Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har E-pusher givet mig?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter at have læst E-pusher light og havde fået en del ideer til min nye hjemmeside, var jeg fristet til at købe den fulde version af E-pusher. Men 1500,- kr. + moms for en pdf fil, syntes jeg var for meget, men på den anden siden, så kunne de 1500,- kr. hurtigt blive tjent hjem igen, hvis jeg fandt de(t) rigtige tips i bogen, til at gøre min hjemmeside perfekt.


Jeg valgte at købe bogen og give "lidt" til Martin Thorborg husholdningsbudget, selvom han nok ikke mangler noget :-) Efter ½ flaske rødvin og en masse ideer efter at have læst bogen, må jeg konkludere, at der er nogle brugbare tips i bogen. Det jeg nok fik mest ud af, var måden at følge op på kunderne, når de havde henvendt sig i butikken eller købt en vare, så også hvad ens domænenavn betyder på google, jeg prøvet det og det virket :-)


Det jeg fik mest ud af at læse E-pusher var, at jeg kom på en masse andre gode ideer til at gøre min hjemmeside bedre, som ikke var beskrevet, men gav mig en ide at arbejde ud fra. F.eks. placering af en indkøbskurv kan give mig ideen til, hvordan hele produktvisningen eller indkøbskurven skal være. Jeg skal bare have det korrekte stikord og så køre ideerne derudaf.


Jeg kan varmt anbefale at læse E-pusher light, som er gratis, men hvis du vil startet en rigtig butik, tror jeg godt, du kan tjene de 1500,- kr. ind igen, ved at købe hele bogen.


Mit personlige forhold til nethandel er, at jeg startet Danmarks første radio/TV butik på Internettet den 1/1 1999. Da Martin Thorborg var i fuld sving med jubii, så jeg var i gang med nethandel før Martin Thorbog (ifølge af, hvad jeg er informeret om), men derfor kan jeg godt lytte til andres råd og ideer. Jeg holder også meget af, at tage ud og lytte til andre iværksætters foredrag. Hvis jeg f.eks. er til et foredrag af en, som har startet en blomster butik, hvilken ligger langt fra hifi, kan jeg få en masse gode ideer til min egen butik, ved at høre på foredraget, så jeg kan kun varmt anbefale at lytte til andre iværksætter, selvom i ikke er i samme erhverv.


De første 3-4 version af min hjemmeside, har jeg selv programmeret. De solgte ok, men da jeg syntes at designet virket lidt armertør artigt, valgte jeg at få et firma til at programmer version 5. Det gik rigtigt godt og siden solgte meget, men der var meget skrive arbejde i administrationsmodulet, så efter et par år fik jeg et nyt firma til at lave modulet om, men for at det skulle blive godt, foreslå de også at designet skulle laves om. Det var mit livs værste beslutning, at få dem til at lave min hjemmeside.

For det første lavet de ikke det, som var aftalt og jeg blev nød til at ture dem med advokat og at jeg vil gå i rettet flere gange, hvis de ikke lavet hjemmeside som aftalt i kontrakten. Hjemmesiden blev aldrig helt som aftalt og jeg kom til at betale 3-4 gange mere for dem, end udgangspunktet var. Noget af prisstigningen skyldes at jeg havde lidt flere tilføjelser end der først var aftalt. Det var ikke altid de lave ændringerne som jeg vil have og podstod at de ikke kunne lave det til den pris eller det ikke var muligt at lave det sådanne, som jeg vil have. Tilsendt blev jeg så træt at dem, at jeg sagde det var ok og lave selv et par ændringer. F.eks. en af de ting de sagde ikke var muligt at lave, tog mig en time at programmer om, det var incl. den tid det tog at aflæse/lære deres programmering. Hvis det firma stadigvæk fantes, vil jeg kraftige fraråde nogle at bruge dem, men de er heldigvis lukket nu.

Men det værste at det hele var, at omsætningen faldt med over 50 % fra den ene dag til den anden, da siden blev online. Jeg troede bare at siden skulle "køres til", men den blev aldrig god. For 2 år siden, fik jeg tid til at programmer en del af den om, da den nye version gik online, steg salget med 30-40 % fra den ene dag til den anden og for et år siden, sku
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Smart koncept omkring discount prisen, men kan man fratage kunden returretten, når kunden bestiller og betaler depositum over nettet, udløser det ikke automatisk 14 dages returret?
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Sørg nu for at din nye side håndterer kald til url'er på den gamle side fornuftigt fra dag 1. Ellers går du med garanti ned i salg.

Både overfor søgemaskiner og almindelige brugere.
Hvis url adresserne laves om skal der også laves en korrekt redirect til den nye side hvis du ikke vil falde i søgemaskinerne.


/Claus



https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige en ting: når man klikker på Radio & TV i menuen kommer man ind på en blank side med kun menuen i venstre side. Vil det ikke være godt at samle nogle forskellige tilbud her istedet?

Generelt fungerer siden, men den er en smule kedelig, hvis du spørger mig :)

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-11-2006 00:01:02 Forfatter: Thomas1974 Smart koncept omkring discount prisen, men kan man fratage kunden returretten, når kunden bestiller og betaler depositum over nettet, udløser det ikke automatisk 14 dages returret?

 

Jo, man skal give 14 dagesreturret på nettet. Derfor kan varer til discount pris kun købes og afhentes i vores butik i Hillerød. Jeg må gerne reklamere for varerne på nettet, som jeg ikke giver returret på, men kunden må ikke have mulighed for at købe dem online. Hvis jeg satte mine online priser til discount pris og en kunde køber et TV over hjemmeside, så har kunden 14 dages returret også selvom jeg skriver der ikke returret på produktet (hvilket jo er ulovligt).

 

Inden jeg lavet konceptet, snakket jeg med forbrugerstyrelse om det, og de siger ok for det.

Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-11-2006 01:24:14 Forfatter: davidchristensen
Lige en ting: når man klikker på Radio & TV i menuen kommer man ind på en blank side med kun menuen i venstre side. Vil det ikke være godt at samle nogle forskellige tilbud her istedet?

Generelt fungerer siden, men den er en smule kedelig, hvis du spørger mig :)




 

I startet var der der tilbud på den blanke side, når man trykker på Radio/TV knappen, men så så folk ikke menuen i venstre side. Hvorfor ved jeg ikke??? men vi fik tit opkald og mail fra folk, der kun så tilbudene og kunne ikke forstå, hvorfor de ikke kunne komme videre, indtil vi fortalte dem, at menuen står til venstre for tilbudene. Da vi fjernet tilbudene fik vi ikke flere opkald fra folk der ikke kunne se menuen.

 

Den nye sider bliver piftet en del op, både hvad angår brugervenlighed, men også design. Siden bliver mere frisk at kigge på og ikke så kedelig og firkantet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
> jeg har set til den indtil videre, er virkeligt genialt programmeret til søgemaskiner

Der kan naturligvis være tale om ting som retter sig hen ad vejen, når du får rettet butikken lidt til, men der er altså nogle alvorlige problemer i forhold til søgemaskinerne på dit website. F.eks. er der virkelig mange sider som har nøjagtig den samme TITLEs og det er bestemt ikke godt i forhold til søgemaskinerne. Både TITLE og META-koder skal være unik for hver enkelt side, og fortælle hvad den konkrete side handler om - sælge den. Om det er de mange ens titler eller nogle helt andre problemer der gør det, så har det i hvert fald allerede ført til at en stor del af dit website er endt i Googles "Supplemental Index" - som er sådan en slags skraldespand for det som Google ikke rigtig gider at have med, men som midlertidigt ligger i denne "skraldespand" til nærmere vurdering ... Du kan se et eksempel på nogle af siderne i Googles oversigt her:
http://www.google.com/search?q=site:hifi-import.dk&hl=da&lr=&rls=SKPB,SKPB:2006-43,SKPB:da&start=260&sa=N&filter=0

Og så vil jeg iøvrigt gerne understrege det som en anden også sagde: Når man flytter et website er det virkelig vigtigt at have en plan for, hvordan værdien fra det gamle til det nye website overføres bedst muligt, så både eksisterende brugere, og eksisterende søgemaskineoptimering, ikke går tabt.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael Petersen





 





Et godt råd, fra mig  er at IKKE køb de der design løsninger af webshops,,, Lej en kendt færdig webshop løsning, og lave så skins om, så den bliver personlige... Alt det fis at folk vil lave en webshop selv eller får et pro frima til, virker IKKE :-)  Køb noget "standart" det er også det kunderne er vandt til at bruge...  Og man kommer igang med det samme, eller ihverfald efter 1uges arbejde og det koster kun 1% af de der designer løsninger... Designer løsninger kan man lavenår man engang har en 10mil. omsætning eller mere...   Kort og godt LEJE en shop, så der også er update på den over årene. Det samme gælder de fleste programmer som pos / lager styring osv. Det tager kun søle 2-5år ca så er det hele for gammel og man skal punge ud igen for at være update...  Der er så mange der roder med SELVE systemet at de går ned får de overhovedet er komme ti gang med at få noget til salg  Jeg har set så mange eks. på det, også mine konkuranter at de har dummet sig- hehe.  Hvis man skal have en firma bil, så går man helle ikke hen og designer den selv og evt. laver den (eller et værksted laver den for en, efter sine tegninger) sååå kunne det godt være at det tog langt tid før man komme ud at bruger den til arbejde  





Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
> Lej en kendt færdig webshop løsning, og lave så skins om, så den bliver personlige...

 

Jeg har kigget på de forskellige weshop man kan købe, men da jeg har en del krav til shoppen, valgte jeg ikke at bruge dem.

 

Fra 4000 Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan kun tilslutte mig Biz. Since 1992....

 

efter min mening er oscommerce noget at det bedste....opensource, tonsvis af funktions moduler, skins o.lign.

Ole net-distribution.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)