Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så sæt dog manden fri - Millionerne vil trille ned, inden vinteren er væk.

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Skal vi væde 500 kr. om han ikke sidder i et varmt land og har en stor formue, inden 2015?

Du kan give dine 500 dask til dem, som Riskær har snydt for over en milliard kroner i Frankrig... Og derefter kan du tage hans 2015 "formue" og starte med at betale af!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Simon:

Skal vi væde 500 kr. om han ikke sidder i et varmt land og har en stor formue, inden 2015?

 

Du kan give dine 500 dask til dem, som Riskær har snydt for over en milliard kroner i Frankrig... Og derefter kan du tage hans 2015 "formue" og starte med at betale af!

Jeg har ikke fulgt sagen fra starten, og ved langt fra alt. Sagen begyndte før jeg blev født.
Men det jeg kan læse aviserne, wikipedia og debatforums skrive, så er Klaus da nok en af dem der sidst giver op.

Vi ser da ikke mange eksempler på lignede sager, hvor man efter konkurser, beskyldninger, over de 50 år, mistet alt, mistet kone, børn - At folk så stadig står med ret ryg og kan formulere sig som han gør

Jeg er med andre ord imponeret over Klaus Riskjær's evner.

Ved du i øvrigt hvor man kan læse om hans landsforræderi? Det har jeg ikke hørt om - endnu... 

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Jeg har ikke fulgt sagen fra starten, og ved langt fra alt. Sagen begyndte før jeg blev født.
Men det jeg kan læse aviserne, wikipedia og debatforums skrive, så er Klaus da nok en af dem der sidst giver op.

Vi ser da ikke mange eksempler på lignede sager, hvor man efter konkurser, beskyldninger, over de 50 år, mistet alt, mistet kone, børn - At folk så stadig står med ret ryg og kan formulere sig som han gør

Jeg er med andre ord imponeret over Klaus Riskjær's evner.

Ved du i øvrigt hvor man kan læse om hans landsforræderi? Det har jeg ikke hørt om - endnu... 

Du Googler bare Accumulator invest (staves?), så kommer der masser læsestof...

Riskær har aldrig mistet alt... Manden har levet i sus og dus, og vil gøre det fremover også...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Ved du i øvrigt hvor man kan læse om hans landsforræderi? Det har jeg ikke hørt om - endnu... 

Jeg skrev:

når man snyder staten for penge truer man fremtidens økonomi, og det betragtes for en form for landsforræderi

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Vi ser da ikke mange eksempler på lignede sager, hvor man efter konkurser, beskyldninger, over de 50 år, mistet alt, mistet kone, børn - At folk så stadig står med ret ryg og kan formulere sig som han gør

Jeg er med andre ord imponeret over Klaus Riskjær's evner.

At manden kan stå med ret ryg og formulere sig godt gør da ikke, at han skal have en mindre straf?

Så vidt jeg ved, så er Peter Lundin også yderst velformulerende, skal han så også sættes fri? Det vil da være en uhyggelig verden at leve i, hvis straffen afhænger af hvor velformulerende og psykisk stærk du er?

Grunden til at økonomisk kriminalitet giver højere staf end vold er fordi det rammer flere mennesker - den form for kriminalitet kan ødelægge flere menneskers liv (ikke sagt at vold og mord ikke kan det, men sådan er retssystemet nu engang skruet sammen)

 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Fashion-Seller:

Simon:

Skal vi væde 500 kr. om han ikke sidder i et varmt land og har en stor formue, inden 2015?

 

Du kan give dine 500 dask til dem, som Riskær har snydt for over en milliard kroner i Frankrig... Og derefter kan du tage hans 2015 "formue" og starte med at betale af!

Jeg har ikke fulgt sagen fra starten, og ved langt fra alt. Sagen begyndte før jeg blev født.
Men det jeg kan læse aviserne, wikipedia og debatforums skrive, så er Klaus da nok en af dem der sidst giver op.

Vi ser da ikke mange eksempler på lignede sager, hvor man efter konkurser, beskyldninger, over de 50 år, mistet alt, mistet kone, børn - At folk så stadig står med ret ryg og kan formulere sig som han gør

Jeg er med andre ord imponeret over Klaus Riskjær's evner.

Ved du i øvrigt hvor man kan læse om hans landsforræderi? Det har jeg ikke hørt om - endnu... 

Hej Simon,

Jeg vil anbefale dig at læse nogle bøger om ham. Jeg har selv læst bogen ved navn Riskær, som jeg personligt fandt meget interessant. Jeg er lige nu i gang med hans seneste bog, Ankomsten.

Jeg vil ikke udtale mig omkring hans landsforræderi - jeg støtter selvfølgelig ikke økonomisk bedrageri. Men uanset om han har snydt osv., så mener jeg, at han er en meget spændende person, og jeg er ikke tvivl om hans intelligens. Derfor kan jeg godt lide at læse om ham, og jeg har personligt lært meget af hans iværksættergen.

Mvh Alexander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror, der er mange mennesker, som kan have glæde af at læse Beth Grothe Nielsens bog "Straf hvad ellers". Det er en bog som handler om, hvorfor vi som samfund straffer og hvad det ideelle er, vi kan opnå ved straffen.

Hun er ikke pladderhumanist - det vil sige, at hun klart mener, der bør straffes. Men hun viser også, at der mange gange er en sammenhæng mellem sociale vilkår og den pågældendes forbrydelser.

Det er ikke den der med "Det er samfundets skyld" - slet ikke.

Men hun kan faktisk dokumentere, at der er god samfundsøkonomi i at ændre sanktionen fra straf til konsekvens. Med konsekvens kan godt menes at blive afsondret fra samfundet - men så er det for at lære en ny adfærd. Og at en tidligere indgriben i dysfunktionelle familier faktisk er den bedste kriminalitetsforebyggelse som findes.

Det der er interessant er jo, at det er sjældent vi hører om, at personer dømt for økonomisk kriminalitet som barn er blevet vanrøgtet, fordi deres far har snørret alle deres surt tjente lommepenge fra dem og i det hele taget givet dem ar på deres økonomiske sjæl. Sagt med lidt andre ord, så er økonomisk kriminalitet ikke udtryk for en tillagt adfærd - det er et udtryk for grådighed.

Til gengæld er det sådan, at langt det fleste voldsmænd (også seksuelle voldsmænd) selv har været udsat for vold meget tidligt. Det er de færreste, som "vælger" at blive voldelige. Vold er som regel udtryk for et den pågældende har behov for at blive behandlet. Straf hjælper i hvert fald sjældent i sig selv.

Naturligvis findes en gruppe psykopater, for hvem vold er et værktøj - og disse skal naurligvis bare hældes ind og nøglen smides væk - sådan billedligt talt.

Der jeg vil hen er, at straf for økonomisk kriminalitet nok faktisk er mere befordrende for at undgå ny kriminalitet fra den pågældende, end straf for vold.

Og min mening - jeg aner ikke en pind. Jeg synes bare ofte debatten om straf er lidt unuanceret og at mennesker som taler for en anden form for sanktion for f.eks. vold anses for at være blødsødne pladderhumanister. Det kan da godt være det er sandt - men de er ofte også gode samfundskøbmænd.

Og i allersidste ende er målet vel, at vi får så trygt og kriminalitetsfrit et samfund som muligt, ik' ?

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset hvad så er riskær en stor forretningsmand og iværksætter, og han er nok en af de folk i Danmark jeg har mest respekt for. 

At han har trådt forkert kan ikke benægtes, men det ændre ikke på de evner han har og hvad han har opnået.

Alt respekt til riskær herfra.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Lundgren:

Uanset hvad så er riskær en stor forretningsmand og iværksætter, og han er nok en af de folk i Danmark jeg har mest respekt for. 

At han har trådt forkert kan ikke benægtes, men det ændre ikke på de evner han har og hvad han har opnået.

Alt respekt til riskær herfra.

Hitler var os en stor iværksætter... Han har faktisk skabt mange firmaer, som den dag i dag, stadig eksisterer, og har en stor indflydelse verden over...

Meeeeeeeeeeeeen derfor forguder man ham nu ik helt, og det skyldes vel de gange manden trådte forkert...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)