Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Polen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
 
Min kone er ved at starte en lille forretning med bl.a. salg af tøj. Hun skal bl.a.  importere fra Polen, og det afføder nedenstående spørgsmål som vi håber nogen kan svare på eller alternativt henvise til steder som burde kunne svare:
 
  • Er der nogen godkendelser af tøjet som hun skal sørge for, at varerne kan leve op til ift. dansk lovgivning ?
  • På en del af produkterne har hun lavet en såkaldt "Drop Shipping"-aftale, hvilket betyder, at varerne sendes direkte til hendes kunde. Giver dette nogen problemer ift. at handle momsfrit med hendes Polske leverandør. Reglen er jo blot, at varerne rent fysisk skal forlade Polen, men gør det nogen forskel, at de aldrig kommer på hendes lager?
  • Er det korrekt, at man ikke skal importregistreres når der er tale om samhandel med andre EU-lande ?
Andre gode råd omkring emnet, er naturligvis også meget velkomne
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Brug for et par fridage ? Book et weekendophold eller en miniferie i lækkert sommerhus på Sydfyn.  Der er plads til 10 personer i feriehuset som også er udstyret med spa, sauna, solarium og brændeovn. 
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg har kigget lidt på dit link men finder umiddelbart ikke svar på mine spørgsmål. Tak for tilbuddet om at ringe dig op, men kunne du ikke i stedet lokkes til at give dine svar her på siden, såfremt du kender dem.
 
På den måde vil informationen ikke kun gavne mig, men vil kunne ses af de andre brugere også.
 
På forhånd tak.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Udlejning af sommerhus på Fyn.  Indeholder spabad, sauna, brændeovn, solarie og 2 badeværelser. Der er er plads til 10 personer. 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Du behøver ikke importregistreres for at importere fra EU-lande - Jeg har selv importeret en del sager fra Polen, og det er gået ganske smertefrit hver eneste gang. Så længe du handler med EU-lande skal du heller ikke betale moms i landene. Du skal kun betale salgsmoms i DK.
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen som kan hjælpe med reglerne for mærkning af tøj der skal sælges i Danmark. Vi har ladet os fortælle, at der skal oplyses om de materialer der er brugt, men det er svært at komme det meget nærmere. Vi kan heller ikke rigtig finde ud af, om det er ok,     at sproget på mærkningen er engelsk.
 
Vi har kontaktet forbrugerstyrelsen, men desværre uden held.
 
På forhånd tak.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Brug for et par fridage ? Book et weekendophold eller en miniferie i lækkert sommerhus på Sydfyn.  Der er plads til 10 personer i feriehuset som også er udstyret med spa, sauna og brændeovn.  
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

- Såvidt jeg ved behøver tøjet ikke leve op til specielle kvalitetskrav for at blive solgt i Danmark.
- At varerne ikke kommer forbi jeres eget lager spiller ingen rolle for den momsfrie handel. Sælges de til en dansk kunde, skal hun selvfølgelig opkræve moms og indberette både købsmomsen og salgsmomsen, som jo så vil ende op med at hun skal betale moms tilbage.
- Importregistrering gælder kun for køb udenfor EU.
 
Hvis du har flere spørgsmål til import/eksport og momsreglerne iøvrigt, så bare sig til - jeg har beskæftiget mig en del med de fleste områder indenfor dette...
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/12/2005 11:50:06 PM Forfatter: Olin
- At varerne ikke kommer forbi jeres eget lager spiller ingen rolle for den momsfrie handel. Sælges de til en dansk kunde, skal hun selvfølgelig opkræve moms og indberette både købsmomsen og salgsmomsen, som jo så vil ende op med at hun skal betale moms tilbage.

Hej Olin,
 
Jeg har forstået det med momsen på denne måde:
 
Momsfrit køb i Polen = Kr. 100,00
 
Erhvervelsesmomsen opgøres så således:
 
Udgående: Kr. 25,00
Indgående:Kr. 25,00
 
Ovenstående betyder så, at der reelt ikke beles nogen købsmoms, akkurat som hvis det var købt i DK men skal indberettes.
 
Salgsmomsen ved salg på Kr. 200,00 vil så være Kr. 50,00.
 
Kan du verificere ovenstående?
 
Har du specifik erfaring med den mærkning af materialer som jeg refererer til længere oppe, må du meget gerne give en melding på den også.
 
Takker
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Udlejning af sommerhus på Fyn.  Indeholder spabad, sauna, brændeovn, solarium og 2 badeværelser. Der er er plads til 10 personer.  
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10/10/2005 3:57:54 PM Forfatter: Claus Holm
Er der nogen som kan hjælpe med reglerne for mærkning af tøj der skal sælges i Danmark. Vi har ladet os fortælle, at der skal oplyses om de materialer der er brugt, men det er svært at komme det meget nærmere. Vi kan heller ikke rigtig finde ud af, om det er ok,    at sproget på mærkningen er engelsk.
Vi har kontaktet forbrugerstyrelsen, men desværre uden held.
På forhånd tak.
Mvh
Claus Holm
 

Jeg kan se, at der er flere herinde som beskæftiger sig med salg af tekstiler i den ene eller anden form. Er der ingen som kan/vil give et bud på ovenstående problematik.
 
MVh
 
Claus Holm - Hvis kone rykker for at komme i gang med sit projekt
Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus...

1. Nej, tøjet behøver ingen godkendelse. jeg formoder at det ikke er kopivarer - for så er det jo en helt anden sag.

2. Varer fra Polen direkte til forbruger: Hvis jeres kunder får faktura, og afregner direkte til producenten i Polen - så er det momsfrit.

men i modtager nok ordren, og bestiller i Polen til direkte forsendelse til kunden. - det er også iorden, når bare i fakturere med moms til kunden.

at i så afregner direkte med producenten er jo en anden sag, og som bekendt ingen moms fra Polen - endnu.!

3. Ja. - for så vidt, der er "vist nok " nogle regler med specialprodukter. - men det er tøj ikke. - så det er, så vidt jeg ved - helt ok.

jeg producerer - og sælger selv bla. textiler fra Polen. - Dog ikke tøj.

Jeres revisor bør kunne finde ud af reglerne uden de helt store udfordringer. Told & skat er også vakse hvis man kontakter dem.

 

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)