Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilags nr. i bogføring

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

 

Jeg har tidligere set hvor flinke Aminos revisorer har været til at hjælpe folk, så nu vil jeg selv fyre et par spørgsmål af.

 

Jeg har endelig taget mig sammen til få lidt styr på bogføringen og har oprettet en bruger på Simpeltregnskab.dk. Jeg har allerede styr på fakturaer osv. det er mest udgifterne jeg ikke ved hvordan jeg skal håndtere.

 

Hvordan skal jeg forstå bilagsnumre? Skal der være et unikt bilags nr. til fakturaer og udgifter?

 

På forhånd tak og god weekend Skype-Smile

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Robert

Dit regnskabssystem skulle gerne kunne håndtere at det automatisk fortløbene tildeler dine faktura et faktura nr. og alle dine øvrige bilag såvel indtægter som udgifter (ekskl. faktura) tildeles automatisk et løbende

et bilagsnummer.

Hvis dit regnskabssystem ikke kan det, synes jeg du skal skifte til et der kan. De små og gratis systemer viser sig ofte i længden at være dyre i form af mere bøvl, større tidsforbrug og manglende kompabilitet

når man får brug for dette.

Jeg vil anbefale dig at bruge e-conomic som kan håndtere disse ting og som kun koster en månedlig leje på 149,- kr. Til gengæld har du sikret dine data og er altid online uanset hvor du befinder dig henne i verden.

 

ha en god weekend

Anders Mikkelsen

nr1

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

 

Der er såmen også numre og alt muligt i systemet, jeg vil bare gerne selv forstå fremgangsmåden. :-)

Mine fakturaer har et fortløbende nummer i for vejen.

 

Skal fakturaer og udgifts bilag tildeles et bilags nr. i samme serie? Skal bilags nr. "nulstille" starte fra 1 ved årsskifte?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det er fuldstændig op til dig...bare det er systematisk.

/peter

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg kan godt give to fakturaer bilags nr. 1, 2 og en kvittering på en udgift bilag nr. 3.

Er det korrekt forstået? Skype-Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dine udgående fakturaer skal være fortløbende eller systematisk nummeret.

Men ellers er det op til dig.

/peter

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - tak for hjælpen! Skype-Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er absolut ikke nogen grund til at skifte regnskabssystem.

Det der er det vigtigste, er sytematikken, som Peter også er inde på, således du efter bogføringen vil være i stand til at finde bilaget igen, og det samme den anden vej, når du har bilaget, kan finde det i din bogføring.

Hvis dette er tilfældet, har du overholdt bogføringslovens bestemmelser om bilagshåndtering og identifikation.

Hilsen Tonny

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay Skype-Smile

Der er endnu ikke tale om så vildt mange bilag og mest fakturaer - jeg giver Simpelt Regnskab et forsøg.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 18
Fra  Simpelt Regnskab ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert har sagt det, men jeg vil gerne sikre mig at Anders' kommentar ikke misforståes. 

Simpelt Regnskab giver automatisk udgifter/indtægter fortløbende bilagsnumre der nulstilles hvert år.

Fakturaer får også automatisk tildelt fortløbende numre.

Venlig hilsen Jacob

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)