Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg SNYDER dig

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JO for pokker og jeg tror også Politiet tog de sager.

men da jeg snakkede med dem var det også tydeligt at da det involverede teknologi var det noget de ikke bare lige kunne klare uden eksperthjælp, så jeg tror grænsen for hvornår de går ind i en sag er højere hvis den er "teknisk"

Pointen er altså at man skal snyde på nettet i stedet for i den virkelige verden!

 

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i et link til Basta, fra i går?

Handel med varepartier via Trademen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Reklameshoppen.dk:

Kc:

Har i et link til Basta, fra i går?

Da det jo er TV2 skal de jo have betaling igen igen....

http://sputnik-dyn.tv2.dk/play/basta-13996/

 

mvh Thomas

 

 

 

Tjaa, det var jeg jo næsten klar over.. :-)

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan huske sidste gang de lavede sådan et tjek der var der en der havde solgt minimum 30 sofaer.

Snydt for over 100,000,- og han svindlede stadig videre..

Jeg kan slet ikke forstå han bare kan handle videre, men ja det er jo lidt for nemt på det net..

Nu har post DK også lavet så man ikke kan ændre adresse uden sygesikringsbevis, men hallo hvor nemt og det ikke og tage en pung fra en anden og derefter gå på posthuset. Svag sikkerhed.

Der er rigtig mange huller der nemt kan udnyttes og det er sku lidt skræmmende

Mikkel

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, havde "det offentlige" været privat, havde vi talt om vækstvirksomhed. Smile 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der også noget der hedder sund fonuft...alle ved at overfører man penge direkte via bank kan modtager helt lovligt nægte at betale dem tilbage. Jeg mener ikke det er i orden at svindle, på ingen måde, men folk kan jo tænke sig om, det svarer jo til at købe en bil privat der går i stykker når man lige har forladt sælger...desværre intet at gøre...

Bevisbyrde og bagatel passer fint sammen i de sager i basta. I min verden er det UFATTELIGT dårlig kundeservice fra QXL ikke at ville til bunds i dette, eventuelt implementering af en løsning som fx PayPal som tvangsbetalingskanal.

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop afsluttet en bedragerisag, hvor jeg købte en vare via dba.dk. Jeg overførte pengene før personen skulle sende varen til mig, da jeg ikke umiddelbart kunne se noget mistænkeligt ved sælger (når man kigger tilbage kan man selvfølgelig se tonsvis af indikationer på at noget var galt, men i øjeblikket kunne jeg ikke se det). Jeg modtog aldrig min pakke og politianmeldte derfor personen.

Beløbet det drejede sig om var ikke specielt stort (omkring 1.200) og jeg troede faktisk heller ikke at politiet ville behandle det. Men der tog jeg fejl. Personen blev fanget og dømt til at betale pengene tilbage.. jeg har stadig ikke modtaget pengene, men fred være med det.

Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du handler på nettet skal du naturligvis være opmærksom på sælgers identitet – Her vil jeg anbefale dig at tjekke om sælgeren har ladet sig cpr-validere på sitet (Det står oplyst under kontaktoplysningerne) – og evt. beder ham gøre dette inden handlen gennemføres.

 

Ved en cpr-validering på sitet undersøger vi, om de personlige data på brugerprofilen matcher oplysningerne i Det Centrale Personregister. På den måde øges sandsynligheden for, at sælger er hvem han/hun giver sig ud for at være.

 

Derudover vil jeg anbefale dig at mødes med sælger. Varen tjekket så man er sikker på at den svarer til beskrivelsen og betalingen foretages - Således er begge parter sikret deres del af handlen.

 

Er du usikker ifb. en handel, er du altid velkommen til at kontakte Support på support@dba.dk – Så tjekker vi gerne den pågældende sælger for dig.

 

Hvis uheldet dog er ude og man er blevet snydt i en handel skal dette altid anmeldes til politiet – Medbring så mange oplysninger som mulig. Politiet kan herefter rette henvendelse til os og udbede sig de relevante oplysninger. Vi har et godt samarbejde med politiet og heldigvis viser det sig at mange sager bliver opklaret.

Derudover skal du også kontakte Supportafdelingen. Vi indsætter en anmærkning på sælger samt kontakter pågældende, hvor vi henstiller til at sagen bliver løst snarest muligt. Hvis vi modtager flere klager, vil profilen naturligvis blive lukket på dba.dk.

 

Læs desuden vores råd til en sikker handel på sitet:

http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/boernetoej.asp

 

Det skal siges, at langt de fleste handler på dba.dk bliver gennemført uden problemer, og at det hører til sjældenhederne, at der opstår problemer.

 

Med venlig hilsen

 

Lene Kristensen

Support dba.dk

 

 

 

 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)