Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilags nr. i bogføring

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Oettinger:

Robert har sagt det, men jeg vil gerne sikre mig at Anders' kommentar ikke misforståes. 

Simpelt Regnskab giver automatisk udgifter/indtægter fortløbende bilagsnumre der nulstilles hvert år.

Fakturaer får også automatisk tildelt fortløbende numre.

Venlig hilsen Jacob

Hmm.. igår sad jeg og lagde indtægter ind for 2009 og da jeg gik over i 2010 startede bilags rækken ikke forfra, men fortsatte. Om det betyder noget bogføringsmæssigt aner jeg ikke, men det lyder på dig som om den ikke skulle fortsætte.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Robert,

Det gør ingen forskel om du fortsætter eller du starter på en ny række. Så længe den er fortløbende nummereret.

I nogle tilfælde kan det være mere overskueligt at starte forfra med at tælle, men i andre tilfælde er det ligeså rart at ethvert bilag har sit eget unikke nummer, som man siden hen kan referere til.

Men i sidste ende er det kun dig selv, som afgør om du vil det ene eller det andet. Du kan dog ikke nulstille talrækken midt i dit regnskabsår, men får udelukkende muligheden ved årsopgørelsen.

 

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen - 123revisor.dk:

Hej Robert,

Det gør ingen forskel om du fortsætter eller du starter på en ny række. Så længe den er fortløbende nummereret.

I nogle tilfælde kan det være mere overskueligt at starte forfra med at tælle, men i andre tilfælde er det ligeså rart at ethvert bilag har sit eget unikke nummer, som man siden hen kan referere til.

Men i sidste ende er det kun dig selv, som afgør om du vil det ene eller det andet. Du kan dog ikke nulstille talrækken midt i dit regnskabsår, men får udelukkende muligheden ved årsopgørelsen.

Okay! Jeg har bare givet mine fakturaer som udgiftskvitteringer fortløbende numre i samme serie.

Tak for at du slår det fast. :-)

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)