Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor til mindre opgaver i lille enmandsfirma

Side 3 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm.. Okay. Tak...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen - 123revisor.dk:

Hej Sandie,

Ja, det var faktisk mit gæt på en pris inkl. opstilling af dit årsregnskab (dog fratrukket de fire timers gratis opstart). Det er dog helt umuligt at sige en nøjagtig pris.

En anden mindre iværksætter har netop fået sit 2009-regnskab lavet med de fire timers gratis hjælp fratrukket.  Det endte på 800 kr. ekskl. moms. hvis jeg må (vil ikke spamme din e-mail) kan jeg sende dig en anonymiseret regnskabsopstilling, som viser hvordan dit regnskab sættes op.

Hvis dit årsregnskab er korrekt udført, så kan jeg ikke se, at det bør tage særligt lang tid at indtaste din selvangivelse på skats hjemmeside / udfylde den for dig. Dog skal der lige bruges lidt tid på at gennemgå dit regnskab.

Men med tilbuddet om de 4 timer gratis, så ender det helt sikkert med at blive gratis for dig! I hvert fald i første omgang. Derefter kan du jo så vurdere om du vil fortsætte samarbejdet eller du vil finde en anden leverandør.

Lad mig høre, om jeg må sende et eksempel på et regnskab til din e-mail.

 

Hej alle

Her har vi det et klassisk eksempel på den største forskel på en bogholders honorar og en godkendt revisors honorar.

For den godkendte revisor er denne pris på kr. 800,00 simpelthen umulig at overholde, alene af den grund at lovgivningen kræver, at den godkendte revisor skal have en godkendt kvalitetsstyring, som for denne opgaver ikke kan blive mindre end 1- 1,5 timer, hvor vi så allerede er over kr. 1.000,00 inden selve opgaven er påbegyndt.

Hvis man som godkendt revisor springer over denne kvalitetsstyring, så risikerer man, at en efterfølgende kvalitetskontrol underkender revisors arbejde med indberetning til Revisortilsynet, og en udsigt til en klækkelig bøde.

jeg forstår udmærket de personer/virksomheder (også Sandie), som kigger meget på omkostningerne, men igen er det jo også et spørgsmål om, hvad man får for sine penge, og om der reelt er noget sparet i sidste ende.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandie Sørensen:
Men betyder det, at der skal laves et helt nyt regnskab?

Nej - kun at du skal forvente at man er nødt til at løbe posteringerne igennem. Hvis din bogføring ellers stemmer bør det kunne begrænse sig til udvalgte konti.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
jeg forstår udmærket de personer/virksomheder (også Sandie), som kigger meget på omkostningerne, men igen er det jo også et spørgsmål om, hvad man får for sine penge, og om der reelt er noget sparet i sidste ende

Derfor er det også relavant at tage Martins første ord i betragtning. Er der overhovedet brug for en revisor. Man behøver ikke at være revisor for at sætte en selvangivelse sammen. Det kan en god bogholder såment også gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Tonny Skov Pedersen:
jeg forstår udmærket de personer/virksomheder (også Sandie), som kigger meget på omkostningerne, men igen er det jo også et spørgsmål om, hvad man får for sine penge, og om der reelt er noget sparet i sidste ende

Derfor er det også relavant at tage Martins første ord i betragtning. Er der overhovedet brug for en revisor. Man behøver ikke at være revisor for at sætte en selvangivelse sammen. Det kan en god bogholder såment også gøre.

Ja, desværre (for kunden Cool)

Det er dog ofte sådan, at der kan være privat forhold, som en bogholder af gode grunde ikke tager højde for, eks. Virksomhedsskatteordning eller lignende - fordeling af renteudgifter - udligning af personlig indkomst for ægtefæller - kunstnerordningen m.v.

Som du selv skriver, det er ikke helt så enkelt at få opgjort en korrekt skat.

Hilsen

Tonny

Fra Kbh. S.
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Tonny Skov Pedersen:
jeg forstår udmærket de personer/virksomheder (også Sandie), som kigger meget på omkostningerne, men igen er det jo også et spørgsmål om, hvad man får for sine penge, og om der reelt er noget sparet i sidste ende

Derfor er det også relavant at tage Martins første ord i betragtning. Er der overhovedet brug for en revisor. Man behøver ikke at være revisor for at sætte en selvangivelse sammen. Det kan en god bogholder såment også gøre.

Det er også lidt dét jeg tænker - for mit regnskab er altså ikke "Rocket Science". :)

Jeg har endda holdt mig fra indkøb og salg i udlandet i 2009 fordi jeg ikke selv kendte reglerne...

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Vi er 100% enige. Det er umuligt at lave et årsregnskab for 800 kr. ekskl. moms.

I dette tilfælde er der tale om, at en bogholder ser det som en investering i at komme i gang, og dermed udfører arbejdet gratis i en kortere periode (og finansierer sig selv via sin opsparing). Derudover også selv betaler regninger fra revisor.

Så der er tale om en opstartsinvestering. Jeg synes også, at jeg rimeligt tydeligt har prøvet at angive, at normalprisen ligger langt fra dette opstartstilbud.

Du har helt ret i, at det er et rigtig godt tilbud, som selvfølgelig ikke vil være en generel pris. Det troede jeg at du havde gennemskuet. Så vi er fuldkommen enige.

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandie,

Du efterlyser en der vil hjælpe dig med at udfylde din udvidet selvangivelse. Det udløser så denne noget lange tråd.

Det er her væsentligt at fremhæve følgende:
Læs her om revisorpligten for mindre virksomheder:

http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/4674.aspx

Her fremgår det at man ikke har revisionspligten når oms. er under 3 mio. kr.
Så derfor er der ikke grund til at gøre andet end udfylde den selvangivelse.
Og hvis du har et godt udført bogføringsarbejde med alle bilag på plads ja så er der ingen problemer med det regnskab.
Og du har naturligvis ikke blandet dit private regnskab og din virksomhedsregnskab sammen.
Så hvis du ikke har en oms. > 3 mio. kr. behøver du ikke revisor.

Måske jeg kan hjælpe dig 4078 6158   

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Pointen er at ingen kender Sandie's regnskab - ingen kender bogholderens baggrund.... Det er jo en af den slags ting som man kun finder ud af i bagspejlet...... Vi er nogle der ikke kan smykke os med fornemme revisionstitler, men alligevel år efter har formået af få endog store børsnoterede selskabers selvangivelser til at hænge sammen - og ikke mindst holde vand.

Som jeg skrev tidligere - jeg tror Sandie kan være tryg uanset hvem af jer hun vælger.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandie,

Prøv at sende dit regnskab til mig, så skal jeg nok give dig en kommentar på, om det er helt ude i skoven det du har lavet.

Hellere bruge tid på dét, end at bruge tiden på at diskutere og argumentere i dette forum! :-)

 

Side 3 ud af 9 (86 indlæg)