Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamation

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en webshop og vil høre om det i en reklamations-situation er ulovligt at bede kunden om selv at betale fragtomkostningerne tilbage til os? - konstatere vi så at der er en fejl på varen sender vi en ny på vores regning.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du skriver det i dine salgs- og leveringsbetingelser er det sådan det er ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Jf. loven er du ikke forpligtet til at betale for returneringen af en defekt vare.

Hvis en kunde fortryder sit køb (udnytter 14-dages returret) så kan du til gengæld ikke nøjes med kun at kreditere kunden varens værdi. I dette tilfælde SKAL du returnere hele det fakturerede beløb - inkl. den fragt, kunden betalte i sin tid.

Kunden skal dog her (igen) selv betale omkostninger for at returnere produktet. 

Køb dit juletræ på nettet, leveret til døren og afhentet efter jul...

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin og Thomas

Det er ikke 1.april idag.

I kan nå at slette jeres indlæg endnu.

Michael

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke med, er det forkert?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Afhjælpning og ombytning uden udgift for forbrugeren

Når en vare har en mangel, og sælgeren skal afhjælpe manglen eller ombytte varen efter reglerne i købeloven, skal det ske inden for rimelig tid og være uden udgift og uden væsentlig ulempe for forbrugeren.

Udgangspunktet er, at sælgeren betaler alle de omkostninger, der opstår i forbindelse med en afhjælpning eller en ombytning. Du skal derfor ikke finde dig i at skulle betale fx fragtmand eller porto, når en vare skal sendes til reparation.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så bare mange stor virksomheder som så ikke er klar over dette? da de selv beder kunden betale udgifterne til fragt. hmm..

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
Udgangspunktet er, at sælgeren betaler alle de omkostninger, der opstår i forbindelse med en afhjælpning eller en ombytning. Kunden skal derfor ikke betale fx fragtmand eller porto, når en vare skal sendes til reparation.

Vil du mene, at sælgeren også skal afholde alle transportomkostninger ved en vare, som sendes ind til fejlsøgning /reparation på mistanke om defekt, og fejlen ikke kan kostateres ved fejlsøgningen?Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej michaeljm

Hvis kunden ønsker at benytte sin fortrydelsesret skal kunden betale returportoen.

Der har netop være uddelt store bøder til webshops der ikke har styr på hvad de er forpligtiget til at oplyse kunderne om, men det sker vel næppe for dig, - eller? Wink  

Michael

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)