Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Jeg kan ikke ringe til .......?

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Min pointe er, at hvis man som minimum ikke engang gider at lægge et tlf.nr., som jeg kan kontakte dem på, så har de næppe brugt tid på at kigge mit website igennem, læse referencer og nærstudere mit arbejde: så er kunden en af dem, der udelukkende leder efter det billigste tilbud og ikke vurderer den enkelte tekstforfatters arbejde. Og så får jeg alligevel ikke jobbet. Jeg ligger i den fornuftige ende rent prismæssigt, men jeg er ikke den billigste.

Nej, i disse tider er mine ordrebøger desværre ikke fyldte, men jeg føler også, at jeg må forvente en vis entusiasme for det, jeg laver, når jeg gør det samme for mine kunder.

Mvh

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas , jeg har prøvet at sende dig en PM men jeg ser ikke optionen under din profil?

Jeg har smidt en mail til dig.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om der er basis i et kursus i hvordan man afviser sælgere.

jeg lader dem gerne introducere sig og indenfor et halvt minut kan jeg ofte høre om det er noget jeg gider høre nærmere om og i 9 ud af 10 tilfælde siger jeg noget i stil med 

".. det er der ingen grund til at vi spilder vores tid med, men du må have en god dag"

 

Eller er der jo altid god skæg at finde på Mogens Nørgaards vibrugerikke.dk

 

 

mvh Thomas.... som tager telefonen, selv hvis det er en kunde  Wink

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Selvstændige der ikke vil kontaktes af potientielle kunder, fordi der måske er en sælger imellem - som i selv er Indifferent så har man da hørt det med.

mvh

Jesper

 

Hej

Der tror jeg du missede pointen!

Problemet er jo netop, at en potentiel kunde vil lægge besked eller ringe tilbage, hvorimod sælgeren yderst sjældent lægger besked, men bliver ved med at ringe i en kort periode, da det ofte er automatisk genkald.

Iøvrigt kan jeg som også nævnt tage telefonen ved hemmeligt nr., men det er kun i tilfælde, hvor jeg virkelig ikke har andet at give mig til, men det er sjældent. Iøvrigt tror jeg også man skal tage i betragtning, at man netop som erhvervsdrivende i et travlt marked, gerne vil service sine nuværende kunder, hvor jeg netop har muligheden for at svare og give en kort besked om, at jeg ringer tilbage på det og det tidspunkt.

Kunder der ikke har vis nr. har et generelt problem, idet det ikke kun er undertegnede, som har denne holdning, men mange andre har samme indstilling, hvorfor denne kunde vil gå glip af mange kontakter alene på grund af det hemmelige nr..

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Marpov:

Jeg er helt rystet... Mener I helt seriøst at I ikke tager telefonen fordi der ringes fra hemmeligt nummer? Så må I virkelig være priviligerede med fulde ordrebøger, hvis I på den måde tør lade potentielle kunder være...

 

@TT Tekstforfatter. Du skriver at det "nok bare" er nogle der shopper rundt... Men kunne det ikke være en potentiel kunder shopper lidt rundt efter en tekstforfatter. Hvis du nu tog telefonen så kunne det være du kunne overbevise den potentielle kunder om at han/hun skulle vælge dog som leverandør...

 

Mht. telefonsælgere osv., så synes jeg nu heller ikke det er så slemt som nogle gør det til... Indenfor de første 5 sekunder af samtalen så ved jeg om det er nogen jeg skal snakke med eller om det er en der skal afvises. Hvis det er en der skal afvises, så tager det ikke lang tid - heller ikke selv om man gør det på en pæn måde.

 

MVH

Martin - der ikke tør lade være med at tage telefonen, hvis nu en kunde ringer fra hemmeligt nummer:-)

 

 

Hej

Det handler mere om, at man som erhvervsdrivende må og skal have muligheden for at sortere lidt i de telefonopringninger, som kommer ind, og der det jo mest nærliggende, at de hemmelige nr. bliver hurtigst fravalgt, da man jo reelt ikke ved, hvem der ringer.

Hvis det er en kunde, med en reel interesse, så lægger han en besked med anmodning om en tilbagemelding!

Hilsen Tonny

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Problemet er jo netop, at en potentiel kunde vil lægge besked eller ringe tilbage, hvorimod sælgeren yderst sjældent lægger besked, men bliver ved med at ringe i en kort periode, da det ofte er automatisk genkald.

Det tror jeg nu ikke du skal regne med, hvis der er en der har brug for en løsning og et tilbud nu og her, venter han ikke på at blive ringet op igen, måske op til 1 time senere, så går han videre til de andre tusinder revisionsvirksomheder der nu findes i Danmark som med glæde vil besvare hans opkald selvom det er privat nummer.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny Skov Pedersen:

Kunder der ikke har vis nr. har et generelt problem, idet det ikke kun er undertegnede, som har denne holdning, men mange andre har samme indstilling, hvorfor denne kunde vil gå glip af mange kontakter alene på grund af det hemmelige nr..

Der er tydeligvis to holdninger til kunde/sælger-forholdet.
1. Det er kundens opgave at sikre god og effektiv kontakt.
2. Det er sælgers opgave at sikre god og effektiv kontakt.

Hvis man - som Tonny - går ind for nr. 1, betyder det, at den kunde, der ikke er dygtig i denne disciplin går glip af at handle med den givne virksomhed.

Hvis man - som jeg - går ind for nr. 2, betyder det  at den kunde, der ikke er dygtig i denne disciplin IKKE går glip af at handle med den givne virksomhed.

Som virksomhedsejer vil jeg gerne i kontakt med så mange potentielle kunder som muligt. 
Der er forskellige besværligheder, der skal overvindes for at etablere kontakten - (indsæt selv al din viden om markedsføring).
Hvis en hindring er større end værdien af de potentielle kunder, er det tidsspilde at overvinde den.

Tonny vurderer åbenbart, at udgiften (i tid og irritation) ved at afvise sælgere overstiger værdien af de mistede kunder.

Det kan sagtens være sandt i Tonnys tilfælde.

I mit tilfælde, overstiger sælgerafvisningsbesværet ikke værdien af potentielt mistede kunder.

Derfor: Alle med hemmeligt nummer - Ring endelig 2814 8403 - jeg skal nok tage den.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

LuckyCharm:

Tonny Skov Pedersen:

Jeg har det princip, at jeg aldrig tager en telefon med ovennævnte identifikation

Så kan du ikke drive ordenlig forretning. Og du glipper måske rigtig mange nye kunder der prøver at henvende sig.

Med hensyn til hvordan du skal kunne ringe til dem, så må du få folk til at lægge en besked hvis den går over på telefonsvarer, eller bed folk om deres numre hvis du har snakket med dem før.

Der er den valgmulighed at få udeladt, eller hemmeligt nummer i danmark, og folk der har valgt dette skal da have ret til at kunne ringe til virksomheder for at købe et produkt.

Mærkeligt indlæg.

Det ved jeg ikke om du har ret i, da forholdet jo egentlig er det modsatte. Jeg har netop fuldt offentligt nr. og anvender iøvrigt kun min mobil, da jeg netop finder det afgørende, at kunderne incl. nye kan komme i kontakt med mig hurtigst muligt.

Hvis en potentiel kunder har hemmeligt nr, er han formentlig også bevidst om, at der ofte skal ringes flere gange eller alternativt ske kontakt på anden måde eks. besked på telefonsvareren eller sende en mail.

Selvfølgelig skal folk med hemmeligt nr. have lov til at købe et produkt, men pointen er derimod, at det kan være noget sværere, idet der vil ske en prioritering fra modtageren, når der kommer et opkald.

Hilsen Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Tonny Skov Pedersen:

Kunder der ikke har vis nr. har et generelt problem, idet det ikke kun er undertegnede, som har denne holdning, men mange andre har samme indstilling, hvorfor denne kunde vil gå glip af mange kontakter alene på grund af det hemmelige nr..

Der er tydeligvis to holdninger til kunde/sælger-forholdet.
1. Det er kundens opgave at sikre god og effektiv kontakt.
2. Det er sælgers opgave at sikre god og effektiv kontakt.

Hvis man - som Tonny - går ind for nr. 1, betyder det, at den kunde, der ikke er dygtig i denne disciplin går glip af at handle med den givne virksomhed.

Hvis man - som jeg - går ind for nr. 2, betyder det  at den kunde, der ikke er dygtig i denne disciplin IKKE går glip af at handle med den givne virksomhed.

Som virksomhedsejer vil jeg gerne i kontakt med så mange potentielle kunder som muligt. 
Der er forskellige besværligheder, der skal overvindes for at etablere kontakten - (indsæt selv al din viden om markedsføring).
Hvis en hindring er større end værdien af de potentielle kunder, er det tidsspilde at overvinde den.

Tonny vurderer åbenbart, at udgiften (i tid og irritation) ved at afvise sælgere overstiger værdien af de mistede kunder.

Det kan sagtens være sandt i Tonnys tilfælde.

I mit tilfælde, overstiger sælgerafvisningsbesværet ikke værdien af potentielt mistede kunder.

Derfor: Alle med hemmeligt nummer - Ring endelig 2814 8403 - jeg skal nok tage den.

mvh Hans

Hej Hans

Ja, du har nu en flot måde at kommentere mit indlæg på, og du har da også ramt pointen helt præcist.

Netop i mit tilfælde er det ofte et spørgsmål om at skulle det ene eller det andet. Det er næsten ufravigeligt, at de "stakkels" sælgere har en evne til at ringe på de mest ubelejlige tidspunkter.

Jeg er i øvrigt helt enig med dig.

Hilsen Tonny

Tilmeldt 8. Sep 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny og Thomas,

 

Jeg er nu stadig uenig:-)

 

Synes ikke man kan forvente at en potentiel kunde lægger en besked når telefonen ikke bliver taget.

 

Men måske er det også bare mig der ikke har så store problemer med telefonsælgere... Så derfor vil jeg da gerne høre hvor stort problemet er ved jer? Hvor ofte er det de ringer??

 

 

 

Side 3 ud af 7 (68 indlæg)