Køb et Amino Sponsorlink
Hej Amino
Jeg er en dreng på 14 år der går og tænker lidt på min fremtid, og så kom jeg til at tænke på om det er muligt at leve af at investere i aktier og sådan noget (altså lave et firma) , og er det noget man skal have en uddannelse for?
Håber i kan hjælpe
Hej,
Godt med fremdrift i en tidlig alder :)
Jeg vil anbefale dig at få en finansiel uddannelse (Bank, pensionsselskab, økonomi eller noget lign.)
Held og lykke.
Tak :)
Men kan det lade sig gøre at leve af det?
Hel sikkert hvis man ved hvad man laver.en økonomisk bagrund giver en vis knowhow.men resten er fornuft og lidt held :)
Mvh Jacob "JIP" Ipsen kasseapparat der er 100% integreret med e-conomic Ingen opstart , et fast md. fee, mulighed for periode licenser(hvis du kun har åben noget af året)vores kasseapparat ´s software kan også snakke med C5,Visma,winkompas
Tak:)
Hej igen,
Sit i lyset af din alder, kan det måske lade sig gøre at komme i erhvervspraktik i en investor/aktieafdeling hos en bank eller fondmæglerselskab.
Men for at forstå mekanismerne i aktiemarkedet, og have det som fast arbejde, vil en økonomisk baggrund nok være en forudsætning.
Som privatperson, tror jeg ikke umiddelbart at du/man kan konkurrere med aktie/investorafdelingerne i bankerne på kompetencer/viden om aktiemarkedet. Som privatperson, handler det nok mere om held og/eller viden om det enkelte selskab.
Mvh Thor