e-handels plugin. Der findes en masse at vælge imellem og Wordpress er helt fantastisk brugervenlig og let at installere. Se muligheder for shop-plugins her

Begge kræver at man bruger et par aftener på forummer, men de er jo også gratis :-)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Njaee Joomla er nu ikke et portal system - Joomla er i realiteten et CMS framework hvor der findes 4500+ udvidelser som man så kan installere alt efter behov.

Derudover er VirtueMart som sådan jo faktisk ikke skrevet til eller på Joomla 1.5 CMS framework - men derimod direkte nedarvet fra phpshop til mambo til den gamle version af Joomla.

Der er til Joomla udvidelser der på alle fronter er markant mere veludviklet og modne end hvad man finder til de fleste andre CMS'er.

Fordelen er altså her at du har en template engine og et helt framework bag som er betydeligt længere fremme i skoene end tilfældet er for såvel magento som wordpress.

Magento er på ingen vis mere brugervenlige for kunderne end Joomla m. redSHOP - det er bare markant mere ressourcekrævende (nedarvet fra zend) og tillige tungt at arbejde med i udviklingsfasen. Wordpress er et fantastisk blogging redskab og man kan edda smide indholdssider og diverse udvidelser oven i - meen jeg ville nu ikke sammenligne det med Joomla heller.

Fordelen ved at basere dit website på et CMS framework som Joomla vil i høj grad gøre sig gældende i de kommende par år hvor vi i højere grad ser en sammensmeltning af de kommunikations- og salgskanaler som i dag er eksterne så de bliver integreret direkte på ens website/webshop - du kunne kalde det en slags web3.0 social community webshop og her kan jeg love for at vi seriøst har nogle redskaber i værktøjskassen som kan ting der er lysår fra hvad du kan spytte sammen i en Magento eller Wordspress baseret løsning.

Ønsker du en erstatning for oscommerce eller en anden ren webshop løsning kan du selvfølgelig hoppe på en magento løsning og der vil være en verden til forskel (særligt hvis du får nogen til at optimere det så det bliver brugbart i praksis) eller skal du sælge 4 produkter og blogge om det så er Wordpress nok heller ikke så tosset - Men hvis du vil gå hele vejen og integrere det hele så er valget meget enkelt i forhold til de nævnte løsninger :)

Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc > Portal, community...kært barn har mange navne. Det kan i hvert fald en hel masse, som komplicerer den daglige drift og ikke bidrager til et salg. Jeg er grundlæggende enig med dig i at Joomla er et fantastisk system, men hvis man skal drive en 'en lille simpel webshop', som KP skriver, er der for meget "støj" i Joomla. Magentos styrke er den rene fokus på e-handel. Det er er en fordel uanset om man har 4 eller 4000 varenumre. Også enig med dig i at Magento er ressourcekrævende, men der findes Magento hosting platforme (også danske), som tager højde for det, så det er ikke et issue. De fleste tilbyder  en pre-installeret shop, og man er hurtigt flyvende.

Men nu har KP, da et bredt grundlag at vælge ud fra....og det er jo godt Smile

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla har i sin rene installation hverken Community eller Portal elementer i sig.

Det kræver udvidelser at få de features på.

Det er sådan set derfor jeg skriver som jeg gør :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)