Hej, |
hvis du skriver det i dine salgs- og leveringsbetingelser er det sådan det er ;)
Hej, |
hvis du skriver det i dine salgs- og leveringsbetingelser er det sådan det er ;) |
Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.
Hej Michael, Jf. loven er du ikke forpligtet til at betale for returneringen af en defekt vare. Hvis en kunde fortryder sit køb (udnytter 14-dages returret) så kan du til gengæld ikke nøjes med kun at kreditere kunden varens værdi. I dette tilfælde SKAL du returnere hele det fakturerede beløb - inkl. den fragt, kunden betalte i sin tid. Kunden skal dog her (igen) selv betale omkostninger for at returnere produktet. |
Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...
Jeg er ikke med, er det forkert? |
Hej Når en vare har en mangel, og sælgeren skal afhjælpe manglen eller ombytte varen efter reglerne i købeloven, skal det ske inden for rimelig tid og være uden udgift og uden væsentlig ulempe for forbrugeren. Udgangspunktet er, at sælgeren betaler alle de omkostninger, der opstår i forbindelse med en afhjælpning eller en ombytning. |
Afhjælpning og ombytning uden udgift for forbrugerenNår en vare har en mangel, og sælgeren skal afhjælpe manglen eller ombytte varen efter reglerne i købeloven, skal det ske inden for rimelig tid og være uden udgift og uden væsentlig ulempe for forbrugeren. Udgangspunktet er, at sælgeren betaler alle de omkostninger, der opstår i forbindelse med en afhjælpning eller en ombytning. Du skal derfor ikke finde dig i at skulle betale fx fragtmand eller porto, når en vare skal sendes til reparation. |
Venlig hilsen
Per Thomsen
Det er så bare mange stor virksomheder som så ikke er klar over dette? da de selv beder kunden betale udgifterne til fragt. hmm.. |
Vil du mene, at sælgeren også skal afholde alle transportomkostninger ved en vare, som sendes ind til fejlsøgning /reparation på mistanke om defekt, og fejlen ikke kan kostateres ved fejlsøgningen? |
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn
Hej michaeljm Hvis kunden ønsker at benytte sin fortrydelsesret skal kunden betale returportoen. Der har netop være uddelt store bøder til webshops der ikke har styr på hvad de er forpligtiget til at oplyse kunderne om, men det sker vel næppe for dig, - eller? Michael
|