Jeg har mit eget lille privatejet firma, som har omkring 10 -15 indtægts posteringer og 20 - 30 udgiftsposteringer om året. Firmaet køres som en lille bibeskæftigelse, ved siden af nogle andre virksomheder som jeg er medejer og ansat I. Derfor udbetales der ingen løn eller ligende fra min egen virksomhed.
Jeg leder derfor efter en kontoplan til sådan et projekt. Har lige installeret SummaSummarum, men deres standard kontoplan indeholder en masse konti, som aldrig vil blive brugt.
Hvor finder jeg sådan en simpel kontoplan, som passer til mit firma, når der ikke er personal, lokaleomkostning osv.
Nogle der har noget jeg kan bruge som inspiration?
Jo. Det kan jeg nemt. Men vil bare være sikker på at jeg ikke få slettet noget, jeg får brug for. Kunne godt være det nogle nogle grundregler for hvilke konti jeg skal bruge
ok, men så søg på google efter en kontoplan i excel og når du har rettet den til så den passer og samtidig lige levner mulighed for at oprette et par ekstra, så er du vel kørende..
Jeg troede aldrig, jeg skulle høre mig selv sige det, men der er jo også "Kurts kassekladde". Fordele og ulemper i øvrigt udeladt, så har den i det mindste en meget simpel kontoplan, som lige passer til dine behov: