Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man lave en CSV (simikolonsepareret fil) i C5 - version 2,10

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Humlebæk
Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jer kan hjælpe mig...Smile

Kan man lave en CSV (simikolonsepareret fil) i C5 - version 2,10

Også overføre filen til E-conomic ?

Glæder mig til at høre om muligheden er der ?

Tak på forhånd

Mvh - Betina Holler

Regnskab Øst - tlf. 41 41 81 92

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betina

Man kan nemt eksportere til csv filer fra C5 men om economics direkte kan læse disse tvivler jeg lidt på.

De skal nok konverteres til noget economics så og sige kan forstå. Et eks. kunne være at C5 typisk anvender I25 og U25 men det gør economics ikke (tror jeg nok)

Det kan være der er en der har udarbejdet et program der kan dette automatisk ?

 

De bedste kaffe hilsner
Søren - gammel c5 haj :-D

Fra Humlebæk
Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Tak for dit svar... CSV fil - kan den så åbnes i excel ? - hvis den kan det nemt - er det sådan man læser ind i economic..

Mvh - Betina

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det CSV filer som jeg har arbejdet med kan åbnes i Excel, men det er ikke noget jeg skal kunne svare på om alle kan

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

BetinaMani:

Kan man lave en CSV (simikolonsepareret fil) i C5 - version 2,10

 

Ja og nej. Den kan ikke direkte, men der kan laves et stykke kode, så den kan. Det kræver at du har basisudvikling og så et par timer med en programmør afhængig af hvor mange kartoteker, du skal have ud.

De nye versioner kan selvfølgelig - endnu en grund til at holde sin software opdateret.

Mvh Maria

 

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Betina

Ikke noget problem med at åbne dem i excel. Men de gamle versioner kan godt være lidt trælse for nu at sige det på jysk :-D Specielt kommaer og punktummer i tal driller.

Maria Frederiksen:
Ja og nej. Den kan ikke direkte, men der kan laves et stykke kode, så den kan. Det kræver at du har basisudvikling og så et par timer med en programmør afhængig af hvor mange kartoteker, du skal have ud.


Det kommer vel lidt an på om Betina vil have det permanent eller det er for en kunde som skifter til Economics.

Ellers vil jeg prøve at kontakte Econimics, det kan være de kender en virksomhed som har lavet noget kode enten i C5'en eller som et ekstern program. Det er vil nok et senarie der efterhånden er hyppigt forekommende.
De mindre flygter jo nærmest fra C5 i disse tider. Selvom jeg er gammel C5 koder kan jeg nu godt forstå dem...

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
Ja og nej. Den kan ikke direkte,

Desuden giver jeg Maria ret - så vidt jeg husker skal man i de gamle versioner have basis udvikling for at komme til datamanipulationen som det nu hedder i C5 - men man kan anvende en rapport til at udlæse data og undgå at at købe flere moduler eller opdatere specielt hvis det er en engangs ting. Men Maria har ret det kræver nok lidt kodesnilde.

/Søren

Fra Humlebæk
Tilmeldt 20. Jul 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Mange tak for jeres info... - Jeg skal overfører data fra C5 til E-conomic... Da kunden ikke ønsker at fortsætte i C5 pga prisen - online. Iflg. C5 er prisen pr md. for avance med 2 brugere kr. 1.200

Men i E-conomic er den 298,- pr md. incl. support, 3 brugere og back-ups..

Kan forstå det ikke er så lige til... ærgeligt...

Tak igen.

Betina

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:
Det kommer vel lidt an på om Betina vil have det permanent eller det er for en kunde som skifter til Economics.

 

Nej. Det skal gemmes og det skal kodes om for at danne en csv-fil, så uanset hvordan man vender og drejer det, så skal der en programmør på, når man ikke selv kan kode.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:

Kaffe & Co:
Det kommer vel lidt an på om Betina vil have det permanent eller det er for en kunde som skifter til Economics.

 

Nej. Det skal gemmes og det skal kodes om for at danne en csv-fil, så uanset hvordan man vender og drejer det, så skal der en programmør på, når man ikke selv kan kode.

Mvh Maria

Vi du ikke mene at en en normal bruger kan anvende datamanipulationen til at gemme komma filer.

Det er da en del af mine kunder og ikke mindst gamle kunder der anvender dette flittigt uden at involvere kodere og andet godtfolk?

Nu kan jeg ikke helt huske 2.10 om datamanipulationen var en del af basis udviklingen dengang men ellers er det egenlig lige til. Det sværre er jo at få det 'oversat' til et format som EC kan anvende.

Hej fra Søren

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)